Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Externe Harde schijf bij virus

Pagina: 1
Acties:

• StefanoDiBosso
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-11 15:40
Goedenavond,

Op de computer van m'n zusje staat sinds daarnet het volgende virus: http://www.hijackthis.nl/...c.php?f=4&t=25308&start=0

Het verhaal is dus exact hetzelfde. Nu wil ik graag Windows Vista opnieuw installeren, maar kan ik nu de externe harde schijf gebruiken om bv ''mijn documenten'' op te zetten zodat we niet alles kwijt zijn?
Of is het goed mogelijk dat ik daarmee het virus overzet op de harde schijf, en daarmee dus ook in de nieuwe installatie?

Alvast bedankt!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-11 13:23

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Je hebt kan dat een virus je hdd besmet, start anders de pc op in safe-mode als je dit gaat doen. Dan heb je zeker minder kans op problemen.

Een andere optie is het virus zoveel mogelijk verwijderen, dan je data veilig stellen en dan Windows installeren...

ps.
Een recente back-up was natuurlijk helemaal handig geweest, mogelijk een tip voor de volgende keer.. ;)

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Tukk schreef op maandag 11 januari 2010 @ 21:22:
Je hebt kan dat een virus je hdd besmet, start anders de pc op in safe-mode als je dit gaat doen. Dan heb je zeker minder kans op problemen.
of nog beter: vanaf een Knoppix of BartPE live CD opstarten, backup maken en daarna schoonmaken en nog een keer backuppen. En natuurlijk een goede virusscanner installeren, updaten etc voordat je de data terug gaat zetten.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.