Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-08 15:18
hoi, ik krijg bij het opstarten van een MS ME systeem een fout in de explorer.exe. Als ik op ok druk, gaat alles weg. Niks meer te doen. Dan ga ik naar taakbeheer en voer ik nieuwe taak uit > explorer.exe en dan komt ie weer tevoorschijn. Maar waar zit die fout en hoe los ik t op?

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03-08 21:04
Wat is de foutmelding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
Explorer.exe niet goed afgesloten oid en moet je op OK drukken om door te gaan. Reboot duurt te lang om snel eventjes de precieze fout te bekijken :P

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Wordt Windows Me nog gebruikt joh?
Ik raad aan Windows XP te installeren.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
Logboek gevonden:
Beschrijving: "Microsoft (R) Windows 2000 (R) 5.0 2195 Service Pack 4 Uniprocessor Free. "
Heeft fouten gegenereerd en dient opnieuw te worden opgestart oid staat er je opstart.
En bij toepassingslogboek:
"De toepassing , explorer.exe, heeft een fout gegenereerd De fout is opgetreden op 11-01-2010 om 19.59.39.769 De gegenereerde uitzondering is c0000005 op adres 00E62959 (SHGetIDispatchForFolder) "

[ Voor 36% gewijzigd door repsaj op 11-01-2010 20:06 ]

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-09 13:09

Tags NL

Harmful or Harmless?

Jaspur schreef op maandag 11 januari 2010 @ 20:06:
Logboek gevonden:
Beschrijving: "Microsoft (R) Windows 2000 (R) 5.0 2195 Service Pack 4 Uniprocessor Free. "
Heeft fouten gegenereerd en dient opnieuw te worden opgestart oid staat er je opstart.
En bij toepassingslogboek:
"De toepassing , explorer.exe, heeft een fout gegenereerd De fout is opgetreden op 11-01-2010 om 19.59.39.769 De gegenereerde uitzondering is c0000005 op adres 00E62959 (SHGetIDispatchForFolder) "
Uhm.. Je hebt dus Windows 2000 en niet Windows ME :) Error lijkt als een probleem in je IE Browser, wat voor versie draai je?

[ Voor 5% gewijzigd door Tags NL op 11-01-2010 20:09 ]

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even gegoogled op c0000005: Foutbericht 'Niet-verwerkte uitzondering c0000005' tijdens starten van Windows:

Ga als volgt te werk om dit probleem op te lossen: Waarschuwing Een onjuist gebruik van de Register-editor kan ernstige problemen veroorzaken die ertoe kunnen leiden dat u het besturingssysteem opnieuw moet installeren. Microsoft kan niet garanderen dat problemen die voortvloeien uit een verkeerd gebruik van de Register-editor, kunnen worden opgelost. Het gebruik van de Register-editor is dan ook voor uw eigen risico.

1. Verwijder DelFin Media Viewer van de computer volgens de instructies van de fabrikant van DelFin Media Viewer. Voor hulp bij het verwijderen van DelFin Media Viewer neemt u contact op met de fabrikant, DelFin Project Inc. Hiertoe gaat u naar de volgende DelFin-website:
http://www.delfinproject.com (http://www.delfinproject.com)
2. Klik op Start, klik op Uitvoeren, typ regedit en klik op OK.
3. Zoek de registersleutel Run op de volgende locatie: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion
4. Verwijder de tekenreekswaarde Pgmonitr.exe. Deze tekenreekswaarde kan ook worden vermeld als DelFin Media Viewer in de lijst Run.
5. Sluit de Register-editor af.
6. Start de computer opnieuw op.

Gaat wel over XP maar waarschijnlijk werkt het ook in ME?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Denk niet dat het met de IE te maken heeft, aangezien het gebeurt bij het opstarten van Windows en dan wordt de explorer.exe (shell) geladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Dat gaat over een fout in PromulGate Universal (wat dat ook mag zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-09 13:09

Tags NL

Harmful or Harmless?

jelmervos schreef op maandag 11 januari 2010 @ 20:11:
Denk niet dat het met de IE te maken heeft, aangezien het gebeurt bij het opstarten van Windows en dan wordt de explorer.exe (shell) geladen.
Snap ik, maar het zou kunnen dat hij IE automatisch laat starten na inloggen (Het is me ook niet geheel duidelijk wanneer hij dit probleem krijgt want tijdens opstarten kan voor iemand alles tot het moment zijn wanneer hij iets kan aanklikken)

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
Ik heb geen Pgmonitr oid staan in regedit

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Titelfixje :)
Probeer voor jezelf eens te backtracen wanneer dit begon en wat je toen hebt gewijzigd bijvoorbeeld wat dit gedrag zou kunnen veroorzaken?
Denk daarbij aan addins en andere progsels die een extra menuitem in je verkenner zouden kunnen fröbelen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1