Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

share machtigingen toekennen via command-prompt

Pagina: 1
Acties:
  • 187 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet voor school een script maken waarin ik groepen aanmaak, gebruikers aanmaak en deze in groep plaatsen, map maken, de map delen en share machtigingen toekennen.

Nu is alles goed op de laatste na, al een hele rits site's bezocht maar nergens iets werkend te vinden.
Overal gaat het over 'NET SHARE <sharenaam>$=<pad> /grant:<groepnaam>,<full><change><read>
terwijl dit commando helemaal niet bestaat in NET SHARE, maargoed.

via icacls is het alleen mogelijk om een groep op NTFS-niveau rechten toe te kennen, dus daar heb ik ook niks aan.

Het moet via een script, dus geen enkel gui tooltje is toegestaan, alles via commando's.

Heeft hier iemand ideeën over dit probleem?

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-11 23:49
We zijn hier op GoT niet voor om je huiswerk te maken. Als ik het begrijp moet je een aantal zaken aanmaken in de AD van een Windows server versie, dat hoort hier niet thuis.

Aangezien je topic niet voldoet aan het Het algemeen beleid zal ik het topic daar niet naar toe verplaatsen en gaat het op slot. Lees het algemeen beleid door, en maak voor de volgende keer een wat duidelijker omschreven topic.

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Dit topic is gesloten.