Toon posts:

B&W CM7: versterker/receiver vraagjes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Thuis heb ik nu volgende componenten:

Panasonic 42V10 plasma
Philips 8121 decoder via HDMI aangesloten
Sony PS3 via HDMI aangesloten
Asus O!Play via HDMI aangesloten

Gezien de tv geen deftig geluid kan produceren, heb ik gezocht naar een paar deftige speakers voor erbij.
Bij een hifi-zaak heb ik zowel de 683, 684 als de CM7 beluisterd waarbij die laatste er met kop en schouders er boven uit stak.
Gezien ik een stereo-opstelling wil en geen surround, heb ik gekozen om 2x een CM7 aan te schaffen.

Blijft de vraag: AV/receiver of stereo-versterker kopen? Ongeveer een 60% film en 40% muziek. Merk zou ik Marantz kiezen. Dus keuze zou zijn tussen de PM8003 amp en de SR6004 receiver (heb de threads gelezen van de 'pop of death).
Ik heb al verschillende topics afgeschuimd met de voor-en nadelen.

Koop ik de receiver, dan kan ik alles netjes digitaal aansluiten en de DAC van de receiver gebruiken.
(kan ik de CM7 in bi-amp aansluiten?)

Koop ik de versterker, moet ik alles analoog aansluiten, maar dan zit met een veel betere versterking.
Maar de DAC van de Philips/Asus blijft een serieus vraagteken.

Mijn vraag dus:
Ga ik voor de stereo-amp? met minpuntjes dat ik de dac's gebruik van de PS3/sat-onvanger/asus?
Of ben ik beter af met de receiver?
Welke keuze zouden jullie nemen tussen de 2 en vooral waarom? Welke punten wegen zwaarder door?

• Swagger
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 17:31
Ik zou gaan voor een stereo versterker, omdat een stereo versterker van € 1000, veel beter zal klinken dan een surround receiver voor € 1000,- als je daarna niet tevreden bent over de ingebouwde DAC's in de PS3 kan je een leuke DAC nemen zoals de Beresford TC-7520 voor € 209,99 of de TC-7510 voor € 139,99.

Een receiver moet veel meer onderdelen hebben dan een stereo versterker voor hetzelfde budget, dus op alle onderdelen zal bespaard moeten worden. Sowieso moeten 5 misschien wel 7 of 9 kanalen gevoed worden van stroom in plaats van 2 voor de stereo versterker. Moet er ook nog een DAC en video-upscaling/processing gedaan worden en dat allemaal voor hetzelfde budget. Daarom zal zo'n beetje iedere versterker beter klinken dan een receiver voor dezelfde prijs.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-12 12:36

JT

VETAK y0

Ga je meer dan 2 speakers gebruiken? Als je dat niet doet, neem dan een stereo versterker met evt een losse DAC.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:21
Vuistregel in de audiowereld: koop apparatuur die zo min mogelijk dingen doet die je niet nodig hebt om de beste kwaliteit te krijgen bij de dingen die je wel nodig hebt.
Er zullen altijd uitzonderingen zijn, maar in 99% van de gevallen gaat deze regel op.