Wat is de beste muziek identificatie app?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10
Er zijn voor de iPhone een aantal apps die muziek kunnen identificeren. Nou heb ik altijd Shazam gebruikt, maar dat begint me toch een beetje uit de keel te hangen. Het is veels te buggy en is langzaam met opstarten.

Nou zijn er voor zover ik weet maar een paar alternatieve:

Shazam Encore €3,99
Afbeeldingslocatie: http://images.appshopper.com/screenshots/337/288863.jpg
Bij voorbaat valt Shazam Encore eigenlijk al af. Zulke slechte ervaringen met de free versie, en 4 nog wat betalen en dan nog steeds reclamen? Kom op zeg.

Midomi €5,49
Afbeeldingslocatie: http://images.appshopper.com/screenshots/284/972998.jpg
Midomi ziet er ook goed uit. Die kan het ook herkennen als je neuriet. Je krijgt er ook de lyrics bij, maar ik kan nergens vinden of die legaal zijn of gewoon ergens vandaan zijn geplukt. Verder zit hier ook iPod intergratie in. Kan alleen weer nergens vinden of hij dan ook je iTunes xml gebruikt/update. En ik kan ook niet vinden of de lyrics gelijk worden opgeslagen.

MusicID (niet beschikbaar in Nederlandse-store)
Afbeeldingslocatie: http://images.appshopper.com/screenshots/320/029865_4.jpg
Relatief onbekend volgens mij. Heeft ook iPod intergratie en kan lyrics ophalen. Heeft ook een 'similar'-songs functie. Kan ook hier niet vinden of de app de lyrics ook opslaat in het nummer.

Mijn vraag is nu: wat zijn jullie ervaringen met deze apps en welke zouden jullie aanraden? Midomi is weliswaar wat duurder, maar als het dat ook waard is maakt dat niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 21:13

Roytoch

Nietes

Midomi gebruikt op windows mobile nog. Ik heb geen ervaring met de andere 2, maar ik stond bij een concert en toen was er in het begin een DJ die draaide voor de 'echte' muziek kwam (juist, zo'n concert). Ik wou weten welke track dat was en hij herkende het. Buitenconcert en ik stond in het midden dus het geluid was niet al te best, best een goede ervaring mee dus!

Welles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phobophile
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-08 21:28
Naar ik heb gelezen herkent Midomi meer muziek. Dus naast de gebruikelijke pop :'( ook jazz, klassiek en... brute metal :) Dat laatste heb ik zelf getest en ik was echt verbaasd over de muziek die herkend werd.

Ik vind Midomi een stuk cooler dan Shazam. Het opslaan van lyrics is trouwens niet mogelijk, bij mijn weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
Heb inmiddels Midomi en MusicID geïnstalleerd op mijn iPhone. Ik ga daar eens een beetje mee spelen en er een review over schrijven. Heb alleen vrij weinig zin om 4 euro te betalen voor Shazam. Iemand ervaring met de betaalde versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 20:56

MonkeySleeve

It's just Monkey business

Ik heb de betaalde versie, hij herkent de meeste liedjes wel maar ik moet wel beetje dichtbij de bron van het geluid zijn :)

Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Heb Shazam aangeschaft, €2,39. Werkt prima, beter dan Midomi imho.
Leuke van Midomi is dat je ook kan neuriën en dan herkent ie het ook vaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
ThE_OwNeR schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 09:50:
Ik heb de betaalde versie, hij herkent de meeste liedjes wel maar ik moet wel beetje dichtbij de bron van het geluid zijn :)
Ik neem aan dat er achter de betaalde versie de zelfde techniek zit als bij de gratis versie. Mijn vraag is meer: wat bied de betaalde versie meer wat de prijs rechtvaardigd.
Gumball schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 10:04:
Heb Shazam aangeschaft, €2,39. Werkt prima, beter dan Midomi imho.
Leuke van Midomi is dat je ook kan neuriën en dan herkent ie het ook vaak
Als ik in de store kijk is Shazam of gratis of 3,99.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Good Fella schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 10:35:
Ik neem aan dat er achter de betaalde versie de zelfde techniek zit als bij de gratis versie. Mijn vraag is meer: wat bied de betaalde versie meer wat de prijs rechtvaardigd.

Als ik in de store kijk is Shazam of gratis of 3,99.
Yep, je bent alleen gelimiteerd tot 5 songs per maand... maar Shazam is de laatste tijd niet heel best. Vooral relatief nieuwe muziek wordt niet herkend :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
oZner schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 17:12:
[...]

Yep, je bent alleen gelimiteerd tot 5 songs per maand... maar Shazam is de laatste tijd niet heel best. Vooral relatief nieuwe muziek wordt niet herkend :(
Hoezo 5 songs per maand? Ik heb de gratis versie en kan zo vaak 'luisteren' als ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 19:39
Good Fella schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 11:22:
[...]

Hoezo 5 songs per maand? Ik heb de gratis versie en kan zo vaak 'luisteren' als ik wil.
Als je voordat de Pro versie uitkwam, al de gratis versie gebruikte, heb je die limiet van 5 songs niet.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 23:10
Interessant, ik dacht dat de iPhone een ingebouwde (gratis) app had zoals bij SonyEricsson al best lang TrackID op alle telefoons zit, gratis en zonder limieten. Ik ben trouwens erg benieuwd of ze allemaal dezelfde database raadplegen of dat meerdere bedrijven databases onderhouden.

[ Voor 5% gewijzigd door Jazco2nd op 13-01-2010 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
Sluuz schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 11:47:
[...]

Als je voordat de Pro versie uitkwam, al de gratis versie gebruikte, heb je die limiet van 5 songs niet.
Dan zal dat daar aan liggen.
Jazco2nd schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 12:11:
Interessant, ik dacht dat de iPhone een ingebouwde (gratis) app had zoals bij SonyEricsson al best lang TrackID op alle telefoons zit, gratis en zonder limieten. Ik ben trouwens erg benieuwd of ze allemaal dezelfde database raadplegen of dat meerdere bedrijven databases onderhouden.
Dat was Shazam dus, maar die is nu niet meer gratis zonder limiet. Uit de tests die ik gister avond met alle drie de programma's heb gedaan is tot nu toe Midomi de beste qua herkenning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickky
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 03:18
Zijn er ook alternatieven met Cydia voor muziek herkenning?
Vind €5,- beetje veel centjes als veel mensen zeggen dat hij niet 100% werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
Rickky schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 14:24:
Zijn er ook alternatieven met Cydia voor muziek herkenning?
Vind €5,- beetje veel centjes als veel mensen zeggen dat hij niet 100% werkt.
100% zul je sowieso niet halen, met geen één van de genoemde apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat2005
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15:25
Heeft iemand ervaring met dance muziek isw met deze apps? Pop en rock is namelijk niet echt mijn muziek. Ben wel benieuwd hoe deze apps het doen met de verschillende remixen van (dance/house) platen. Maar om nu eerst alle apps te kopen om het uit te proberen.
Alvast bedankt voor het antwoord :)

Canon Eos 40d, 28-105 F3.5-F4, 18-55 is F3.5-F5.6, Lowepro Slingshot 350AW, 70-200mm F4L,580EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 19:31
mat2005 schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 15:19:
Heeft iemand ervaring met dance muziek isw met deze apps?
Mijn ervaring is dat het soms verbazingwekkend is wat Shazam kent aan dance/house en mixen. Probeer de gratis versie en je kunt testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
mat2005 schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 15:19:
Heeft iemand ervaring met dance muziek isw met deze apps? Pop en rock is namelijk niet echt mijn muziek. Ben wel benieuwd hoe deze apps het doen met de verschillende remixen van (dance/house) platen. Maar om nu eerst alle apps te kopen om het uit te proberen.
Alvast bedankt voor het antwoord :)
Ik heb al aardig wat electro getest gister. Midomi herkende er meer dan Shazam. Midomi gaf ook vaker de juiste mix aan dan Shazam deed.
Pagina: 1