Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista 32] Printer niet kunnen delen

Pagina: 1
Acties:

• Frogy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 15:37
Tweakers,

Ik heb 2 toshiba laptop's 1 met Win7 Home Premium en 1 met Win Vista Home premium.
Nou wil ik op de laptop met Vista de Samsung CLP300 printer delen.
Dit heb ik geprobeerd in het netwerk centrum onder het kopje printer en bestand-deling aan te zetten.
Echter als ik dit aanvink springt deze telkens terug naar uitschakelen, en kan de printer dus niet delen.

Ook de netwerk detectie geprobeerd in en uit te schakelen, deze staat alleen op aangepast en ook dit krijg is niet gewijzigd.

Beide laptops zitten in de zelfde werkgroep en kunnen elkaar ook zien in het netwerk.

Wie weet wat dit kan zijn?

[ Voor 12% gewijzigd door Frogy op 12-01-2010 09:28 ]

• Frogy
niemand?

• Frogy
Helemaal niemand?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Frogy schreef op maandag 11 januari 2010 @ 18:16:
Dit heb ik geprobeerd in het netwerk centrum onder het kopje printer en bestand-deling aan te zetten.
Echter als ik dit aanvink springt deze telkens terug naar uitschakelen, en kan de printer dus niet delen.

Ook de netwerk detectie geprobeerd in en uit te schakelen, deze staat alleen op aangepast en ook dit krijg is niet gewijzigd.
Dat gaat alleen als je in een Prive-netwerklokatie of Werk-netwerklokatie zit.
Als je een Publiek-netwerk profiel hebt gaat dat alleen als je daarvoor heel bewust je firewall regelset voor aan gaat passen.

Kijk eerst eens of je niet je netwerklokaties per ongeluk op Publiek hebt staan?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Frogy
Staat op Thuisnetwerk

• Frogy
IS het probleem niet duidelijk of weet niemand hier antwoord op?

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:33

Reptile209

- gers -

Kan je wel gewoon een (willekeurige) map delen?

Zo scherp als een voetbal!

• Frogy
Reptile209 schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 13:05:
Kan je wel gewoon een (willekeurige) map delen?
Ja dat is geen probleem,
zou het te maken kunnen hebben dat alles op een USB docking station staat. Dis is eigenlijk gewoon een USB hub.

• Frogy
Ik dacht werkelijk dat het een groot forum was maar aantal reacties valt me een beetje tegen.
Of weeet niemand het probleem op te lossen?

• Reptile209

Reptile209

- gers -

Blijkbaar weet nog niemand een nuttige oorzaak/oplossing, heb geduld :).

Nog even for the record: staan je instellingen zoals hieronder:
Afbeeldingslocatie: http://home.kpn.nl/k.vantsant/got/network.png
Dus:
• Private network (thuisnetwerk)
• Turn on printer sharing, gevolgd door Apply

Je eigen suggestie dat het aan het USB-dock zou kunnen liggen heb je ongetwijfeld al getest door je printer even direct aan te sluiten? Heb je de juiste en recente drivers van Samsung geïnstalleerd staan? Lukt het wel om een andere printer te sharen (probeer bijvoorbeeld eens een PDF-printer)? Wat krijg je als je naar Start > Settings > Printers gaat, rechtsklik op je printer en dan Sharing (Delen)?

• Frogy
Als ik net als bovenstaande afbeelding kies voor printer sharinge springt hij dus iedere keer terug. Naar printer niet delen dus.

Dit zelfde geld als ik bij de printer op delen klik.

• Reptile209

Reptile209

- gers -

En de rest van mijn vragen/suggesties? Probeer met name de PDF-printer eens, dan kan je misschien achterhalen of het specifiek aan je printer ligt, of aan Vista.

Pagina: 1