In een pagina op mijn website (http://leeromgeving.award...p?pageindex=studiewijzers) loop ik tegen het volgende probleem op:
Ik maak gebruik van een een jQuery UI accordion en een datepicker (http://jqueryui.com/demos/), op dezelfde pagina, deze roep ik aan d.m.v. van de volgende code:
Het werkt allemaal prima, totdat ik op het input veld van de datepicker klik (en dus de datepicker verschijnt) en terwijl de datepicker nog openstaat op een andere categorie in de accordion, zodra ik dat doe crasht de hele lay-out van de pagina (alleen in IE <= 7). Weet iemand hoe dat op te lossen is?
PS: Weet iemand hoe je de rounded corners van jQueryUI ook in IE aan de praat kan krijgen (ik heb DD Roundies geprobeerd, deze voldoet niet aan de eisen)
Ik maak gebruik van een een jQuery UI accordion en een datepicker (http://jqueryui.com/demos/), op dezelfde pagina, deze roep ik aan d.m.v. van de volgende code:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| $(function() { $('#studiewijzercontent').accordion({ autoHeight: false }); $('#datumselector').datepicker({ showOn: 'both', buttonImage: '../images/calendar.gif', buttonImageOnly: true, dateFormat: 'dd-mm-yy' }); }); |
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
| <div class = 'ui-accordion ui-widget ui-helper-reset'> <h3 class = 'ui-accordion-header ui-helper-reset ui-state-default ui-corner-top'> <span class = 'ui-icon ui-icon-triangle-1-e'></span> <a>Selecteer een datum</a> </h3> <div class = 'ui-accordion-content ui-helper-reset ui-widget-content ui-corner-bottom ui-accordion-content-active'> <form action = '?pageindex=studiewijzers&action=changedate' method = 'post'> <p> Selecteer hier een datum waarvan je studiewijzers wilt zien, dit kun je doen door op het tekstveld te klikken en de juiste datum te selecteren. <br><br> Datum: <input type='text' id='datumselector' style = 'margin-right: 3px;'> <br><br> <input type = 'submit' value = 'Verander datum'> </p> </form </div> </div> <br> <div id='studiewijzercontent'> <h3><a href='#'>Dagoverzicht</a></h3> <div> Hier komt je dagoverzicht te staan </div> <h3><a href='#'>Weekoverzicht</a></h3> <div> Hier komt je weekoverzicht te staan </div> <h3><a href='#'>Periodeoverzicht</a></h3> <div> Hier komt je periodeoverzicht te staan </div> <h3><a href='#'>Toetsoverzicht</a></h3> <div> Hier komt je toetsoverzicht te staan </div> <h3><a href='#'>Vakoverzicht</a></h3> <div> Hier komt je vakoverzicht te staan </div> </div> |
Het werkt allemaal prima, totdat ik op het input veld van de datepicker klik (en dus de datepicker verschijnt) en terwijl de datepicker nog openstaat op een andere categorie in de accordion, zodra ik dat doe crasht de hele lay-out van de pagina (alleen in IE <= 7). Weet iemand hoe dat op te lossen is?
PS: Weet iemand hoe je de rounded corners van jQueryUI ook in IE aan de praat kan krijgen (ik heb DD Roundies geprobeerd, deze voldoet niet aan de eisen)
[ Voor 4% gewijzigd door bindsa op 14-01-2010 14:13 ]