[Win7x64] USB devices werken niet na wissel PSU*

Pagina: 1
Acties:

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

Topicstarter
Ik heb een vaag USB probleem waar ik niet uit kom. Ik heb een Windows 7 x64 installatie waar alles het prima deed. Na een verhuizing stopte mijn voeding ermee, deze heb ik vervangen door een krachtigere. Nu werkt alles weer naar behoren op diverse usb randapparatuur na. Nu het vage, muis en toetsenbord doen het prima op alle poorten. USB apparaten werken prima op andere computers. Als wanhoopspoging overweeg ik maar een herinstallatie, maar misschien heeft iemand nog een idee waar ik het kan zoeken.

Ik heb Asus p5k-e moederbord.

Iemand een idee?

• diabolofan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-02 23:39
Welke randapparatuur doen het nou niet? Naam? Merk? Type?

Staat er op de andere pc's ook Windows 7 x64 of is dat gewoon Vista/XP?

Heb je al naar drivers gezocht voor Windows 7 van de usb randapparatuur die het niet doet?

• Judaz
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

Topicstarter
Werkt niet:
sitecom usb hub
logitech draadloze muis mx revolution
logitech blue tooth adapter voor laser desktop
merkloos memory stick

Werkt wel
logitech muis met kabel
usb keyboard Dell met kabel
Canon Pixma ip4200

Alles werkte prima tot het stroomprobleem, drivers zijn up to date. Andere pc is XP.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

>> PMG

Je wisselt een PSU en daarna werken je devices niet (allemaal) meer, hoezo is dat software? :)
oh en een titelfix omdat het woord Probleem geheel overbodig en nikszeggend is ;)

[ Voor 28% gewijzigd door alt-92 op 11-01-2010 18:09 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
Stond je computer aan toe je voeding er mee stopte?

Zo nee, dan mag het geen software probleem zijn.

Mogelijkheden waarmee je een mogelijk USB software probleem op kunt lossen zijn:
- Verwijderen van alle USB Root Hub in apparaatbeheer en rebooten.
- Verwijderen en herinstalleren van USB-controller drivers.
- CMOS (BIOS) reset.
- Windows reinstall.

In het geval van een hardware probleem kun je eens kijken of je een powered USB hub kunt vinden die wel wil werken en die niet-werkende USB apparaten daar op proberen.

Verder dien je USB apparaten een voor een te testen, vooral in geval van hubs. Ik heb daar wel eens vaker gedonder mee gezien dat het ene USB apparaat ervoor zorgde dat een ander USB apparaat niet meer functioneerde.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• GreyGhost
  • Laatst online: 21-02 15:07

GreyGhost

Het is een spook

Misschien ook handig te vermelden welke PSU je hebt vervangen door welke andere?

Het wattage van een B merk (vermelden piek vermogen) komt vaak niet in de buurt van dat van een A merk PSU (vermelden werkelijk vermogen).

En vergelijk eens het +5 V amperage van je oude en je nieuwe.

For I am grey, between the darkness and the light

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-02 06:09
En het muis en toetsenbord zijn niet toevallig aangesloten via een PS2 verloop stukje?

Je weet heel zeker dat je kabels van je moederbord er allemaal correct in zitten?

Staan je USB devices niet per ongluk op 1.1 mode/compatibility in je BIOS waardoor al je USB 2.0 apparaten niet meer werken? (Of iets soortgelijks met USB apparaten opties in BIOS).

(Ja ik weet het, triviale vragen...)

[ Voor 31% gewijzigd door Jouke74 op 11-01-2010 21:17 ]

"That was left handed..." - JJH

• Judaz
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

Topicstarter
Voeding stond niet aan, na een verhuizing mijn computer aangezet, verbrande chiplucht en voeding was kaduuk. Dit was een Coolermaster M520 en is nu een bequiet!680W. Wat de kortsluiting in de voeding heeft veroorzaakt weet ik niet, maar ik ben bang dat die mijn moederbord heeft gesloopt.

De powered USB hub doet het niet, het zou weleens kunnen zijn dat alleen de 2.0 apparaten het niet doen. Maar ik ging ervan uit dat deze backward compatible zouden zijn. Ik ga nog even mijn bios na, om te kijken of daar de usb niet goed ingesteld staat.

De kabels van het moederbord zitten prima, voor de usbaansluitingen die gebruik maken daarvan geld hetzelfde als die op het moederbord zelf.

• GreyGhost
  • Laatst online: 21-02 15:07

GreyGhost

Het is een spook

Judaz schreef op maandag 11 januari 2010 @ 22:37:
Voeding stond niet aan, na een verhuizing mijn computer aangezet, verbrande chiplucht en voeding was kaduuk.
Klein detail wat je even was vergeten te vermelden... 8)7

For I am grey, between the darkness and the light

• Judaz
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

Topicstarter
GreyGhost schreef op maandag 11 januari 2010 @ 22:44:
[...]

Klein detail wat je even was vergeten te vermelden... 8)7
inderdaad een klein detail ;) de voeding was vervangen omdat die stuk was. Ik ben wel wat verder gekomen en de conclusie is toch dat sommige usb apparatuur kapot is en niet het moederbord. De conclusie dat alles werkte op een andere pc was te snel genomen. usb stick is helemaal dood, en de muis en usb hub werken toch niet helemaal lekker meer op andere machines.

Waarschijnlijk heeft het kapot gaan van de voeding een spanningspiek op de usb poorten veroorzaakt. Die weer een hoop usb spullen heeft gesloopt :'(.

Geen software probleem dus....maar hardware.

Bedankt voor het meedenken
Pagina: 1