Toon posts:

Computer start niet meer op, Ati graphics driver.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Computer startte net niet meer op, na een aantal maal proberen lukte het weer de computer maakte ook een raar geluid alsof die ''heel'' hard aan het werk was, hij valt nu regelmatig uit of leep volledig vast. Het CPU gebruik van mijn PC is erg inconsistent, voor simpele opdrachten als het openen van bijvoorbeeld MSN verbruikt die al rond de 30 CPU. Het probleem is alleen dat die dan de hele tijd springt van 10 naar 30. Ook als ik op 1 specifieke gebruik zit, schiet het CPU gebruik bijna direct naar 100 als ik een filmpje stream. En dit gebeurt ook alleen maar met Firefox en IE, niet met google chrome.

Nu heb ik de computer opgestart in veilige modus met netwerkmogelijkheden, en mijn computer vertelt me dat er iets mis is met mijn Ati Graphics Driver. Deze probeer ik nu te updaten. Ik heb de laatste versie van de Site gedownload maar het updaten lukt nog steeds niet niet. De PC zegt dat ik al de nieuwste versie heb. Windows Update werkt ook niet.

Op een ander forum heb ik al een HijackThis logje geplaatst en daar is mij verteld dat het niet Malware gerelateerd is.

• Dutch Lion
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-04 08:47
driver deinstalleren
dan het progje Driversweeper (alles van Ati verwijderen) eroverheen en dan nieuwste drivers installeren.

"it's better to live one day as a lion, than a hundred years as a lamb."

Verwijderd

Topicstarter
Maar als ik de driver Deinstaleer doet niks het toch meer :S? En ik weet wel hoe je een driver moet updaten maar niet hoe te installeren. Ik google het wel even nu ;)

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-05 02:02

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Als je de driver deinstalleerd, zal Windows zijn standaard driver gebruiken voor de weergave. Deinstalleren dus, driver sweeper gebruiken, en dan de nieuwste Catalyst driver van AMD erop gooien.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt, ik doe het nu :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik had het net weer, maar mijn Computer crashte niet, mijn beeldscherm viel gewoon uit. Ik heb overigens de drivers gedeinstalleerd en weer geinstalleerd in veilige modus met netwerkmogelijkheden. Ik zal het nog even een dagje aankijken. Hopelijk valt mijn beeldscherm niet weer uit.

Verwijderd

Topicstarter
Computer chraste nu continu, beeldscherm valt opeens uit of ik kreeg een volledig wit scherm >.>

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-05 22:10

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Tip: gebruik de edit knop ;).

Dit lijkt me wat meer dan een driver probleem. Kan het niet zijn dat er iets mis is met de kaart zelf? Probeer anders de Live cd van Ubuntu/Kubuntu ofzo, dan kan je in ieder geval een beetje zien of je hardware ok is. Op deze manier tast je de data op je HDD niet aan.

Dat hij in veilige modus niet crasht kan misschien komen omdat er dan geen driver voor je kaart gebruikt wordt. In een linux omgeving wordt er wel een driver geladen. Als dat gewoon goed gaat zeg ik: formatteren die hap. Anders, test je kaart in iemand anders' pc.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Pagina: 1