Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gLn-
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-04-2023
Geachten

Het is al weer een tijdje geleden dat ik gepost heb hierzo :O . Echter zit ik nu toch met een brandende vraag.

Ik heb destijds een club3d hd3850 gekocht om daar later een mooie grote lcd op aan te gaan sluiten. Later is dus gekomen en ga over een week of 2 een 42" lcd scherm kopen.
Nu wil ik natuurlijk mijn pc aansluiten op dit beeldje, daarbij komt die videokaart dus goed van pas aangezien er ook een geluids chipje opzit (realtec dacht ik) om geluid te streamen via dvi - hdmi naar een apperaat die dat kan spelen, mijn tv dus.
Na wat research werk gedaan te hebben oa hier op tweakers trek ik toch mijn conclusie dat ik een prima koop gedaan heb voor datgene wat ik wil gaan realiseren.
Om het nog even wat duidelijker te maken, ik wil dus via mijn grafische kaart beeld + geluid door gaan sturen naar mijn tv, en vanaf de tv via de digitale optische uitgang een home cinema set gaan aansturen :9~ .

In theorie moet het kunnen aangezien de op het oog hebbende lcd alle potentie heeft om dit te gaan doen. Echter zit ik nu met een dillema 8)7 . Het is een tijdje terug dat ik deze kaart aangeschaft heb en zoals vele wel weten krijg je daar een aantal converters en kabeltjes bij. Nu ben ik die verdomde dvi -> hdmi converter kwijt, of ik heb hem er nooit bij gekregen :( .

Nu heb ik hier is een aantal draadjes na gelezen en vind er tegenstrijdige posts over de desbetreffende convertor. Om ff een voorbeeld te geven:

Afbeeldingslocatie: http://img709.imageshack.us/img709/133/convertor.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img697.imageshack.us/img697/9720/convertor2.jpg

Bron plaatje 1 http://gathering.tweakers...29652///hd3850,hdmi,audio
Bron plaatje 2: http://gathering.tweakers...97077///hd3850,hdmi,audio

Dom dat ik dat klote ding dan gewoon kwijt ben |:( , nu is het niet zo erg als het niet werkt met een convertor van een ander merk omdat een ati convertor wel werkt maar zie maar is zo'n ding te vinden.

Mijn vraag word wel een beetje duidelijk denk ik.

Gaat mijn geluid wel werken met een ander merk convertor als dat van ati?
Als ik de tv en home cinema gekocht heb ga ik gelijk alle benodigde kabels/convertors kopen zodat ik geen geklooi heb dat ik stukken mis met het aansluiten.

Tips/trucs zijn natuurlijk altijd welkom :)

Alvast bedankt, Glenn.

Virtueel is beter dan een ritiueel xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-06 10:37

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Als je er om verlegen zit heb ik er nog wel eentje voor je. Eentje van ATi die bij mijn HD3850 zat. DM/mail me maar.

Edit: Die van mij is ook van Club3D, je bent hem dus ECHT kwijt geraakt, Club3D levert ze erbij :P.

[ Voor 32% gewijzigd door Blaat op 11-01-2010 16:23 ]

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:52

_Apache_

For life.

Mijn struikelblok, was dat alleen port 1 HDMI audio geeft, niet de 2e port. Heeft me veel tijd gekost voor ik daar achter was. :/

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

HDMI is eigenlijk gewoon DVI(beeld) + S/PDIF(geluid)

Je kan op je DVI uitgang dus geen geluid krijgen. Er zijn wel grafische kaarten met een HDMI-uitgang, waarbij je dus beeld EN geluid kan krijgen.

Wat het makkelijkste is, is gewoon de PC op de TV aansluiten dmv een DVI-HDMI kabel. Dus enkel beeld. Daarnaast sluit je de PC aan op je audio-set. Dan heb je wel altijd je stereo-set nodig voor geluid.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-06 10:37

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

RaZ schreef op maandag 11 januari 2010 @ 16:16:
HDMI is eigenlijk gewoon DVI(beeld) + S/PDIF(geluid)

Je kan op je DVI uitgang dus geen geluid krijgen. Er zijn wel grafische kaarten met een HDMI-uitgang, waarbij je dus beeld EN geluid kan krijgen.

Wat het makkelijkste is, is gewoon de PC op de TV aansluiten dmv een DVI-HDMI kabel. Dus enkel beeld. Daarnaast sluit je de PC aan op je audio-set. Dan heb je wel altijd je stereo-set nodig voor geluid.
Niet waar. ATi kaarten leveren geluid over een DVI-HDMI dongle. Ik heb dit zelf werkend gehad.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gLn-
R420R heeft gelijk, ik heb destijds ook een beetje research hier over gedaan en om deze reden ook een ati grafische kaart aangeschaft (terwijl ik toch een behoorlijke nvidia fanboy was :+ ).

@R420R
Ik ga je ff pmén! :) edit/ Heb je een mail gedaan

@_Apache_
Kijk dat bedoel ik nu met tips & trucs! _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door gLn- op 11-01-2010 16:29 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 339799

Even mijn eerste ractie plaatsen nu ik deze post lees...;)

Hier is een zeer uitgebreide uitleg over hoe het eigenlijk in elkaar zit met die "verrekte" dvi - hdmi dongle van ati... Ik heb hem destijds helaas niet bij mijn HD3870 erbij gekregen ... natuurlijk Zercom...

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?p=14985330

Ben van mening dat je met deze uitleg het totaalplaatje ziet en ik kan me wel vinden in de verklaringen.

Ik heb hdmi lang niet nodig gehad en dus ook geen dongle aangeschaft, maar ik ben nu ook overgestapt naar een andere kaart, de HD4670 met native HDMI en de voornaamste reden, passieve koeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gLn-
Dit is inderdaad een interessant stukje leesvoer, ik moet zeggen dat ik me er ook wel in kan vinden.
Mn vraag is ook beantwoord want blijkbaar werkt het niet met een ander soort convertor.

Dat moest ik dus ook ff weten, gelukkig is er zo'n ding onderweg naar me zodat ik er straks geen gedoe mee ga krijgen.
Misschien is het wel interessant voor andere gebruikers om ff door te lezen dit draadje ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barttervelde
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-03-2023
Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb een radeon 3850, met adapter gaf deze het geluid via mijn plasmascherm prima weer. Deze prachtige adapter ben ik kwijtgeraakt. Ik dacht door een nieuwe te kopen weer mijn filmpjes te kunnen bekijjken, maar ik weet inmiddels dat je er echt een originele van ati voor nodig hebt.

Is er iemand die mij kan vertellen waar je deze kunt kopen?

Is er iemand die deze adapter niet gebruikt en hem aan mij wil slijten?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

PeaceNlove

Deugleuter

Heb er nog wel een voor je van mijn 3850. Zou dus moeten werken.

DM/of mail me maar.
Pagina: 1