Toon posts:

router & utp kabel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

ik heb een simpel draadloos netwerk thuis, maar ik ook in mijn kantoor van mijn bedrijf een internetverbinding. Dit is echter 15 a 20 meter van mijn huis + er staan wat ijzeren tanken tussen. Draadloos gaat dus niet lukken ben ik bang (???). Nu zit er er over na te denken een UTP kabel te trekken van mijn router naar mijn computer in mijn kantoor. Maar:

1) ik neem aan dat hoe langer de kabel is hoe slechter de verbinding wordt. Is dit een te grote afstand? Wat is de max lengte?
2) ik heb een goedkope router, een sweex. Kan ik beter een sterkere aanschaffen, en zou het dan misschien wel draadloos kunnen?

Bedankt!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
1: Ongeveer 100M, Dit had je overigens ook kunnen vinden met google.
2: Haalt de Sweex het op dit moment niet?

[ Voor 52% gewijzigd door battler op 11-01-2010 15:13 ]

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-03 16:04
1) Max lengte van een UTP kabel is 100 meter.
2) Geen idee, mijn glazen bol is stuk vandaag. Probeer het eens met de sweex die je nu hebt. Anders kan je nog een accses point ertussen zetten.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de snelle reacties.

de sweex haalt het niet nee. maar zoals ik schreef er staan dikke ijzeren tanken tussen mijn huis en kantoor. Die bevorderen niet het signaal denk ik.

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Draadloos zou ik nooit aan beginnen op die afstand omdat je al zelf schrijft dat er ijzeren tanks tussen staan, hetzelfde probleem wat men vaak ook in flats heeft door het beton-ijzer in de vloeren en muren. Ook een betere router hetgeen ik je evenzogoed kan aanraden maakt dit weinig verschil uit, en is het ook afhankelijk van de draadloze netwerkkaarten die je gebruikt.

De afstand van 15 a 20 meter moet met een goede CAT-5 kabel in principe geen probleem zijn maar dan raad ik je af om kabel van bij de Gamma te halen. Zeker wanneer de kabel ook nog eens buitenom gaat lopen dan kan je je beter kwalitatief goede kabel halen, ondanks dat er genoeg zullen zeggen van mwah Gamma kabel is prima.

Zeker wanneer je bedrijfsmatig gaat werken dan zou ik persoonlijk die Sweex snel de deur uit werken en een beter merk router nemen bv Linksys of Sitecom.

• Awesomo4k
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:49
Maakt toch niet uit welke router hij neemt.

Denk dat die alleen internet wilt op zijn kantoor... niet iets van backup over netwerk e.d.?

Anders kun je beter professionele dingen kopen zoals Roel hierboven zegt. Maar dan zou ik meer informatie inwinnen over aansluiten en opslaan.

Anders zou ik geen 500 euro uitgeven aan alles.

Persoonlijk zou ik wel de kabel door een pvc buisje leggen.

Grtz Jos

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
Spuit elf, maar 15-20 meter met UTP is geen enkel probleem. En voor internet heb je geen gigabit nodig, dus elke willekeurige tokkie-wokkie CAT5 UTP kabel zou moeten voldoen. (Of jij weet slechtere kwaliteit UTP te vinden dan ik ooit heb gezien)

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

De startpost is wat onduidelijk want je hebt een draadloos netwerk thuis (met internet) en ook (?) internet van de zaak 20 meter verderop?
Als je ook draadloos wilt internetten in je kantoor op je thuisnetwerk koop je een tweede access point dusgeen router (tip: kijk eens bij fon.com),aansluiten met een netwerk-kabel die je dan van je kantoor naar je huis legt.
Alles met 1 accesspoint gaat niet voldoende werken.

Maar als je een draad wilt trekken naar de computer in je kantoor dan wil je beide netwerken koppelen? Kortom - wat is nu duidelijk de bedoeling van je vraag?

[ Voor 17% gewijzigd door franssie op 11-01-2010 15:56 . Reden: toch geen internet van de zaak blijkbaar ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Roel1966
  • Niet online
Nou mij lijkt dat wanneer je even je halve tuin of oprit moet gaan verbouwen voor een utp-kabel te leggen dat je beter dan meteen goed spul erin kan leggen, dan dat je achteraf toch erachter komt dat de kabel niet van beste kwaliteit was en alles weer opnieuw moet gaan open gooien. Daarbij is het prijsverschil vaak zo klein en al zeker met 15 tot 20 meter dat je echt geen kapitalen kwijt bent aan betere kabel, en eveneens ook zijn die routers tegenwoordig niet meer zo duur. Rond de 40 a 50 euro voor een merk-router en de betere utp-kabel zo rond de 70 a 80 eurocent per meter lijkt mij nu niet direct een kapitaal.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt. Nou het is alleen voor email eigenlijk dus ik hoef op het bedrijf ook geen snelle verbinding te hebben. Ik wordt gek van het steeds naar huis moeten lopen om te gaan kijken of er mails zijn.

kunnen julile nog een goede webshop aanraden voor een Cat5 UTP kabel?

• jeroenvdnberg
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:52
Verwijderd schreef op maandag 11 januari 2010 @ 15:55:
bedankt. Nou het is alleen voor email eigenlijk dus ik hoef op het bedrijf ook geen snelle verbinding te hebben. Ik wordt gek van het steeds naar huis moeten lopen om te gaan kijken of er mails zijn.

kunnen julile nog een goede webshop aanraden voor een Cat5 UTP kabel?
Gewoon naar de bouwmarkt rijden of een elektronica winkeltje, ben je sneller klaar en qua prijzen scheelt het niet veel, vooral niet met verzendkosten erbij!

• Roel1966
  • Niet online
Beste is idd een plaatselijke electronica-winkel want dan kan je alles op maat krijgen, en eventueel ook losse stekkertjes erbij krijgen in verband met doorvoer.

• Awesomo4k
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:49
Roel1966 schreef op maandag 11 januari 2010 @ 16:02:
Beste is idd een plaatselijke electronica-winkel want dan kan je alles op maat krijgen, en eventueel ook losse stekkertjes erbij krijgen in verband met doorvoer.
Zou ik niet doen in dit geval ;)

Verwijderd

Topicstarter
franssie schreef op maandag 11 januari 2010 @ 15:51:
De startpost is wat onduidelijk want je hebt een draadloos netwerk thuis (met internet) en ook (?) internet van de zaak 20 meter verderop?
Als je ook draadloos wilt internetten in je kantoor op je thuisnetwerk koop je een tweede access point dusgeen router (tip: kijk eens bij fon.com),aansluiten met een netwerk-kabel die je dan van je kantoor naar je huis legt.
Alles met 1 accesspoint gaat niet voldoende werken.

ik hoef geen draadloos internet in het kantoor. Ik heb een simpel computertje (met netwerk kaart) waarop ik internet wil.

Maar als je een draad wilt trekken naar de computer in je kantoor dan wil je beide netwerken koppelen? Kortom - wat is nu duidelijk de bedoeling van je vraag?
Pagina: 1