[Win7] Inloggen terwijl ik geen password heb

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:48

Saven

Administrator

Topicstarter
Tweakers,

Om te beginnen heb ik sinds enkele dagen Windows 7 Ultimate 64-bit op mijn computer staan. Ik heb enkele minuten geleden VMWare Workstation 7 geïnstalleerd.
Toen hij klaar was met de installatie van VMWare moest ik de PC rebooten: zo gezegd, zo gedaan.

Wat mij nu telkens ergert is dat sinds de installatie van VMWare, ik als het ware nu elke keer moet "inloggen" op Windows. Normaal zou hij automatisch naar het welkomscherm moeten gaan omdat ik helemaal geen wachtwoord heb ingesteld. Nu moet ik eerst op mijn account klikken, en daarna gaat hij pas naar het welkomscherm. Zeer vervelend eigenlijk.

Ik kan nergens vinden hoe ik dit weer in normale stand terugbreng, en een google poging leverde ook niets op, maar ik weet ook niet precies op welke termen ik moet zoeken.

Zou iemand mij misschien kunnen helpen? :) Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiepeks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-07 19:11
tik eens in bij run:
control userpasswords2

Daar kan je het inloggen uitschakelen.
Weet alleen niet of dit ook werkt als je geen wachtwoord hebt ingegeven.

[ Voor 0% gewijzigd door tiepeks op 11-01-2010 14:49 . Reden: typfout ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

even in start uitvoeren 'control userpasswords2' typen, daar jou account aanklikken en het vinkje boven het vak weghalen zodat er geen wachtwoordverificatie meer nodig is. Eventueel je wachtwoord 2x invullen en bij een volgende reboot log je automatisch in.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01:32
Start > Uitvoeren > netplwiz :+

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 15:30

EXX

EXtended eXchange

Waarschijnlijk maakt VMWare een extra user aan, want ik had hetzelfde met Win 7 RC 32 bit. Vervelend is het wel.

Omdat ik alleen maar iets wilde testen onder VMWare (kijken of het mogelijk was het antieke Concurrent DOS 386 te laten draaien), heb ik uiteindelijk VMWare weer verwijderd. Toen was ook het login probleem weer weg.

Ik heb overigens de freeware VMWare Player gebruikt.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Topicstarter
Hm maar als ik dat uitvink, en stel ik maak een account aan met wachtwoord, hoef je daar dan ook niet voor in te loggen? :P
EXX schreef op maandag 11 januari 2010 @ 14:47:
Waarschijnlijk maakt VMWare een extra user aan, want ik had hetzelfde met Win 7 RC 32 bit. Vervelend is het wel.

Omdat ik alleen maar iets wilde testen onder VMWare (kijken of het mogelijk was het antieke Concurrent DOS 386 te laten draaien), heb ik uiteindelijk VMWare weer verwijderd. Toen was ook het login probleem weer weg.

Ik heb overigens de freeware VMWare Player gebruikt.
Hm dat is waarschijnlijk inderdaad een probleem, en met bovenstaande oplossingen wordt het dan ook denk ik niet opgelost.

Wat gebeurt er als ik die vmware account verwijder? :P

[ Voor 74% gewijzigd door Saven op 11-01-2010 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01:32
Jawel...dan moet je gewoon inloggen met het wachtwoord van dat betreffende account.

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HixSix
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-01 15:34
Probeer deze stappen eens te volgen, misschien werkt dat ook voor win7. Als je later een account toevoegt en wilt inloggen onder dat account kan je windows opstarten met de shift-toets ingedrukt, dan wordt er niet automatisch ingelogd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Topicstarter
HixSix schreef op maandag 11 januari 2010 @ 14:56:
Probeer deze stappen eens te volgen, misschien werkt dat ook voor win7. Als je later een account toevoegt en wilt inloggen onder dat account kan je windows opstarten met de shift-toets ingedrukt, dan wordt er niet automatisch ingelogd.
Volgensmij is dat hetzelfde als wat netplwiz en control userpasswords2 doet :P

Maar heb het iig met die 'vieze' manier van netplwiz opgelost. Niet helemaal hoe ik het graag had gezien maar het is helaas niet anders :P Bedankt voor de hulp ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

je kan natuurlijk ook de Vmware usert een hidden account maken.

De truuk is hetzelfde als die van de Administrator account en van vroegah die ASP.NET user.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1