[iPhone 3G] Garantie probleem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-09 13:12

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Helaas is de WIFI van mijn iPhone 3G afgelopen week overleden. Netwerken worden niet meer gevonden en ook de GPS doet helaas niet meer. De iPhone is echter niet in Nederland gekocht, ik heb namelijk een tijd in Canada gewoond waardoor ik een Canadese iPhone heb. De situatie:

In november zat er een scheur in de behuizing van mijn iPhone, hier ben ik mee terug gegaan naar de Apple Store in Toronto welke de iPhone vervangen hebben voor een nieuw exemplaar. Door deze omruilactie is mijn garantie verlengd tot 90 dagen.

Nu (ongeveer 65 dagen later) is de WIFI chip dus kapot. Deze reparatie wou ik online aanmelden tot ik tot de conclusie kwam dat de online status van mijn omgeruilde telefoon 'out of warranty' is. Hier heb ik via een speciaal formulier protest tegen aangetekend en daar ontving ik vrijdag een e-mail over. Of ik een service nummer in Canada over dit euvel wil bellen.

Het grote probleem: vanuit Nederland is het onmogelijk de Apple service in Canada te bellen. Wie weet wat ik nu kan doen? Ik heb namelijk wel een legaal geactiveerde Canadese iPhone. Wanneer Apple deze repareert wordt deze ook gewoon op mijn oude Canadese adres bij een maatje bezorgd. Weet iemand hoe ik Apple te pakken kan krijgen zodat mijn garantie weer netjes van kracht wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-09 21:18
Je kan Apple Nederland hierover bellen en uitleggen dat je geprobeert hebt wat er in die mail stond, maar dat dat dus niet werkte.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 10:13
Kun je niet via Skype oid het nummer bellen? Je hebt ook van die translaters die het lokale nummer vertalen naar een nummer wat je via het buitenland kan bellen.

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
virtualJac schreef op maandag 11 januari 2010 @ 14:30:
Kun je niet via Skype oid het nummer bellen? Je hebt ook van die translaters die het lokale nummer vertalen naar een nummer wat je via het buitenland kan bellen.
Klopt, maar de vorige keer werkte dat niet. Op de een of andere manier wordt dat doorprikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-09 21:18
Had je ook al Apple Nederland gebeld?

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Momenteel ben ik met Apple aan de lijn. Heb een instelling in Skype veranderd, de tip van virtualJac werkte dus wel degelijk waarvoor enorm veel dank!
Pagina: 1