[CSS/HTML] Pas ik het correct toe?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-09 09:58
Ik wou eens een design maken voor een website (ik ben meer de man van het programmeren) en vroeg mij af of ik het correct gedaan heb.

Zie voorbeeldje.
Het probleem zet hem bij mij namelijk in het body > header gedeelte.

Zoals het er nu naar uit ziet, moet het er uiteindelijk ongeveer zo uit zien, maar ik kon het blijkbaar enkel toepassen door de html aan te passen.

Wat heb ik dus gedaan? Het hoofdsponsor divje kwam na het nav element. maar omdat ik het rechtsboven ergens wou hebben, is mij dit enkel gelukt door die div in de html boom te verplaatsen. Volgens mij hoort dat niet zo. Normaal moet het toch te doen zijn zonder je html aan te passen? Want, stel nu dat je het logo rechts wil en de reclame links. Dan pas je normaal toch enkel de css aan en niet de html pagina?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Waarom HTML5? Het is nog niet eens een standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
@Fuzzillogic: Maakt dat dan iets uit qua positionering als ik het in XHTML, HTML4.x of HTML5 doe dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Fuzzillogic schreef op maandag 11 januari 2010 @ 13:57:
Waarom HTML5? Het is nog niet eens een standaard.
En die standaard wordt ook niet verwacht voor 2022 :X
HTML5 is inmiddels stabiel genoeg om in de praktijk te gebruiken hoor ;) GoT doet 't ook al ;)
crisp schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 22:11:
Dat zal wel meevallen; delen van HTML5 worden nu al ondersteund door browsers en het zal de komende jaren steeds meer gemeengoed worden. De snelle adoptie is ook te danken aan het feit dat er juist /niet/ gekozen is voor een compleet nieuwe taal ;)
Ik zou graag nog even op TS reageren maar er is een kleine wakker :X :P

[ Voor 41% gewijzigd door RobIII op 11-01-2010 14:09 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieturp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-08 14:18

pieturp

gaffa!

Je HTML valideert prima, dus da's geen probleem :)
Over je vraag: Het kan natuurlijk gewoon met CSS. Wat heb je precies geprobeerd om ze visueel om te wisselen? Misschien kijk ik verkeerd (heb ff snel gekeken), maar ze als block level definiëren geeft natuurlijk dat ze nà elkaar renderen. Probeer ze 'ns te floaten.

Overigens: ikzelf wissel ook nog wel 'ns wat elementen in de HTML als iets snel moet werken hoor, dus mits de semantiek helder blijft, vind ik dat geen probleem!

... en etcetera en zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

Of positioneer het blok dat je rechtsboven wil hebben absoluut (en de header dan relatief natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
Bosmonster schreef op maandag 11 januari 2010 @ 17:54:
Of positioneer het blok dat je rechtsboven wil hebben absoluut (en de header dan relatief natuurlijk).
Thanks! Dit was de goede oplossing van mijn probleem. Op deze manier kan ik die div weer op het einde van mijn header element zetten.

Ik kwam er nooit op om die header eigenschappen aan te passen. Wat houdt dat nu juist eigenlijk in? (zodat ik het voor later ook snap)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieturp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-08 14:18

pieturp

gaffa!

Relatief: Relatief ten opzichte van waar 'ie al staat.
Dus "top: 10px" schuift 'm gewoon 10px naar beneden.
Absoluut: Absolute plek geven binnen relatief gepositioneerde elementen.
Dus "top: 10px" schuift 'm 10px lager dan z'n parent.

Zoek 'ns op CSS positioning ;)

... en etcetera en zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
Nu heb ik een "a-ha" moment :-)

Dus vooral het stukje "binnen relatief gepositioneerde elementen" is de hele truuk. Daar had ik over gekeken/ niet aan gedacht.

Heel erg bedankt allemaal.
Pagina: 1