Zoals de titel zegt, wil ik mijn volume van truecrypt mounten via command line.
Hiervoor heeft Truecrypt een syntax online gezet, die staat hier:
http://www.truecrypt.org/docs/?s=command-line-usage
Die heb ik gelezen, en ik krijg mijn volume ook gemount, alleen hiervoor moet ik mijn wachtwoord in het script zetten. Dit maak het eigenlijk overbodig om het te encrypten omdat dan iedereen het kan openen.
Nu had ik een website gevonden met het volgende script:
als je dit script mount vraagt hij in cmd om je wachtwoord
hier heb ik mijn eigen code van gemaakt:
Nu als ik hem wil mounten opend hij cmd en vraagt hij om het wachtwoord, dit komt dan leesbaar in cmd te staan. Kan ik dit ook maskeren dmv van sterretjes ?
Ik heb al wat gegoogeld, maar ik kom alleen tegen hoe je verborgen textbestanden moet maken. Ik wil dus de text die je intypte verbergen, kan dit?
alvast bedankt!
Hiervoor heeft Truecrypt een syntax online gezet, die staat hier:
http://www.truecrypt.org/docs/?s=command-line-usage
Die heb ik gelezen, en ik krijg mijn volume ook gemount, alleen hiervoor moet ik mijn wachtwoord in het script zetten. Dit maak het eigenlijk overbodig om het te encrypten omdat dan iedereen het kan openen.
Nu had ik een website gevonden met het volgende script:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| REM TrueCrypt mounting script (version 2) REM Written by Mark Ursino (allthingsmarked.com) REM Modifications are allowed, but please include these comments @echo off cls set /P thepass="Enter the volume pasword: " tc /v C:\PATH\2\YOUR\TC\VOLUME.cab /l x /m /a /p %thepass% /q explorer.exe X: cls |
als je dit script mount vraagt hij in cmd om je wachtwoord
hier heb ik mijn eigen code van gemaakt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| @echo off cls set/P thepass="Voer het wachtwoord van het volume in:" tc /v E:\crypt\P23ENSsue8aX.tc /l x /m /a /p %thepass% /q explorer.exe X: cls |
Nu als ik hem wil mounten opend hij cmd en vraagt hij om het wachtwoord, dit komt dan leesbaar in cmd te staan. Kan ik dit ook maskeren dmv van sterretjes ?
Ik heb al wat gegoogeld, maar ik kom alleen tegen hoe je verborgen textbestanden moet maken. Ik wil dus de text die je intypte verbergen, kan dit?
alvast bedankt!