Na het installeren van Vista Ultimate 64-bit blijft mijn laptop hangen bij het bootscreen. Het balkje loop tot 3 kwart, daarna een fractie van een seconde een blauw scherm. Dit gaat helaas gaat dit zo snel dat ik niet kan zien wat de foutmelding is. Daarna start de laptop weer opnieuw op en beland op deze manier in een loop.
Nu ben ik er achter gekomen dat als de laptop uit heeft gestaan hij wel normaal opstart. Dus na het volledig laden van BIOS. Als ik de laptop opnieuw opstart, dan laad hij de snelle/verkorte versie. Door dit in het BIOS aan te passen is het probleem opgelost, maar duur het opstarten hééél lang, alleen het volledig laden van het BIOS duurt al ca 30 seconden.
Iemand enig idee wat hier mis gaat en hoe dit op te lossen is?
Laptop hadware:
Dell Inspiron 1720
Intel Core2 Duo T7250 Processor (2,0 GHz, 800 MHz, 4 MB L2-cache)
nVidia GeForce Go 8600M GT 256 MB DDR2
17,0-inch UltraSharp WUXGA-breedbeeldscherm (1.920 x 1.200)
4.096 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 2.048]
2 x 160 GB SATA HD
8x DVD+/-RW-combinatiestation
NOTE:
Ik heb eerder een Vista 64-bit [UK] versie draaiend gehad, maar deze was naast mijn Vista 32-bit installatie en deze deed het prima. Toen ik deze 64-bit [UK] versie probeerde te vervangen voor een Nederlandse kreeg ik dezelfde problemen met vastlopers, maar omdat de ze versie niet legitiem was, dacht ik dat het daar aan lag en heb toen verdere pogingen op het probleem op te lossen gestaakt. Nu ik een legitieme Ultimate versie heb wil het probleem wel graag opgelost hebben.
Nu ben ik er achter gekomen dat als de laptop uit heeft gestaan hij wel normaal opstart. Dus na het volledig laden van BIOS. Als ik de laptop opnieuw opstart, dan laad hij de snelle/verkorte versie. Door dit in het BIOS aan te passen is het probleem opgelost, maar duur het opstarten hééél lang, alleen het volledig laden van het BIOS duurt al ca 30 seconden.
Iemand enig idee wat hier mis gaat en hoe dit op te lossen is?
Laptop hadware:
Dell Inspiron 1720
Intel Core2 Duo T7250 Processor (2,0 GHz, 800 MHz, 4 MB L2-cache)
nVidia GeForce Go 8600M GT 256 MB DDR2
17,0-inch UltraSharp WUXGA-breedbeeldscherm (1.920 x 1.200)
4.096 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 2.048]
2 x 160 GB SATA HD
8x DVD+/-RW-combinatiestation
NOTE:
Ik heb eerder een Vista 64-bit [UK] versie draaiend gehad, maar deze was naast mijn Vista 32-bit installatie en deze deed het prima. Toen ik deze 64-bit [UK] versie probeerde te vervangen voor een Nederlandse kreeg ik dezelfde problemen met vastlopers, maar omdat de ze versie niet legitiem was, dacht ik dat het daar aan lag en heb toen verdere pogingen op het probleem op te lossen gestaakt. Nu ik een legitieme Ultimate versie heb wil het probleem wel graag opgelost hebben.