Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt-Crash
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09:55
Ik heb sinds een aantal weken een WUSB600N draadloze netwerkadapter in mijn PC zitten. Het probleem met deze stick is dat wanneer ik de computer in slaapstand zet of wanneer ik deze gewoon opstart de stick "vastloop". Dat wil zeggen dat hij geen netwerken kan vinden en er geen lichtjes gaan branden. Als ik hem een keer uit de PC haal en hem er vervolgens weer in doe werkt hij weer perfect.

Een ander gek USB probleem is dat mijn toetsenbord, een Logitech G11, niet werkt voordat Windows is opgestart. Als ik de BIOS in wil heb ik een low-tech usb toetsenbord nodig.

En als laatste doet mijn amBX setje raar. Wanneer ik de computer aanzet en het setje staat aan, dan schakelt het setje zichzelf een stuk of drie keer aan en uit. Het setje kan namelijk zelf uit een "slaapstand" komen wanneer er power op een USB-poort komt te staan.

Nu heb ik al in de BIOS gekeken of er USB power options zijn, maar die zie ik niet. Hebben misschien meer mensen last van dit probleem en natuurlijk als je een oplossing weet hoor ik die graag.

Hier de belangrijkste componenten van mijn PC

i7-860
GA-P55-UD4
Cooler Master real power M520
Sapphire 4890 Vapor-X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:46
Usb toetsenbord aansluiten via ps/2 verbindingsstuk, wat gebeurd er dan?

In bios tav usb kun je meestal 2 manieren instellen.
"Legacy USB Support" aan of uit zetten kan helpen.

Kan ook te maken hebben met acpi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt-Crash
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09:55
Ik heb met de USB instellingen in de BIOS gespeeld, maar dat lost helemaal niets op. Ook heb ik mijn acpi instellingen nagelopen en daar is zover ik zie niets mis mee.

Zijn er misschien nog andere suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb het zelfde moederbord en ongeveer dezelfde problemen maar het is enkel met sommige poorten namelijk die boven de firewire (4) en de 2 er rechts van ik kan er wel een muis, keyboard, joystick, racestuur mee aansturen maar geen enkele externe hd of mp3 en zelfs mijn scanner niet. ik heb een mail naar gigabyte gestuurd en wacht op antwoord
ik heb ook het probleem dat ik bij geen enkele HD zijn S.M.A.R.T. kan uitlezen ook al is dit geactiveerd in de bios en ging dat wel in XP

Probeer dus eens een andere poort of verwissel uw usb apparaten eens van plaats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:46
Verwijderd schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 03:34:
ik heb het zelfde moederbord en ongeveer dezelfde problemen maar het is enkel met sommige poorten namelijk die boven de firewire (4) en de 2 er rechts van ik kan er wel een muis, keyboard, joystick, racestuur mee aansturen maar geen enkele externe hd of mp3 en zelfs mijn scanner niet. ik heb een mail naar gigabyte gestuurd en wacht op antwoord
ik heb ook het probleem dat ik bij geen enkele HD zijn S.M.A.R.T. kan uitlezen ook al is dit geactiveerd in de bios en ging dat wel in XP

Probeer dus eens een andere poort of verwissel uw usb apparaten eens van plaats
Misschien heb je de hd op je raid kontroller zitten dan is het mogelijk dat je smart niet kan uitlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• udybees
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-09 19:35
heb he al eens een biosupdate geprobeerd? ik had ook usb problemen en een vergrote muiscursor onder win 7 met de p55 UD5. na een biosupdate werden wel alle usb apparaten netjes gedetecteerd
Pagina: 1