Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:13
Ik zit hier al een aardige tijd met een vervelend probleem. Ik heb een HP DV7-1090ed laptop waar standaard Windows vista home premium op stond. Hiermee werkte bluetooth altijd prima. Nu heb ik al een aardige tijd geleden Windows 7 Ultimate 64bit geïnstalleerd en dat ging allemaal prima. Alle hardware werkt op mijn bluetooth na.
Heb me al rot gezocht naar drivers maar kan niks vinden. Oude vista drivers werken niet en HP heeft ook niks op de website staan voor windows 7. Heb op google al diverse mensen met hetzelfde probleem gevonden maar hun oplossingen (broadcomm drivers, drivers van andere fabrikant) werken helaas ook niet. Heb wel met het programma Bluesoleil bluetooth hardware zichtbaar gekregen onder netwerkaddapters (bij apparaatbeheer) en kan hier wel een PAN netwerk mee opzetten met mijn N85 8GB. Helaas kan ik geen bestanden verzenden/ontvangen. Rechts onderin op mijn taakbalk heb ik wel een grijs bluetooth icoontje met alleen maar gray out opties en 1 optie 'bluetooth apparaat aanzetten'. Als ik daarop klik dan zegt die: Geen Apparaten gevonden...

Iemand enig idee hoe ik mijn bluetooth aan de praat kan krijgen? Alvast bedankt _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door NL-RaVeR op 11-01-2010 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antiekeradio
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
(overleden)
ik zou oppassen met dat bluesoleil. heeft mij op win7 x64 een herinstallatie opgeleverd uiteindelijk, en het heeft nooit gedaan wat het zou moeten doen.

het niet werken kan ook aan de bluetooth dongle liggen die ik gebruikte, maar het probleem waardoor windows niet mee bootte was puur software.. met dank aan bluesoleil dus.

(inmiddels heb ik gelukkig wél een complete systeembackup klaar staan :-) )

Petrolhead en draadjesnerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:44
Heb je geen hardware knop om hem aan te zetten? Of iets van Fn + F5 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
Nee, dat werkt allemaal nog niet. Bluetooth is ook neit terug te vinden onder apparaat beheer :(. Heb wel 3 unknow devices staan, maar daar kan windows zelf geen drivers voor vinden helaas. normaal werkte die knop wel in vista...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:22

lier

MikroTik nerd

oude Vista drivers werken niet
Krijg je een foutmelding ?
Kan je toch doorgaan met installeren ?
Brandt je bluetooth lampje wel (als er een op je laptop zit) ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
Nee, geen foutmelding of wat dan ook. Instaleren gaat prima, maar achteraf is de situatie nog precies hetzelfde als voor het instaleren, alleen ziet die dan wel het bluetooth apparaat in device manager. Onderin zie ik dan ook ook gewoon het bluetooth icoontje maar nog steeds met 'kan apparaat vinden'...

Ik heb zo'n knopje op mijn laptop, maar die is ook voor mijn wireless adapter. Dus knopje wordt wel blauw(aan) of oranje(uit), maar reageert verder dus niet op bluetooth

[ Voor 22% gewijzigd door NL-RaVeR op 11-01-2010 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 30-05 09:42
Hoe heb je de Vista drivers geprobeerd? Heb je het zo rechtstreeks met de installer geprobeerd? Dan is de kans groot dat de driver geweigerd wordt door het installatieprogramma omdat deze een verkeerde windows versie detecteert. Vaak kan je die installers ook uitpakken met winrar/winzip, dan kan je via apparaatbeheer de losse driver handmatig instellen. 9 van de 10 keer werkt met die methode een Vista driver dan gewoon onder win7...

Wel vreemd dat de driver er voor Vista wel is, maar voor win7 blijkt te ontbreken...

Je zou overigens ook eens kunnen kijken of er drivers bij een ander model laptop zijn te vinden welke enigzins vergelijkbare specificaties heeft.

[ Voor 21% gewijzigd door MicGlou op 11-01-2010 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
Ik heb inderdaad gewoon met de installer gedaan. Deze pakt bestandjes uit en installeert ze dan. Echter als ik via apparaat beheer ga dan zie ik 3 unknown devices en geen van alle pakt dan de drivers uit de uitgepakte map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awesomo4k
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-05 20:31
Hey,

Ik had hetzelfde probleem met mijn bluesoleil stickje.

Installeren werkt perfect alleen nergens iets van bleutooth te vinden.

Ik heb het uiteindelijk bij netwerk aparaten gevonden. Daar kon ik hem instellen en ook aanzetten in de taakbalk(rechts-onder bij de klok)

Als je dat hebt werkt het goed!!

Laat even weten als het opgelost is! :D

Groetjes Jos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
Dat krijg ik ook, alleen mijn probleem is alleen, als ik hem dan probeer aan te zetten dan geeft hij een foutmelding dat hij het apparaat neit kan vinden..

Edit: Na wat spelen met de settings heeft hij volgens mij wat gevonden. Hij zegt nu bezig met starten van bluetooth... maar helaas komt die niet verder als dat. Bericht verdwijnt langzaam weer en situatie is precies hetzelfde (niks gestart).

[ Voor 43% gewijzigd door NL-RaVeR op 11-01-2010 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awesomo4k
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-05 20:31
Staat je bluetooth eigenschap op: Zichtbaar voor andere? of iets in de richting.
Daar was ik ook tegenaan gelopen namelijk!

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 30-05 09:42
Awesomo4k schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 08:28:
Staat je bluetooth eigenschap op: Zichtbaar voor andere? of iets in de richting.
Daar was ik ook tegenaan gelopen namelijk!

Groetjes
Zichtbaarheid is wat anders, dat heeft niets met het wel of niet werken op de pc zelf te maken, dat is wanneer je connectie met een extern apparaat probeert te maken.

ontopic: Ik zou er een mailtje naar HP aan wagen, die laptop is helemaal nog niet zo oud en ik kan mij niet voorstellen dat bluetooth niet ondersteund zal in win7. Je zou ook eens kunnen proberen te achterhalen waarvan die bluetooth module afkomstig is, vaak kan je dan gewoon de driver van een andere laptop gebruiken welke dezelfde module gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
Mailtje naar HP is de deur uit. Ik ben tevens nu op zoek naar wat voor BT erin zit. Volgens mij was het iets van broadcom, maar daar ben ik niet zeker van...
Pagina: 1