Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Haalt de Outlook Connector ook de verzonden items op?

Pagina: 1
Acties:

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-11 20:55
Mijn vriendin heeft al jaren een Hotmail/Live adres, zelf heb ik al jaren mijn eigen domeinnaam en bijpassende mail adres, sinds kort een nieuwe.

Ik gebruik nu zelf een mailserver die mijn mail ophaalt via POP3. Dit werkt allemaal goed uiteraard.

Nu wil ik eigenlijk die Hotmail mails ook ophalen via mijn webserver, dus gewoon een lokale kopie.

In Outlook zou je de Outlook Connector kunnen gebruiken, en zodoende haalt deze de Hotmail mails via POP3 op, so far so good. Vervolgens kan ik deze vrij makkelijk importeren in mijn mail server, en vervolgens alles netjes instellen.

Mijn vraag is echter, haalt Outlook Connector ook de verzonden items en andere mappen op van Hotmail?

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Inkoppertje: probeer het en je weet het :P

Lijkt me trouwens stug, als het om POP gaat. Hooguit krijg je mails die in andere mappen wel maar dan natuurlijk niet in die map maar gewoon via POP. Gok ik, zonder geprobeerd te hebben ;)

Overigens kan je ook mails laten doorsturen van een hotmailaccount - dan zie je nog steeds geen verzonden items, maar kan je juist helemaal van hotmail zelf afstappen als het zo belangrijk is dat je de mails er wel krijgt maar niet de hotmailinterface wilt gebruiken.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• eX0duS
Kan het wel proberen, maar dan zal alle mail verdwenen zijn. Als dan de sent items gewoon blijven staan, dat schiet ook niet op, en heb ik een boze vriendin. ;)

http://www.msoutlook.info/question/332

Als ik dit zo lees, zou je zeggen dat het wel kan, en dat Outlook (met de Outlook Connector) synced met Hotmail/Live.

Maar ik wil eerst alle mails ophalen, en de rest door mijn server te laten doen, die hoeft op zich niet te syncen met Hotmail/Live.

Beter is dat ze een ander email adres neemt, maar MSN die moet uiteraard ook een geluidje geven als er een nieuwe mail is, en aangeven hoe veel nieuwe mails er zijn.

Met de Outlook Connector, dan heeft volgens mij de tussenkomst van de mailserver ook niet zo veel nut.

/edit
Toch maar geprobeerd, de Outlook Connector haalt netjes alles op, ook de sent items.
Nu weet ik nog niet hoe ik dit naar mijn mail server kan integreren.
De mails die kan ik zo kopieren, dat is dan geen probleem uiteraard.
De mailserver kan de mails ophalen via POP3, en komen dan in de inbox binnen. Verzenden gaat dan alleen niet via Hotmail, maar via mijn eigen SMTP server, maar ook met een ander mail adres.

[ Voor 88% gewijzigd door eX0duS op 11-01-2010 10:32 ]

• eX0duS
Heeft iemand toevallig een idee, hoe ik de Hotmail mails "seamless" in Kerio te integreren.
Ik kan helaas niks vinden over hoe Kerio het beste in te stellen. POP3 email ophalen is geen probleem.

Ik kan wel de mails die ik inmiddels al heb, importeren in het account, en vervolgens de mail via POP3 ophalen.
Echter, als je een mail terug stuurt, dan is het "van" adres niet van Hotmail, maar van het eigen domein.
Ik zie geen optie om een ander "van" adres in te stellen.