Toon posts:

RFID in laptops?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Afgelopen weekend was het raak: 2 collega's stonden geparkeerd in een grote parkeergarage in de stad: ruitje ingeslagen, laptop weg... (1 onder de stoel; 1 in de kofferbak) :'(
Het vreemde: ze hebben de laptop op kantoor al 'verstopt' en niet in de garage zelf. Verder was er op de verdieping van de garage geen enkele andere auto 'getroffen'...

Nu geloofde ik niet zo in speciale laptop detectoren; maar kan het zo zijn dat laptops (Van HP?) tegenwoordig een RFID hebben waardoor deze wel te detecteren zijn vlak buiten de auto?

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
onder de stoel is makkelijk van buitenaf te zien, dat is de eerste plek waar ze kijken. en als je dan toch binnen bent, dan trek je net zo makkelijk de kofferbak even open om te kijken of daar nog wat ligt.

[ Voor 3% gewijzigd door Magic op 11-01-2010 09:17 ]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:27
Reclame ergens op de auto ?

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-12 11:20
Ze hebben alleen de auto's van de collega's ingebroken, dus ze wisten van de laptops. Ik neem aan dat het om 2 auto's gaat, dus dat ze bij de ene collega iig niks hebben kunnen zien? (omdat ie achtering lag)

Ik snap eigenlijk niet helemaal hoe dat laptop detecteren werkt, ik bedoel, het zit in een metalen kooi, wat valt er te detecteren?

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-12 15:53
Als je een typische leaseauto geparkeerd ziet worden en daar vervolgens twee netjes geklede mannen zie uitstappen, dan heb je als dief geen RFID nodig om een sterk vermoeden te hebben dat er wel eens laptops/navigatie/gsm/etc. in die auto zou kunnen liggen.

Geen idee of je collega's en hun auto aan die omschrijving voldoen overigens.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Verwijderd

Topicstarter
Ze waren uiterst Casual gekleed.
De 2 auto's hebben wel zo'n nummerplaathouder van de leasemaatschappij (Die dingen zouden verboden moeten worden)... echter verschillende maatschappijen... Ze kwamen tegelijk aan (Funest...). De laptop onder de stoel was echt onzichtbaar vanuit die hoek; zelfs met zaklamp.
Ik had hem daar ook vaak liggen (nu doe ik dat niet meer, dusss)

Ook zat er bij een van de laptops een Logitech draadloos toestenbord bij. Die dingen kunnen niet uitgezet worden (behalve door de batterijen er uit te wippen) Zou dat dan.........

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Stonden die laptops wel echt uit? Bluetooth of wifi aan staan? Dan zijn ze inderdaad te detecteren.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:43
Ik denk dat het puur toeval is.

WiFi en Bluetooth lijkt mij ook nogal sterk, zeker omdat het niet zo supernauwkeurig is dat je het helemaal kunt tracen waar een apparaat zich bevind.

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Leaseauto's zijn soms natuurlijk makkelijk te herkennen. Was de garage vol op hun etage? Waren zij de enige representatieve auto's? Oh..nummerplaat / leasemaatschappij is ook niet handig.

Ik denk niet dat een junk met een laptop zoek device rondloopt, en daarmee ook nog eens exact de auto weet te pinpointen waar de laptop in zit.
Pagina: 1