[MacBook] geluid stijgt als ik mijn nachtlamp aandoet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cococless
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-09-2023
Ik weet niet hoe het komt dus vraag ik het maar...

Daarjuist zat in onder bootcamp op windows en toen ik men nachtlamp aandeed hoorde ik men geluid stijgen, dacht eerst dat dit door te bewegen kwam en dat men deken half op men toetsenbord lag....
maar kijk naar dit filmpje

http://www.youtube.com/watch?v=SEML6iDFmwo
Sorry voor de kwaliteit, maar ik heb niets anders dan men gsm

Het gebeurt juist tussen de uit en aan stand van men lamp, zo het moment waar de gloeidraad geluid maakt en het licht bibbert, zit nu wel een spaarlamp in :p

Als ik onder windows mijn geluid verhoog hoor ik nu ook een soort "lasergun" na elke biep die er altijd is.
via soundcloud was het niet duidelijk, dus via rapidshare. op het einde hoor je het beste als men volume bijna hoogst is, je eigen volume zal je wel nog steeds hoog moeten zetten om iets te horen.
http://rapidshare.com/files/333430946/Opname000.amr

Onnodig te zeggen dat men macbook aan het net hangt ;)

Er is niets stuk e, maar ik dacht dat dit wel interessant is.

Het is de witte macbook 3,1 late 2007
(Ik zat in windows omdat ik moest oefenen voor een examen MS Projects :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnubst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 10:58
het is m'n of mijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11
Sorry maar je tekst is bijna onleesbaar. Misschien kan je een paar fouten eruit halen.
cococless schreef op maandag 11 januari 2010 @ 02:26:
Ik weet niet hoe het komt dus vraag ik het maar...

Daarjuist zat in onder bootcamp op windows en toen ik men nachtlamp aandeed hoorde ik men geluid stijgen, dacht eerst dat dit door te bewegen kwam en dat men deken half op men toetsenbord lag....
maar kijk naar dit filmpje
Ik was van plan om heel je tekst te verbeteren maar dat is teveel werk. Maar je weet in ieder geval waar een paar fouten zitten.

//Ontopic: Het filmpje is erg slecht, hierop hoor ik geen geluid verschil.

[ Voor 56% gewijzigd door battler op 11-01-2010 23:51 ]

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Heb je hetzelfde probleem als je op accu werkt in plaats van netspanning?

Misschien heb je een of ander stukje software waar je het volume kan regelen door te klappen, welke ook op de klik van de schakelaar reageert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Er is wellicht het een en ander aan te merken op de spelling van cococless, maar maak daar voortaan een topicreport voor aan. Dit soort reacties zijn offtopic en helpen niet echt om het probleem van de topicstarter op te lossen.

Wat je misschien kunt proberen is om via System Preferences > Security > Disable remote control infrared receiver de IR ontvanger uit te zetten.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoor het verschil wel op het filmpje, het begint ergens tussen seconde 2 en 3 (maar je geluid moet wel hard staan). Zou niet weten waaraan het ligt, maar ik vind wel dat je lamp vrij lang en vreemd blijft knipperen, zelfs voor een spaarlamp :p Of dat nu ook iets met je Macbook te maken heeft, I dunno... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atze
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-03-2023
um wat doe je met rapidshare als je in bed ligt? :P

Anyways, het kan zomaar zijn dat de spaarlamp wat vervuiling op het net gooit, bijvoorbeeld een ac freq op de zelfde freq die jij hoor ook hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Als je goed oplet, zie je dat de OSD volumeregeling zichtbaar wordt bij het schakelen van het licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Haha, ik geloof er echt niks van :P
Je ziet inderdaad je volume omhoog gaan... maar het lijkt mij echt sterk dat dit met het aan en uit doen van een lampje te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ut69
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-12-2018
Heel appart, echt nog nooit gezien!

Mischien stiekem een Apple Remote gebruikt;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AE86
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-02-2023
Wootism schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 20:47:
Haha, ik geloof er echt niks van :P
Je ziet inderdaad je volume omhoog gaan... maar het lijkt mij echt sterk dat dit met het aan en uit doen van een lampje te maken heeft.
Nou, mijn laptop komt ook uit slaapstand als ik de bureaulamp aanzet. :/
Maar die zit dan wel op dezelfde contactdoos als de bureaulamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je toevallig een (IKEA) spaarlamp?

Ik heb ooit philips TV gehad die totaal niet meer reageerde op de Afstandsbediening signalen wanneer de spaarlamp van Ikea (opgesteld tegenover de TV) aanging.

Soms zorde de spaarlamp ervoor dat het kanaal versprong naar positie 7. Dus ik kan me het verhaal van de TS goed voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Hier vroeger ook vreemde afstandsbediening perikelen gehad. Weliswaar niet met een Macbook, maar met een hifi setje van Philips: Op het moment dat ik met een blikje Coca Cola mijn kamer inliep, ging het volume omlaag... 8)7 (heeft waarschijnlijk met de reflectie van het blikje in zonlicht te maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien omdat hij merk dat hij opeens minder spanning krijgt, denk hij dat hij uit stopcontact is gehaald dan gaat hij auto ook uit slaapstand toch ? ik heb geen idee wat dat met je volume te maken kan hebben..
dat zal dan wel een bootcamp foutje zijn..

maar ik weet bijna zeker dat het aan je stroom ligt, op het moment tussen het schakelen trak hij het meeste stroom, probeer het maar eens (ampere meter :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
AE86 schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 07:49:
[...]

Nou, mijn laptop komt ook uit slaapstand als ik de bureaulamp aanzet. :/
Maar die zit dan wel op dezelfde contactdoos als de bureaulamp.
Toch een leuke feature? Je laptop wordt wakker wanneer je het licht aandoet, prima :+
Wel grappig dit :)

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Pagina: 1