Goedendag allemaal
Ik ben in mijn huis bezig om overal netwerk heen te leggen.
Beneden licht er nu netwerk voor laptop en HDX1000 en mijn vaste pc.
Dit zit allemaal aangesloten op een 1gig switch.
Nu wil ik op de boven verdieping ook een netwerk neer leggen voor de laptop. Server en nog een pc.
nu zou ik 3 kabels kunnen trekken maar ik kwam met het idee om boven ook een switch te zetten en dan op de boven verdieping netwerk te trekken.
dan bestaat het dus uit modem-->switch1--->switch2
is dat en optie en hoe sluit je dat dan het besten aan dus alles door linken met elkaar?
of kan het ook dat ik nog een extra kabel naar de modem trek en daar de 2e switch op aan sluit.
werkt alles dan nog op elkaar kan dan bv de HDX1000 die met switch 1 verbonden zit wel cominuceren met de server waar mijn films om staan?
Ik hoop dat iemand hier een antwoord voor heeft.
En mij kan vertellen wat het snelste is (overdracht snelheid)
Groetjes webdwaas
Ik ben in mijn huis bezig om overal netwerk heen te leggen.
Beneden licht er nu netwerk voor laptop en HDX1000 en mijn vaste pc.
Dit zit allemaal aangesloten op een 1gig switch.
Nu wil ik op de boven verdieping ook een netwerk neer leggen voor de laptop. Server en nog een pc.
nu zou ik 3 kabels kunnen trekken maar ik kwam met het idee om boven ook een switch te zetten en dan op de boven verdieping netwerk te trekken.
dan bestaat het dus uit modem-->switch1--->switch2
is dat en optie en hoe sluit je dat dan het besten aan dus alles door linken met elkaar?
of kan het ook dat ik nog een extra kabel naar de modem trek en daar de 2e switch op aan sluit.
werkt alles dan nog op elkaar kan dan bv de HDX1000 die met switch 1 verbonden zit wel cominuceren met de server waar mijn films om staan?
Ik hoop dat iemand hier een antwoord voor heeft.
En mij kan vertellen wat het snelste is (overdracht snelheid)
Groetjes webdwaas