USB probleem

Pagina: 1
Acties:

• tayram
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-02 21:43
beste tweakers

Ik heb thuis een laptop een drie computers. en ik heb een pricewatch: Conceptronic Grab'n'Go 2,5 inch eSATA/USB hard disk box
ik gebruik deze met en usb kabel. hardeschijf krijgt stroom via de usb kabel. en hij werkt op elke computer gewoon goed behalve op een computer. ik steek de apparaat in de front usb panel en hij wil niet werken. hij krijgt onvoldoende stroom. wat kan de oorzaak zijn. moederbord is pricewatch: Asus P5Q-E en behuizing is pricewatch: Cooler Master Centurion 590 Zwart

heeft iemand enig idee wat de probleem is. misschien moederbord??? :)

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zit er toevallig ook wat anders via de front-USB poort aangesloten? Werkt het wel op andere USB-poorten op die PC? Gebeurt het ook als je van een BartPE of Knoppix live CD opstart? Je zult eerst moeten uitvinden of het een software- of hardware-probleem is.

Haal anders de USB drivers weg in Systeembeheer, en start opnieuw op.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• tayram
gambieter schreef op zondag 10 januari 2010 @ 22:57:
Zit er toevallig ook wat anders via de front-USB poort aangesloten? Werkt het wel op andere USB-poorten op die PC? Gebeurt het ook als je van een BartPE of Knoppix live CD opstart? Je zult eerst moeten uitvinden of het een software- of hardware-probleem is.

Haal anders de USB drivers weg in Systeembeheer, en start opnieuw op.
als ik een usb stick aansluit pakt het meteen goed. ik weet niet wat BartPE of Knoppix live CD is. front panel is gewoon aangesloten op goede plek op de moederbord.

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:58
en als je hem aansluit op de USB poorten achterop de computer?

• tayram
boers706 schreef op zondag 10 januari 2010 @ 23:01:
en als je hem aansluit op de USB poorten achterop de computer?
dan werkt het ook perfect. alleen front panel werkt niet van de behuizing zelf.

Verwijderd

waarschijnlijk trekt het front panel zoveel stroom dat er niet voldoende overblijft voor de hdd (ja, 50mW kan alles al verknoeien...)
pech, maar er zit niet veel anders op dan hem in een ander slot te steken, of je moet een usb verlengkabel halen (en die achterin proppen)

• tayram
Verwijderd schreef op zondag 10 januari 2010 @ 23:04:
waarschijnlijk trekt het front panel zoveel stroom dat er niet voldoende overblijft voor de hdd (ja, 50mW kan alles al verknoeien...)
pech, maar er zit niet veel anders op dan hem in een ander slot te steken, of je moet een usb verlengkabel halen (en die achterin proppen)
dat vind ik niet erg om dat te doen. het gaat voor mij meer om of mijn hardware niet in orde is.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

tayram schreef op zondag 10 januari 2010 @ 23:00:
als ik een usb stick aansluit pakt het meteen goed. ik weet niet wat BartPE of Knoppix live CD is. front panel is gewoon aangesloten op goede plek op de moederbord.
Even opletten: de eerste vraag was of er ook iets anders aangesloten zit vooraan de USB-poorten, bijvoorbeeld een dongle voor keyboard etc.

Wat een BartPE of Knoppix live CD is, kun je goed opzoeken. Gewoon Google gebruiken, niet gelijk vragen maar zelf aan de slag :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• tayram
gambieter schreef op zondag 10 januari 2010 @ 23:06:
[...]

Even opletten: de eerste vraag was of er ook iets anders aangesloten zit vooraan de USB-poorten, bijvoorbeeld een dongle voor keyboard etc.

Wat een BartPE of Knoppix live CD is, kun je goed opzoeken. Gewoon Google gebruiken, niet gelijk vragen maar zelf aan de slag :)
nee. er zit niks aangesloten vooraan de USB-poorten.

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-02 12:18
tayram schreef op zondag 10 januari 2010 @ 23:00:
[...]

Dat is niet de vraag. Er wordt gevraagd of er niet andere apparaten op aangesloten zijn. Een USB-poort kan maximaal 500 mA aan stroom leveren. Die front-aansluitingen moeten die hoeveelheid stroom ook vaak delen met twee connectors. Vandaar ook de andere vraag: werkt hij wel als je hem op een andere connector (op het moederbord, aan de achterkant) aansluit?

Daarnaast is het netjes om zinnen met hoofdletters te beginnen en is enig besef van lidwoordgebruik ook gewenst. In Nederland hebben we ook zelfstandig naamwoorden die onzijdig zijn. Daarvoor is 'het' uitgevonden. Dat staat wat mooier vóór moederbord, apparaat of probleem.

(edit)
Als jij nou daarop let, dan let ik wel op of ik niet te lang wacht voor ik op 'Verstuur bericht' klik. Want Gambieter was me al voor wat de eerste helft van mijn post betreft.

[ Voor 9% gewijzigd door dreamscape op 10-01-2010 23:12 ]

Punctuality is the politeness of kings

Verwijderd

technisch gezien is een front panel niets meer dan een usb hub met allerlei apparaten eraan (usb, sd lezer, compactflashkaartje, ...)
je kan dus onmogelijk een frontpanel aansluiting hebben zonder extra apparaten eraaan: dan heb je er niet zoveel meer aan ;)

• tayram
dreamscape schreef op zondag 10 januari 2010 @ 23:11:
[...]

Dat is niet de vraag. Er wordt gevraagd of er niet andere apparaten op aangesloten zijn. Een USB-poort kan maximaal 500 mA aan stroom leveren. Die front-aansluitingen moeten die hoeveelheid stroom ook vaak delen met twee connectors. Vandaar ook de andere vraag: werkt hij wel als je hem op een andere connector (op het moederbord, aan de achterkant) aansluit?

Daarnaast is het netjes om zinnen met hoofdletters te beginnen en is enig besef van lidwoordgebruik ook gewenst. In Nederland hebben we ook zelfstandig naamwoorden die onzijdig zijn. Daarvoor is 'het' uitgevonden. Dat staat wat mooier vóór moederbord, apparaat of probleem.

(edit)
Als jij nou daarop let, dan let ik wel op of ik niet te lang wacht voor ik op 'Verstuur bericht' klik. Want Gambieter was me al voor wat de eerste helft van mijn post betreft.
Mijn Nederlands is niet zo goed. Mijn excuses daarvoor. Ik woon sinds 6 jaar in Nederland en ik heb mijn best gedaan om zo goed mogelijk de taal te leren. Er zit geen andere apparaat aangesloten vooraan USB poort.

• tayram
Verwijderd schreef op zondag 10 januari 2010 @ 23:14:
technisch gezien is een front panel niets meer dan een usb hub met allerlei apparaten eraan (usb, sd lezer, compactflashkaartje, ...)
je kan dus onmogelijk een frontpanel aansluiting hebben zonder extra apparaten eraaan: dan heb je er niet zoveel meer aan ;)
Waarom werkt het op elke computer behalve deze computer dan??

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-02 12:18
Verwijderd schreef op zondag 10 januari 2010 @ 23:14:
Huh? Je kunt toch gewoon een simpele kast hebben met aan de voorkant 2x usb, een koptelefoonuitgang en een microfooningang. Dat heel ding kun je nog steeds 'front panel' noemen. Maar het USB-gebeuren zit gewoon met zo'n 2x5-stekkertje op het moederbord. Geen idee of TS ook zoiets heeft, want ik zie al een jaar lang af en toe semi-onleesbare topics van hem, maar het zou gewoon kunnen.

Punctuality is the politeness of kings

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:10

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Hoogste waarschijnlijk zijn de front USB poorten passief in plaats van actieve USB poorten. USB sticks en Externe hardeschijven met eigen voedingsadapter zullen wel werken, maar devices welke gevoed moeten worden via de USB poorten zullen niet werken.

Vaak kan dit doormiddel van een jumper aangepast worden op het moederbord zelf, zodat je actieve USB poorten krijgt, volgens mij schakel je dan 5 Volt in op de USB poorten. Dit moet wel terug te vinden zijn in de handleiding van het moederbord.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• tayram
_Dune_ schreef op maandag 11 januari 2010 @ 00:07:
Hoogste waarschijnlijk zijn de front USB poorten passief in plaats van actieve USB poorten. USB sticks en Externe hardeschijven met eigen voedingsadapter zullen wel werken, maar devices welke gevoed moeten worden via de USB poorten zullen niet werken.

Vaak kan dit doormiddel van een jumper aangepast worden op het moederbord zelf, zodat je actieve USB poorten krijgt, volgens mij schakel je dan 5 Volt in op de USB poorten. Dit moet wel terug te vinden zijn in de handleiding van het moederbord.
Dat kan inderdaad ja. Ik ga even kijken. Misschien kan ik de probleem oplossen :) . bedankt.

• tayram
Oke. Ik weet het al denk ik. Die heeft mee te maken met de kabels van behuizing. Als ik een andere kabel gebruik werkt de hardeschijf met zelfde port. Dus kabel is de probleem of zo hoort het gewoon dat ik niet weet. Bedankt iedereen. groetjes.
Pagina: 1