• THEMAN!!
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-01 22:05
Beste MedeTweakers,

Allereerst, ik ben helemaal geen pro in waterkoeling, dus vandaar dit topic.
Ik zit met het volgende:

Ik ga binnenkort een i7 systeem kopen en koelen met waterkoeling. Het gaat in een Cooler Master ATCS 840 kast.
Ik heb op veel forums gezocht maar kon het niet vinden. Mijn probleem is namelijk de volgorde van de waterkoeling. Op youtube heb ik van een gebruiker gezien die ook een ATCS840 had met i7
Maar zijn volgorde is: Reservoir > Pomp > Videokaart > CPU > Radiator > Reservoir.
Ik wil liever dat mijn CPU als eerst aan de beurt is (koeler water krijgt) dan de videokaart.

Mijn vraag:
Wat moet ik gaan aanpassen -uit dit video- zodat mijn CPU als eerst wordt gekoeld?

Youtube linkje: http://www.youtube.com/watch?v=JDvWq7Q70Dc

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:35
Gewoon i.p.v de slang naar de grafiwche kaart te laten gaan naar de cpu gaan en dan van cpu naar gpu.
Ik heb he filmpje niet bekeken... Dit kan nu niet ): .

Absoluut relatief, relatief absoluut.

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:11

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Je kan denk ik het beste de pomp andersom aansluiten zodat het water de andere kant op stroomt dan in het filpje, maar ik moet zeggen dat ik denk dat het voor je temperaturen niet erg veel uit zal maken.

Signature

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-01 23:25
BGB4rn schreef op maandag 11 januari 2010 @ 00:56:
Je kan denk ik het beste de pomp andersom aansluiten zodat het water de andere kant op stroomt dan in het filpje, maar ik moet zeggen dat ik denk dat het voor je temperaturen niet erg veel uit zal maken.
jij raadt hem aan gewoon de pomp om te draaien zodat cpu eerst komt??

lol!!! kom op he...

dan maak je er gewoon

res>pomp>cpu>gpu>rad>res van....

[ Voor 6% gewijzigd door [Remmes] op 12-01-2010 21:19 ]

ja, daag.

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:11

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Remmes_NT schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 14:20:
[...]

jij raadt hem aan gewoon de pomp om te draaien zodat cpu eerst komt??

lol!!! kom op he...

dan maak je er gewoon

res>pomp>cpu>cpu>rad>res van....
oh ja, vergeten res mee te nemen :P

Signature

• THEMAN!!
BGB4rn schreef op maandag 11 januari 2010 @ 00:56:
Bedankt voor je reactie! maar hoe gaat het dan zitten met de reservoir? De reservoir staat dan onder druk... :o toch?

• THEMAN!!
alaintje schreef op maandag 11 januari 2010 @ 00:51:
Gewoon i.p.v de slang naar de grafiwche kaart te laten gaan naar de cpu gaan en dan van cpu naar gpu.
Ik heb he filmpje niet bekeken... Dit kan nu niet ): .
Ook bedankt voor je reactie! :-)
Maar ik heb op paar sites gelezen dat: hoe meer buizen, hoe slechter het is voor je koeling.

ik vind zijn manier goed.. (niet zo veel buizen) maar ik weet niet of de processor (bv tijdens gamen) warmer water krijgt van de videokaart.

• [Remmes]
het is hetzelfde aantal buizen

res uit gaat naar pomp in, pomp uit gaat naar cpu in,cpu uit gaat naar gpu in, gpu uit gaat naar rad in, rad uit gaat weer naar res in.. en dan heb je je ronde kompleet

beetje kansloos dit maar ok...paint + laptop....=[
Afbeeldingslocatie: http://i640.photobucket.com/albums/uu129/Rem-s/paintkansloos.png

door gpu t beginnen en daarna cpu word het wel netter als je dan bij je pomp op de grond hebt, je rad boven in en dan res in de bay

dan loopt alles niet zo kris kras door elkaar

[ Voor 21% gewijzigd door [Remmes] op 12-01-2010 21:12 ]

ja, daag.

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

het hele idee van koeler water is n mythe.. als je die 2 graden (maximaal) verschil nodig hebt, dan is je overclock ook niet stabiel als het buiten iets warmer weer word heb je grotere verschillen in de temperatuur.

gewoon gaan voor de kortste/best-met-slang-aan-te-leggen loop :)

• [Remmes]
AlexanderB schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 21:10:
het hele idee van koeler water is n mythe.. als je die 2 graden (maximaal) verschil nodig hebt, dan is je overclock ook niet stabiel als het buiten iets warmer weer word heb je grotere verschillen in de temperatuur.

idd, als je goede pomp hebt dan voert het water snel genoeg af dat je het nauwlijks merkt
maarja de ts vroeg erom :P

ja, daag.

• THEMAN!!
AlexanderB schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 21:10:

hmm... ik heb het niet erbij gezet maar ik ben niet zo'n OCer.. wil liever alles op stock houden ;)
Dus je zegt eigenlijk dat ik zijn (zijn = youtube video) manier best kan toepassen en dat geen kwaad doet? (ookal game ik?)

wat ik eigenlijk ga doen met de pc is virtuele machines draaien en af en toe gamen.. ik heb nog nooit die zware games gespeeld.. dus ff hiermee proeven (5870)... :P

• THEMAN!!
Remmes_NT schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 21:06:
het is hetzelfde aantal buizen

res uit gaat naar pomp in, pomp uit gaat naar cpu in,cpu uit gaat naar gpu in, gpu uit gaat naar rad in, rad uit gaat weer naar res in.. en dan heb je je ronde kompleet

beetje kansloos dit maar ok...paint + laptop....=[
[afbeelding]

door gpu t beginnen en daarna cpu word het wel netter als je dan bij je pomp op de grond hebt, je rad boven in en dan res in de bay

dan loopt alles niet zo kris kras door elkaar
hehe, ookal is het paint, ik snap het nog! :)

dus jij raadt mij dit aan?

• [Remmes]
als je goed al de wartme kwijt kan via je rad(s) dan zit je wel snor

op zich schelen de temps niet veel lijkt me met een goede pomp

ik wet niet hoe je alles wilt neerplaatsen , dan kan je kiezen wat er beter uit zal gaan zien

[ Voor 52% gewijzigd door [Remmes] op 12-01-2010 23:40 ]

ja, daag.

• THEMAN!!
Remmes_NT schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 23:38:
als je goed al de wartme kwijt kan via je rad(s) dan zit je wel snor

op zich schelen de temps niet veel lijkt me met een goede pomp

ik wet niet hoe je alles wilt neerplaatsen , dan kan je kiezen wat er beter uit zal gaan zien
Omdat ik niet zoveel verstand heb hiermee kies ik liever voor "zijn" manier en onderdelen.. als je tips heb lees ik dat graag! ;)

ik denk dat alleen de bay reservoir en de processor koelblok anders word.

[ Voor 8% gewijzigd door THEMAN!! op 13-01-2010 00:02 ]

Pagina: 1