A-Open H-700b Epox 6RDA+, XP 3200+ Spire Whisperrock IV, 2x 1Gb ddr400 dual channel MSI Geforce FX5600XT, 3x NEC DVDRW (3540A,3550A, 4551A)1x 200GB Sata, 1x 250GB sata, 1x 120GB sata. Win XP prof.
Harde schijf dood aan het gaan? Je beschrjiving is zo vaag, je zult gewoon moeten gaan testen.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Het lijkt me dan aan het moederbord te liggen, of anders de voeding die de boel van verkeerde voltages of amperages voorziet en de boel om zeep helpt.
Doe eens een linux install en kijk of die ook na een x-aantal dagen corrupt is dat niets meer te benaderen is, dan weet je zeker dat het aan de hardware ligt.
Doe eens een linux install en kijk of die ook na een x-aantal dagen corrupt is dat niets meer te benaderen is, dan weet je zeker dat het aan de hardware ligt.
Ik heb hetzelfde min of meer aan de hand gehad.
Een PC - nforce2 chipset - waarvan de harddisk keer op keer "bevroor".
(Edit: het schijnt een bekend fenomeen van de chipset te zijn)
Dat was wel steeds als er een mail op hotmail binnenkwam op hotmail (msn live staat op de pc altijd actief).
Het lijkt er op dat msnlive dat dan wil melden, en steeds hetzelfde stukje op de harddisk wil herschrijven.
Vannacht liep de PC opeens weer zo vast.
Aangezien de PC meer dan 5 jaar oud is, en ik ook niet wist waar ik het moest zoeken, heb ik de cmos-batterij vervangen.
Tot nog toe geen probleem meer ervaren.
(Kan natuurlijk ook zijn omdat dat beschadigde stuk harddisk inmiddels inactief is "gemaakt" door schijfherstel)
Mocht het zich weer voordoen, dan vrees ik dat ik de voeding ga vervangen.
Alhoewel ik kan verklaren waarom deze na 5+ jaar normaal gebruik achter een stekkerdoos met overspanningsbeveiliging defect zou zijn.
Dat was wel steeds als er een mail op hotmail binnenkwam op hotmail (msn live staat op de pc altijd actief).
Het lijkt er op dat msnlive dat dan wil melden, en steeds hetzelfde stukje op de harddisk wil herschrijven.
Aangezien de PC meer dan 5 jaar oud is, en ik ook niet wist waar ik het moest zoeken, heb ik de cmos-batterij vervangen.
(Kan natuurlijk ook zijn omdat dat beschadigde stuk harddisk inmiddels inactief is "gemaakt" door schijfherstel)
Alhoewel ik kan verklaren waarom deze na 5+ jaar normaal gebruik achter een stekkerdoos met overspanningsbeveiliging defect zou zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door Brothar op 10-01-2010 22:05 ]
eagle
Sorry, het is een nieuwe harde schijf, de oude deed hetzelfde.gambieter schreef op zondag 10 januari 2010 @ 21:57:
Harde schijf dood aan het gaan? Je beschrjiving is zo vaag, je zult gewoon moeten gaan testen.
De beschrijving is duidelijk, het probleem vaag.....
A-Open H-700b Epox 6RDA+, XP 3200+ Spire Whisperrock IV, 2x 1Gb ddr400 dual channel MSI Geforce FX5600XT, 3x NEC DVDRW (3540A,3550A, 4551A)1x 200GB Sata, 1x 250GB sata, 1x 120GB sata. Win XP prof.
CMOS Batterij heb ik inmiddels al vervangen, was ook iets waar ik aan dacht.Brothar schreef op zondag 10 januari 2010 @ 22:04:
Ik heb hetzelfde min of meer aan de hand gehad.
Echter een post op GOT kan geen kwaad, idd voeding kan ook nog. Bedankt!
Pagina: 1