PC speakers ook aansluiten op cd speler

Pagina: 1
Acties:

• catbread
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-09-2022
Ik ben op zoek naar een nieuwe set speakers voor de pc en heb de Creative GigaWorks T20/T40 Series II op het oog.

Zijn dit soort pc speakers ook goed te gebruiken voor een cd/vinyl spelerset (headphone ingang)? De bassweergave moet wel aardig zijn bij pc gebruik. Maar is dit te doen of is het aansluiten van speakers op je cd set via de headphone ingang een trieste bedoeling? }:O

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:35

M2M

medicijnman

Wil je nu het geluid van je cd/vinyl spelerset op je boxenset afspelen? of iets anders...

-_-

Verwijderd

Ik heb een T20 Serie 2, en daar zit gewoon een 3.5mm stekkertje aan ;)
En werkt heel goed met mn iPod, Laptop, DS, PSP, en wat ik er nog meer op aan kan sluiten.

Ook zit er aan de voorkant van de rechter speaker een AUX ingang waar je een 3.5mm stekker in kan doen.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2010 21:25 ]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:16

FeaR

In GoT we trust

catbread schreef op zondag 10 januari 2010 @ 21:20:
Zijn dit soort pc speakers ook goed te gebruiken voor een cd/vinyl spelerset (headphone ingang)? De bassweergave moet wel aardig zijn bij pc gebruik. Maar is dit te doen of is het aansluiten van speakers op je cd set via de headphone ingang een trieste bedoeling? }:O
Ja, maar dat zijn pc speakers sowieso :Y)

Maar zonder gekheid: wat jij verstaat onder een "goede bassweergave" is zo niets van te zeggen. Want wat jij goed vindt kan de ander hier wel te matig of juist te veel vinden.

Het zijn en blijven natuurlijk gewoon pc speakers en geen volwaardig hifi spul (maar daar is het het doel ook niet van). Combineren met andere apparatuur kan natuurlijk altijd, maar je zou ook naar iets als studiomonitoren kunnen kijken. Een (veel) beter geluid dan dit soort setjes, maar wel iets meer aan de prijs.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Ik vind de Gigaworks best wel goed hoor qua geluid. Maar zoals je al zei, dat is een persoonlijke mening.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:16

FeaR

In GoT we trust

De T40 is inderdaad geen goedkope en zeker ook geen slechte speaker, maar het is maar wat je er van verwacht. Kom je van een Trust 2.1 setje van €19,95 dan is elke speaker een upgrade. Maar heb je nu reeds iets van studiomonitoren staan dan ga je er weer op achteruit...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Het hangt ook gewoon af van hoeveel geld je ervoor over hebt. En voor 60 / 100 euro is de T20/T40 een goede keuze (vind ik). Zoals ik al gezegd heb, heb ik de T20 en ben er tevreden mee. :)
Ik heb 'm sinds 31 oktober vorig jaar :p Verwijderd in "Heb je iets nieuws en MOET je het gewoon..." hk-xs vereist.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2010 22:22 ]

• catbread
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-09-2022
Vinyl en cd speler zijn aangesloten op stereo receiver (PC speakers dan via headphone ingang aansluiten). Zit meer power in dan een mp3tje afspelen met je pc. Volume beetje hard zetten is voor een budget 2.0 setje al killing.

Laat ik de vraag anders stellen: welk setje (tot ong. 100 euro) raden jullie aan die je gerust hard kan zetten?

Verwijderd

Ik heb mijn T20 setje tevens aangesloten op mn Blu-Ray speler (line out), versterker (aux-out) en geloof me, ook op hoog volume komt het setje goed aan zn trekken. En ja ik weet dat bij goedkope setjes het geluid vervormd als je ze hard set ;) Bij de T20 heb je daar echt geen last van - plus ze kunnen goed hard want het zijn 28Watt speakers. (Ik verwacht bij de T40 ook niet, maar die heeft al een advies prijs van boven de 100 euro)

Dus mijn advies: neem een T20 of T40 ;) Een studiomonitor kost meestal veel meer.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2010 17:51 ]

Pagina: 1