Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

dynamic ip, dyndns en eigen domein

Pagina: 1
Acties:

• rboerdijk
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-11 17:34
Hoi iedereen,

Ik heb vorige week een qnap server gekocht en er zitten heel wat mogelijkheden in (webserver, mailserver etc).
Daarmee ben ik wat aan het experimenteren - doel: het hele zaakje bereikbaar maken via mijn eigen domein. Ik heb een eigen domein geregistreerd (bij www.domeinnaamreseller.nl) en probeer dat allemaal om te leiden naar mijn server en zo wel wat hints kunnen gebruiken...

De opstelling:

LAN
- qnap server, verbonden met router
- router met dyndns enabled
- Wan ip = aa.bb.cc.dd

DynDns.org
- gebruikte domein: xxx.homeftp.net
- doorverwijzing naar: aa.bb.cc.dd

www.domeinnaamreseller.nl
- www.???.nl
- @ IN MX 20 mail.???.nl
- ???.nl IN A 95.211.xx.xx ( url redirect server?)
- localhost IN A 127.0.0.1
- www IN A 95.211.xx.xx (url redirect server?)
- mail IN A aa.bb.cc.dd
- ftp IN A aa.bb.cc.dd
- url redirect www.???.nl => xxx.homeftp.net
- url redirect ???.nl => xxx.homeftp.net

Mijn ftp-client verbinden met ftp.???.nl:21 werkt prima.
Connecten naar www.???.nl werkt ook (toont de webpage op mijn qnap server)
email werkt sturen naar naam@???.nl werkt niet.

Nu heb ik de volgende vragen:
- Bij de "A" records mogen alleen IP adressen staan. Ik heb om te testen mijn WAN ip-adres erin gezet, maar mijn IP-adres is dynamisch. Bij "A" records mogen schijnbaar geen domeinen (bv mijn dyndns-domein) worden ingesteld... Hoe krijg ik het voor elkaar dat het voor mijn dynamisch ip-adres werkt?

- Hoe stel ik de mail correct in?
Als ik telnet mail.???.nl doe, krijg ik [XMail 1.24 ESMTP Server] service ready; - maar als ik probeer een mail te sturen komt het niet aan...

- Als ik via webpages the mailserver test (bv http://www.mxtoolbox.com smtp:mail.???.nl) dan krijg ik een timeut...

- Ziggo blokkeerd blijkbaar poort 25... maar waarom kan ik dan wel via telnet connecten, maar niet via een webpage? Ik beide gevallen gaat het toch via poort 25 ?

Met vriendelijke Groet,
Roger

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 27-11 12:57
Vraag1:

Cname gebruiken

• SUPR-ME
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-01 23:06
Wel heel erg slecht dat ziggo geen vast ip biedt, voor zover ik kan zien zelfs voor haar zakelijke klanten niet....

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

SUPR-ME schreef op zondag 10 januari 2010 @ 21:03:
voor zover ik kan zien zelfs voor haar zakelijke klanten niet....
Zeker wel, ZZ1/2/3 geeft je 5 vaste ip's.
http://www.ziggozakelijk.nl/internet/internet_plus/algemeen

Verder geven weinig providers een vast ip bij hun consumenten abonnementen.
Ja xs4all bijvoorbeeld wel, maar dat is dan ook een van de duurdere providers.

edit: om de TS ook nog wat te helpen.
Deze link helpt je niet?
https://www.dyndns.com/su...l_exchangers_and_dns.html

[ Voor 35% gewijzigd door job op 10-01-2010 21:14 ]

• _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:07

_AN

Jij doet die telnet binnen je eigen netwerk? Dan staat Ziggo daar buiten en zal het inderdaad werken. Als ik het bijv. vanaf hier probeer, werkt het niet.

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 27-11 12:57
SUPR-ME schreef op zondag 10 januari 2010 @ 21:03:
Wel heel erg slecht dat ziggo geen vast ip biedt, voor zover ik kan zien zelfs voor haar zakelijke klanten niet....
Ik zie nergens dat hij een zakelijke abbo bij ziggo heeft. Een dynamisch IP adres lijkt me vrij standaard voor de consumenten ;)

• rboerdijk
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-11 17:34
wow. bedankt voor de snelle reacties...

Ik ga googlen naar "CName" records en hoe dat precies werkt - thanks for de tip!

Ik heb idd. een abo, voor prive-gebruik... d'r staat op mijn ziggo persoonlijke page niet precies welke ik heb (contract 6 jaar geleden ofzo afgesloten, weet het zelf ook niet meer ^^), maar het kost iets van 50 euro / maand dus het zal Z3 zijn.

>Jij doet die telnet binnen je eigen netwerk? Dan staat Ziggo daar buiten en zal het
>inderdaad werken. Als ik het bijv. vanaf hier probeer, werkt het niet.
Ik doe het vanaf een computer in mijn eigen LAN, ja - maar ik geef daarbij de mijn domein op: telnet mail.mijndomeinnaam.nl... dan gaat het toch "via het WAN" en niet lokaal ?
Uit nieuwsgierigheid: Bedoel je met "als ik het hier probeer" dat je probeert te verbinden met mijn (mail)server? Ik neem aan de je mijn ip-adres dan weet ? interessant ^^

• SUPR-ME
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-01 23:06
hhoekstra schreef op zondag 10 januari 2010 @ 21:09:
[...]

Ik zie nergens dat hij een zakelijke abbo bij ziggo heeft. Een dynamisch IP adres lijkt me vrij standaard voor de consumenten ;)
Ja dat is het ook... maar anders eventueel wel een optie om te overwegen...
Pagina: 1