Hoi iedereen,
Ik heb vorige week een qnap server gekocht en er zitten heel wat mogelijkheden in (webserver, mailserver etc).
Daarmee ben ik wat aan het experimenteren - doel: het hele zaakje bereikbaar maken via mijn eigen domein. Ik heb een eigen domein geregistreerd (bij www.domeinnaamreseller.nl) en probeer dat allemaal om te leiden naar mijn server en zo wel wat hints kunnen gebruiken...
De opstelling:
LAN
- qnap server, verbonden met router
- router met dyndns enabled
- Wan ip = aa.bb.cc.dd
DynDns.org
- gebruikte domein: xxx.homeftp.net
- doorverwijzing naar: aa.bb.cc.dd
www.domeinnaamreseller.nl
- www.???.nl
- @ IN MX 20 mail.???.nl
- ???.nl IN A 95.211.xx.xx ( url redirect server?)
- localhost IN A 127.0.0.1
- www IN A 95.211.xx.xx (url redirect server?)
- mail IN A aa.bb.cc.dd
- ftp IN A aa.bb.cc.dd
- url redirect www.???.nl => xxx.homeftp.net
- url redirect ???.nl => xxx.homeftp.net
Mijn ftp-client verbinden met ftp.???.nl:21 werkt prima.
Connecten naar www.???.nl werkt ook (toont de webpage op mijn qnap server)
email werkt sturen naar naam@???.nl werkt niet.
Nu heb ik de volgende vragen:
- Bij de "A" records mogen alleen IP adressen staan. Ik heb om te testen mijn WAN ip-adres erin gezet, maar mijn IP-adres is dynamisch. Bij "A" records mogen schijnbaar geen domeinen (bv mijn dyndns-domein) worden ingesteld... Hoe krijg ik het voor elkaar dat het voor mijn dynamisch ip-adres werkt?
- Hoe stel ik de mail correct in?
Als ik telnet mail.???.nl doe, krijg ik [XMail 1.24 ESMTP Server] service ready; - maar als ik probeer een mail te sturen komt het niet aan...
- Als ik via webpages the mailserver test (bv http://www.mxtoolbox.com smtp:mail.???.nl) dan krijg ik een timeut...
- Ziggo blokkeerd blijkbaar poort 25... maar waarom kan ik dan wel via telnet connecten, maar niet via een webpage? Ik beide gevallen gaat het toch via poort 25 ?
Met vriendelijke Groet,
Roger
Ik heb vorige week een qnap server gekocht en er zitten heel wat mogelijkheden in (webserver, mailserver etc).
Daarmee ben ik wat aan het experimenteren - doel: het hele zaakje bereikbaar maken via mijn eigen domein. Ik heb een eigen domein geregistreerd (bij www.domeinnaamreseller.nl) en probeer dat allemaal om te leiden naar mijn server en zo wel wat hints kunnen gebruiken...
De opstelling:
LAN
- qnap server, verbonden met router
- router met dyndns enabled
- Wan ip = aa.bb.cc.dd
DynDns.org
- gebruikte domein: xxx.homeftp.net
- doorverwijzing naar: aa.bb.cc.dd
www.domeinnaamreseller.nl
- www.???.nl
- @ IN MX 20 mail.???.nl
- ???.nl IN A 95.211.xx.xx ( url redirect server?)
- localhost IN A 127.0.0.1
- www IN A 95.211.xx.xx (url redirect server?)
- mail IN A aa.bb.cc.dd
- ftp IN A aa.bb.cc.dd
- url redirect www.???.nl => xxx.homeftp.net
- url redirect ???.nl => xxx.homeftp.net
Mijn ftp-client verbinden met ftp.???.nl:21 werkt prima.
Connecten naar www.???.nl werkt ook (toont de webpage op mijn qnap server)
email werkt sturen naar naam@???.nl werkt niet.
Nu heb ik de volgende vragen:
- Bij de "A" records mogen alleen IP adressen staan. Ik heb om te testen mijn WAN ip-adres erin gezet, maar mijn IP-adres is dynamisch. Bij "A" records mogen schijnbaar geen domeinen (bv mijn dyndns-domein) worden ingesteld... Hoe krijg ik het voor elkaar dat het voor mijn dynamisch ip-adres werkt?
- Hoe stel ik de mail correct in?
Als ik telnet mail.???.nl doe, krijg ik [XMail 1.24 ESMTP Server] service ready; - maar als ik probeer een mail te sturen komt het niet aan...
- Als ik via webpages the mailserver test (bv http://www.mxtoolbox.com smtp:mail.???.nl) dan krijg ik een timeut...
- Ziggo blokkeerd blijkbaar poort 25... maar waarom kan ik dan wel via telnet connecten, maar niet via een webpage? Ik beide gevallen gaat het toch via poort 25 ?
Met vriendelijke Groet,
Roger