Zo heet...

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Phrea
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-01-2022

Phrea

( . Y . )

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een K6-III 450MHz en dat ding is niet koel te krijgen. Hij zit altijd tussen de 52 en 55 graden. :(

Er zit een CoolerMaster op en er zit prut tussen heatsink en de cpu.

Verder loopt hij op de standaard snelheid en loopt op 2.4 volt, dus niet overgeklokt (4.5x100).

Wie kan mij vertellen hoe ik dat kreng op een normale manier koeler krijg?

bvd

Phrea

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-06 00:01

SiGNe

Ook hoi!

AMD (hoe het met de K7 zit weet ik niet) word altijd flink heet dus ik denk dat 50 graden redelijk normaal is.
Cyrix is trouwens nog erger, daar kan je ECHT een eitje op bakken (eigen ervaring)
die dingen worden tegen de 80-90 graden.

Niet?
[Specs]

Verwijderd

In de specs van de K6 (http://www.amd.com/K6/k6docs/pdf/21085.pdf) is te vinden, dat een K6-3 65 graden als max. temperatuur heeft. daar zit je dus nog een stuk onder.

Niks aan de hand dus, AMD processors zijn gewoon vaak heter dan die van Intel.

K6 en K6-2 hebben een max. temperatuur can 70 graden, dus er is al wat verbeterd...

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 02-09 16:51

oXygeN

oftewel oxje...

Ja, dat is max, maar niet normaal, ik had een K6-2/350 en die werd maar hoogstens 35 graden ofzo
dus volgens mij is het niet helemaal goed...

\o/

Verwijderd

Zet je voltage eens lager

• Phrea
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-01-2022

Phrea

( . Y . )

Topicstarter
Ik kan het voltage niet lager zetten, daar hij standaard op 2.4 moet lopen (ik heb nog de oudere versie)... Anders wordt hij instabiel (uiteraard al geprobeerd).

Ik hoor van heel veel mensen dat hun -oude stijl- K6-III op zo`n 40 graden loopt, en ik ben een voorstander van koeling dus ik erger mij nogal eens aan die hitte.
Ik heb zitten denken aan een klein 20-40watt peltiertje maar dat is wat overdreven voor een simpel k6`je.

Phrea
Pagina: 1