2 beeldschermen op verschillende resoluties instellen

Pagina: 1
Acties:

• Robolokotobo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-04 14:37
Ik heb mijn lcd tv en een tft monitor op mijn computer aangesloten. De tv heeft een resolutie van 1920 bij 1080. Mijn computerscherm heeft een resolutie van 1280 bij 1024. Als ik ze als duplicate instel gaat de resolutie van de tv ook naar 1280/1024 en word het beeld niet op het volledige scherm weergegeven. Wat ik dus graag zou willen is de resoluties van beide schermen afzonderlijk instellen. Ik heb wat zitten zoeken in catalyst control center maar kom er niet uit. Is dit niet mogelijk? Ik gebruik de ati 3200 onboardvideo van een msi ka780g moederbord.

Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

Als je duplicate doet kloont ie dus letterlijk het scherm, en dus ook de resolutie. Het 'bureaublad uitbreiden naar' zorgt er voor dat je de resolutie van beide schermen apart in kunt stellen.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:28
Duplicate is erg letterlijk duplicate: een exacte kopie en dus met dezelfde instellingen.

In CCC zul je dus een optie moeten zoeken om de beeldschermen onafhankelijk aan te sturen. Bij nVidia heet zoiets TwinView in de eerdere dagen, maar heb geen idee hoe Ati dat noemt

• Robolokotobo
Je bedoelt extended desktop? Als ik dat doe krijg ik alleen de bureaublad achtergrond en de cursor te zien en die blijft staan als ik een film afspeel of wat dan ook.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dan moet je de film naar je 2e monitor slepen OF je TV als primaire monitor instellen.

• damnengineer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Als je een kloon wilt op verschillende resoluties dan zul je iets zoals ultramon of displayfusion moeten gebruiken. Als het alleen om de film gaat, dan moet je gewoon naar TERW_DAN luisteren

http://www.realtimesoft.com/ultramon/
http://www.binaryfortress.com/displayfusion/

[ Voor 15% gewijzigd door damnengineer op 10-01-2010 19:36 ]

• Robolokotobo
Hartstikke bedankt. Even slepen doet de truc.

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:28
Robolokotobo schreef op zondag 10 januari 2010 @ 19:30:
Je bedoelt extended desktop? Als ik dat doe krijg ik alleen de bureaublad achtergrond en de cursor te zien en die blijft staan als ik een film afspeel of wat dan ook.
Dat klopt, omdat op dat moment nog alles op je normale scherm gebeurt. Voor het afspelen van je film moet je je speler even naar de TV "slepen" en full-screen doen.

• Robolokotobo
En als ik een game wil spelen? is daar ook een oplossing voor of moet ik dan de tv als primair instellen?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Of de game gewoon instellen op de 2e monitor. Dat kun je bij sommige games ook gewoon doen.

Verwijderd

in windows 7 (en miss vista) is daar ook een sneltoets voor: windows + P

• R3veNG
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-05-2021

R3veNG

Undercover Belg

TERW_DAN schreef op zondag 10 januari 2010 @ 19:53:
Of de game gewoon instellen op de 2e monitor. Dat kun je bij sommige games ook gewoon doen.
Hoe kan je dit forcen? Bijvoorbeeld bij Steam-games zoals L4D2 of TF2 kan dit helemaal niet (spelen op secundair scherm)..

CoC: MISSeR | Steam: r3veng

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

R3veNG schreef op zondag 10 januari 2010 @ 19:58:
Hoe kan je dit forcen? Bijvoorbeeld bij Steam-games zoals L4D2 of TF2 kan dit helemaal niet (spelen op secundair scherm)..
Het andere scherm als primair scherm instellen en dan het spel starten zou moeten werken.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Robolokotobo
windows + p werkt niet (Vista). Het zal wel als primair instellen worden.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-04 16:33

M2M

medicijnman

TERW_DAN schreef op zondag 10 januari 2010 @ 19:31:
Dan moet je de film naar je 2e monitor slepen OF je TV als primaire monitor instellen.
of gebruik maken van media player classic home cinema. In de opties staan instellingen die je full-screen switch automatisch naar het tweede beeldscherm versleept. Dus op het moment dat je de video full screen maakt, verdwijnt de film naar het tweede scherm.

-_-

• delaregulus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-04-2025
Kent iemand een tooltje om vervolgens op je monitor een gedeelte van het TV beeld rond de muis te laten zien? Ik kan vanuit waar mijn PC staat de TV niet zien. Dat is lastig als ik om wat voor reden dan ook op het TV scherm iets met de muis moet doen. Dan moet iemand gaan roepen beetje naar recht, beetje omhoog etc.

Ondekte zojuist de Magnifier van Windows. Die doet eigenlijk bijna exact wat ik bedoel. Vreemd genoeg wordt video beeld niet weergegeven via het Magnifying glass.

[ Voor 20% gewijzigd door delaregulus op 13-01-2010 20:24 ]

Pagina: 1