Toon posts:

Linken met pc's op school

Pagina: 1
Acties:
  • 586 views

Verwijderd

Topicstarter
Hee beste mensen,

Ik heb een vraagje: op school zijn we bezig met Office programma's en ik en een vriend hebben al voor 3 weken vooruitgewerkt. Je mag dan in principe doen wat je wilt, Counter-Striken lukt prima, behalve dat ik geen LAN's kan joinen van een maat (ze zitten wel in het zelfde netwerk). Heeft iemand een idee hoe ik deze twee kan linken (het probleem zit hem in de firewall, maar kan je ook d.m.v. een usb-linkding een LAN op zetten, of is het een andere manier? Mijn grote vriend Google had er geen zin in.

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-03 17:49

allure

Titaan fase 2/3

Het probleem zal m in de verschillende Vlans zitten :)

Ze zullen niet de moeite gaan doen om die te trunken denk ik ;)

Verwijderd

Topicstarter
Tis zeg maar zo: de pc's hebben zo'n netwerknaam waar je in het begin mee inlogt en dan hebben we ook nog verschillende secties in de gebouwen. Ik zit gewoon naast een vriend, dus ik weet niet echt waar het probleem ligt. Bij mijn broer op school werkt het i.i.g. wel :9

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
hamachi :P !

Of druk een kabeltje van pc naar pc en stel dat in als netwerk? (Als je daar de rechten voor hebt... )

[ Voor 84% gewijzigd door Bobmeister op 10-01-2010 19:05 ]

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Vraag anders je systeembeheerder.. :?

:P

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

Topicstarter
GGS_206 schreef op zondag 10 januari 2010 @ 19:06:
Vraag anders je systeembeheerder.. :?

:P
Ja dat is het probleem, dat is zon chagerijnig mannetje van 40 die nog bij zijn moeder woont O-) van de leraar is het geen probleem, en is Hamachi een optie? Dan installeer je toch een heel netwerk op een pc (in korte woorden: dan maak je hem toch f-up)?

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:09
Ik snap trouwens niet wat er leuk aan is om op school counter-strike te gaan spelen. Maar dat is een ander verhaal.
Denk je trouwens niet dat er in de firewall gewoon alles geblokt staat wat niet over poort 80 gaat. Dan is er namelijk niks aan te doen.

O, ja. Als je verveeld in het computer lokaal kun je ook altijd een mappen doolhof opzetten.
Oud klasgenoten van mij hadden dat gedaan. Ze hadden ongeveer 10.000 lege mappen aangemaak in hun account. Plotseling konden ze het systeem niet meer back-uppen.

[ Voor 33% gewijzigd door joke_name op 10-01-2010 20:58 ]

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02-03 14:49
Verwijderd schreef op zondag 10 januari 2010 @ 19:11:
[...]

Ja dat is het probleem, dat is zon chagerijnig mannetje van 40 die nog bij zijn moeder woont O-) van de leraar is het geen probleem, en is Hamachi een optie? Dan installeer je toch een heel netwerk op een pc (in korte woorden: dan maak je hem toch f-up)?
Hamachi maakt er een tweede netwerk adapter bij. Je netwerk is dan niet f-up maar heeft gewoon 2 verbindingen.

Maar de leraar is niet de baas over de pc's dat is waarschijnlijk toch de systeembeheerder. Als die ervoor heeft gezorgd dat jullie niet kunnen gamen zal dat vast met een reden gebeurd zijn ;)

Verwijderd

Topicstarter
hhoekstra schreef op zondag 10 januari 2010 @ 21:01:
[...]

Hamachi maakt er een tweede netwerk adapter bij. Je netwerk is dan niet f-up maar heeft gewoon 2 verbindingen.

Maar de leraar is niet de baas over de pc's dat is waarschijnlijk toch de systeembeheerder. Als die ervoor heeft gezorgd dat jullie niet kunnen gamen zal dat vast met een reden gebeurd zijn ;)
Nou, in principe niet :9 van die gast mag je nooit iets, en van de leraar wel (hij is best chil). Kzal hamachi is overwegen (heb je daar ook een portable van :O )

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-03 00:30

M2M

medicijnman

Verwijderd schreef op zondag 10 januari 2010 @ 21:22:
[...]

Nou, in principe niet :9 van die gast mag je nooit iets, en van de leraar wel (hij is best chil). Kzal hamachi is overwegen (heb je daar ook een portable van :O )
hamachi installeert een virtuele netwerk kaart. Als je al geen rechten hebt op zo'n computer, dan zul je ook wel niet de mogelijkheid hebben om een stuk hardware te installeren.

-_-

• Iska
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-03 23:05

Iska

In case of fire, use stairs!

joke_name schreef op zondag 10 januari 2010 @ 20:55:
Ik snap trouwens niet wat er leuk aan is om op school counter-strike te gaan spelen. Maar dat is een ander verhaal.
Denk je trouwens niet dat er in de firewall gewoon alles geblokt staat wat niet over poort 80 gaat. Dan is er namelijk niks aan te doen.

O, ja. Als je verveeld in het computer lokaal kun je ook altijd een mappen doolhof opzetten.
Oud klasgenoten van mij hadden dat gedaan. Ze hadden ongeveer 10.000 lege mappen aangemaak in hun account. Plotseling konden ze het systeem niet meer back-uppen.
Haha, win _/-\o_ Mappen doolhof.. nog nooit eerder van gehoord, Wel een kl*te werk om te maken zeg

-- All science is either physics or stamp collecting

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

...kuch...kuch..ad-hoc..kuch :')

edit: anders is het onmogelijk als je op een ander subnet zit :( wat bij ons op school dikwijls het geval is :(

[ Voor 64% gewijzigd door pm1 op 10-01-2010 21:37 ]

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:03
Een beveiliging omzeilen is niet de bedoeling. Als je echt wil counterstriken, laat dan de leraar met de systeembeheerder overleggen of neem zelf laptops mee.
Aan beveiligingen omzeilen gaan wij in ieder geval niet meewerken, dus daarom n slotje,

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.