(WIN7)RAID Installeren gaat niet op een GigabyteGA-P55A-UD4P

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyAmsterdam
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-07 19:15
Hoi,
Ben al een tijdje lid op Tweakers maar nog nooit een topic gestart. Nou heb ik een probleem met het door mijzelf in elkaar gedraaide PC met de volgende onderdelen:

Moederbord: Gigabyte GA-P55A-UD4P
Geheugen: Kingston Valueram 4G
Hardeschijven: 2x WD AADS5000 500GB SATA aansluiting
PSU: Coolermaster Realpower 520
GPU: Club 3d HD 4670
CPU: Core i5 750 @ stock
Kast: Antec Three Hundred 3x Sctyhe 120mm koolers er in + een Scythe Mugen 2 Rev B CPU Koeler.

Ik heb deze opstelling zonder RAID draaiende wetend te krijgen en werkte als een zonnetje.

Nou heb ikmijzelf verdiept in de RAID niveau's. Ik ben er op uitgekomen dat RAID ARRAY 1 voor mij het beste is. Voordat je RAID 1 kan installeren moet je je RAID drivers op een Floppy/CD/DVD/ of USB stick zetten. Ik heb dit gedaan volgens het boekje ( CD die je bij het moederbord krijgt opstarten, mappen openen en dan de juiste map kopieren op een USB stick) Toen heb ik in een scherm ( Met CNTRL-i naar toegegaan ben even de naam kwijt) de twee schijven in RAID 1 gezet.

Daarna heb ik heb in de BIOS de PCH SATA Control Mode ingesteld op RAID(XHD). Vervolgens in de BIOS opstarten van cd-rom. Windows cd in de PC en dan komt het probleem.

Windows 7 herkent de harde schijf niet omdat ik volgens Windows 7 niet de juiste drivers heb. Nou heb ik dus die drivers die in het boekje staan ( die zijn wel voor Xp en Vista) maar ook alle mogelijke drivers van de Gigabyte Internet site die zouden moeten werken onder Windows 7. maar Windows blijft zeggen dat hij niet kan installeren op de harde schijf. Ik heb de twee harde schijven van "HardeSchijf" genoemd maar WIN 7 ziet alleen Schijf 0 465 GB en zegt daarbij dat hij WIN 7 daarop niet kan installeren door een ERROR, welke ben ik vergeten door de stress.

Mijn vraag is dus eigenlijk heel simpel.
Weet iemand welke SATA Drivers ik moet gebruiken met het Gigabyte GA-P55A-UD4P moederbord om WIN 7 draaiend te krijgen onder een RAID 1 ARRAY ?

Hoop dat iemand het weet,

Mvg,

RoyAmsterdam

Intel Core i5 3570K : ASRock Z77 Extreme 4 : 8 GB Corsaire Vengeance : Sapphire 7950 950 Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op zich ben je goed bezig, het enige is wel dat je ervoor moet zorgen dat je niet een losse .exe op je stick hebt staan maar de uitgepakte .inf, .sys en .cat files van de juiste driver.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/195f4a84be3cb38cdbc13c42b58d0319/full.jpg

Als dat niet het geval is valt er ook weinig te herkennen ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyAmsterdam
Hey alt-92,

In eerste instantie had ik idd alleen een .exe driver bestand op de USB stick staan, maar die had ik later ook uitgepakt en opnieuw geprobeerd. je kan ik het WIN 7 installatie scherm aanvinken op drivers die niet compatible zijn met je hardware NIET te laten zien in de lijst. als ik dit aanvink zie ik geen drivers. als ik die UT vink dan zie ik een lijst van ongeveer 30 drivers. Daar heb ik de juiste uigezocht die ik volgens het boekje moest hebben ( staat wel dat die voor Xp en Vista is) die werkte dus niet. Toen heb ik op de Gigabyte site gekeken voor een driver van INTEL die met WIN 7 zou moeten werken. werkte ook niet. Toen een van MARVELL ( volgens mij zijn dat alleen 2x SATA 2 aansluitingen en de 2 eSATA aansluitingen) en die werkte ook niet.
Word dus een beetje radeloos...
oh en ik heb ook de cd die je bij het moederbord krijgt ook er in gedouwt en WIN 7 laten zoeken naar Drivers op die CD, kreeg ik een hele lijst met drivers en toen had ik die allemaal maar geinstalleerd maar toen kon WIN 7 nog steeds niet de "HardeSchijf" ( zo heb ik de 2 WD schijfjes genoemd in RAID 1) vinden.

Ik ga alles gewoon nog een keer over doen:
alleen de CD met heel veel drivers
de Driver uit het boekje voor Winxp en Vista
De driver voor WIN 7 van INTEL van Gigabyte site
De driver voor WIN 7van MARVELL van Gigabyte site

als iemand nog iets weet aub laat het weten !

Intel Core i5 3570K : ASRock Z77 Extreme 4 : 8 GB Corsaire Vengeance : Sapphire 7950 950 Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyAmsterdam
Volgens mij heb ik het voor elkaar =/ WIN 7 geinstalleerd zonder een driver te installeren voor de RAID 1 array. Nou zie ik in Deze Computer/ C schijf: 465 GB opslag. Maar ik kan niet zien of het nou 1 schijf is of de twee WD in RAID 1 die ik "HardeSchijf" heb genoemd. In de BIOS staat dat alles op RAID 1 dus ik denk dat ik het voorelkaar heb maar wil het even zeker weten =/ Weet iemand hoe ik in WIN 7 zelf kan zien welke opstelling mijn harde schijven hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Als je een raid 1 Array hebt aangemaakt in je BIOS zul je die tijdens de Setup als één disk zien - ook al zijn het fysiek twee schijven.
Om te zien hoe die raid setup er onder Windows uit ziet zul je toch echt eerst een install moetn doen en vervolgens de Intel RAID matrix dinges managergeval toestand moeten installeren ;)

Mocht het zijn dat je een melding krijgt dat het volume ongeschikt is, dan kun je in de Recovery Environment met diskpart nog je disk (het raid volume) goed zetten.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomborro
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-08 21:38

Zomborro

USCSS Nostromo crew member

Volgens mij heb ik het voor elkaar =/ WIN 7 geinstalleerd zonder een driver te installeren voor de RAID 1 array
Jammer dat je niet uitlegt hoe je dit zonder driver voor elkaar hebt gekregen. Hoe is je dit gelukt?

It's life, Jim, but not as we know it...

Pagina: 1