Toon posts:

Goede AMD Phenom 2 X4 965 koeler

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb Afgelopen week een nieuw moederbord + CPU + geheugen gekocht
Ik heb de AMD boxed koeler erop zitten dat ding maakt een enorm lawaai en als ik gewoon aan het werken ben dan loopt de temp op naar 55 - 65 graden

dus ik ben opzoek naar een goede koeler die weinig tot geen geluid maakt prijs is eigenlijk niet zo interressant

maar mijn probleem is dat er eigenlijk nergens socket AM3 koelers worden aangeboden
en als ze worden aangeboden dan kan ik niet zien of ze voor deze CPU goed zijn

wie o wie wil mij adviseren/helpen

CPU: AMD Phenom 2 X4 965
Mobo: Asus M4A77TD PRO
RAM : 4 x kingston 2 gb

• MPeek
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04-02 16:55
Gewoon voor de Scythe Mugen 2 gaan. Een van de beste koelers op de markt, met de beste prijs/prestatie verhouding. Als je niet zo'n grote tower in je kast wil kan je ook voor een Scythe Ninja Mini gaan.

• hpt870
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:10
Am3 is hetzelfde als de AM2 socket, dus elke koeler die daarop past gaat ook op jouw cpu werken.
Kijk op Silentpcreview.com voor een overzicht van koelers en hoe ze presteren wat betreft geluid en koeling. Ik ben zelf erg tevreden over de Noctua NH-U12P, is stil en koel.

[ Voor 5% gewijzigd door hpt870 op 10-01-2010 17:32 ]

Verwijderd

Omdat AM3 dezelfde bevestiging gebruikt als AM2+, zijn er geen koelers speciaal voor AM3 verkrijgbaar. zoals MPeek al zegt, is de Mugen 2 een goede keus. Deze heeft totnogtoe de beste balans tussen prijs, prestaties en stilte. ;)

Wel heb ik gehoord dat het een hel is om zo'n ding te monteren, maar dat kan ik bevestigen noch ontkennen, dat zul je aan iemand met zo'n ding moeten vragen.

Trouwens, niet om flauw te doen ofzo, maar dit had je makkelijk zelf kunnen opzoeken. Ook staat ie verkeerd geplaatst, Tweaking/Cooling is het juiste subforum lijkt mij.

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-02 23:20
Dat bevestig ik. Je moet je mbo uit je kast halen om een backplate te monterne (althans bij intel).

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Voordeel van een koeler met backplate is wel dat het gewicht van de koeler beter verdeeld is, want vergeet niet dat zo'n koeler min of meer aan je moederboard hangt.

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-02 13:47

Fid3lity

Spectre X

Revoltec Pipe Tower Pro!

http://www.hardware.info/...TmJTKYMg,bGlkaJiZmJXKacg/

Is te zien dat deze koeler de Mugen 2 op alle fronten verslaat én goedkoper is!

http://azerty.nl/8-976-23...pipetower-pro-koeler.html

link bij azerty ;)

Lichter, kleiner, beter... maar alleen niet stiller ;) Of het je die 15 euro verschil met de Mugen 2 waard is moet je zelf bepalen ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Fid3lity op 10-01-2010 19:35 ]

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Als je coolers wilt weten die op socket AM3 passen, dan kijk je natuurlijk in de pricewatch ;)

Ik vraag me wel af of je koeler nu goed zit, in idle een CPU die 65 graden wordt is echt niet goed. Ook niet voor een standaardkoeler.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01:11
Idd, idle hoort zo'n ding rond de 25-30 te blijven met standaard cooler.

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-02 21:10
BlackWhizz schreef op zondag 10 januari 2010 @ 17:37:
Dat bevestig ik. Je moet je mbo uit je kast halen om een backplate te monterne (althans bij intel).
Bij Intel misschien wel, maar bij AMD niet :) Gewoon het mechanisme vast trekken. Ik heb hem zelf ook op een AM2 bord, waar hij in hangt. Ik heb er nog geen problemen mee gehad dat hij te zwaar o.i.d. was.

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03-2025

Xenomorphh

Soep met Ballen

Mr.Joker schreef op zondag 10 januari 2010 @ 21:52:
Idd, idle hoort zo'n ding rond de 25-30 te blijven met standaard cooler.
Was het maar zo'n feest dan kocht niemand een andere, Ik zou zeggen 40 idle met stock. Aftermarket koeler 30-35 ong :)

Mugen 2 is zeker een goede keus. Zelf ook gehad maar heeft plaats gemaakt voor een H50 :)

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01:11
Mijn Phenom II Bleef ong 30 graden idle met stockcooler.
Met de Mugen 2 blijft hij 25 idle ong.
Het verschil zit hem vooral in de load temp en de lawaai.
De stock cooler maakt hardstikke veel geluid onder full load.

En oja, bij de nieuwe mugen moet je moederbord er wel af bij een AM2+ / 3 socket, er moet een backplate gemonteerd worden, heb er vorige week nog 1 in elkaar gezet.

[ Voor 18% gewijzigd door Mr.Joker op 11-01-2010 14:54 ]

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Backplate altijd gebruiken want je kan haarscheurtjes in je moederboard krijgen, plus dat je de koeler nooit vast genoeg op je processor kan krijgen. Eerlijk gezegd ken ik zelf geen enkele "betere" aftermarketcooler waarbij je geen backplate hoeft te monteren. Zelf gebruik ik meestal Zalman waarbij je bij vrijwel alle koelers van deze tijd dan een backplate nodig hebt, zowel bij AMD als bij Intel waarin naar mijn mening geen verschil in zit buiten het socket om dan.

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Arctic Freezer Pro 64, goedkoop, stil en koelt goed. Ik gebruik hem voor mijn Phenom II X2 550 BE en die komt zelfs onder zware belasting niet boven 35 graden uit en het grootste voordeel: je kunt hem op je moederbord monteren zonder dat je mobo uit je kast hoeft !!

• djfrankel
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-02 13:45

djfrankel

It's a trap!

Corsair H50, koelt beter dan een Noctua NH-U12P (heb ze beiden geprobeerd) en is ongeveer even duur. Is wel wat duurder dan een Mugen 2, maar met 125W TDP moet het ook wel wat warmte afvoeren.

Zie bijv deze review op tweakers: reviews: Corsair Hydro H50

of deze bijv. (let wel die de H50 hier tegen een huge aircooler gezet wordt): http://www.xbitlabs.com/a.../display/corsair-h50.html

[ Voor 42% gewijzigd door djfrankel op 11-01-2010 23:10 ]

Pagina: 1