Toon posts:

UTP kabel --> usb

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geen idee of ik hier bij het juiste subforum ben maar het volgende probleem doet zich voor.

Ik heb onlangs een home cinema set aangeschaft met daarin een internetaansluiting voor updates en internetmogelijkheden (youtube etc.). Nu is de set niet wifi, maar gaat kan deze alleen op het internet worden aangesloten middels een ouderwetse utp kabel.

Aangezien ik wel in het bezit ben van meerdere usb netwerk adapters waarmee wel gewoon draadloos kan worden ge-internet, vroeg ik mij af of er wellicht ook een kabel bestaat met aan het ene einde een utp stekker en aan het andere einde een usb aansluiting op de netwerkadapter in te pluggen om zodoende toch gebruik te kunnen maken van de internetmogelijkheden voor dat ding.

Op internet heb ik zo 123 niet iets kunnen vinden. Misschien dat jullie weten of zoiets bestaat.

Groeten,

Woltmide

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Op Ebay staan ze voor een paar dollar, bijvoorbeeld item 250499537531nvm dit is de andere kant op

[ Voor 50% gewijzigd door GlowMouse op 10-01-2010 16:44 ]

Verwijderd

wireless bridge is ook een optie, deze zet je draadloze signaal om in een bedraad signaal. Worden ook wel eens verkocht als zijnde gaming adapters.

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-03 11:03
Wat jij zoekt is een accespoint. Simpeler gaat het volgens mij niet. Die stickjes kun je wel vergeten, omdat je home cinema set geen softwarematige ondersteuning heeft voor draadloze netwerken.

Verwijderd

Topicstarter
Exception schreef op zondag 10 januari 2010 @ 16:43:
Wat jij zoekt is een accespoint. Simpeler gaat het volgens mij niet. Die stickjes kun je wel vergeten, omdat je home cinema set geen softwarematige ondersteuning heeft voor draadloze netwerken.
Is dat niet een beetje een dure oplossing?

Waarom zouden zou zo'n stickje niet werken als hij zeg maar via zo'n kabel (als ze bestaan) aangesloten wordt in de ethernetaansluiting. De verbinding loopt dan via de utp kabel...

Maar goed een wireless bridge zou evt ook een oplossing zijn?

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-03 16:09
Je kan dit idee van je beter vergeten. De acespoint oplossing is de goedkoopste oplossing. Ok, nog niet in je bezit maar, de kabel die jij bedenkt zou meer moeten zijn dan alleen een kabel. (Encryptie, USB-host, UTP-client)
De markt zou hiervoor veelste klein zijn dus de kans dat je zoiets vind is nihil.

[ Voor 5% gewijzigd door Steefph op 10-01-2010 17:02 ]

Alles is terug te redeneren naar 4

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dank voor je snelle reply.

Waar vind ik een beetje een geschikte accespoin, voor niet al te duur?

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:59
Een access point gaat je niet helpen. Je geeft zelf al aan dat je home cinema set geen WiFi heeft en het punt van een access point is juist dat je een draadloos toegangspunt creeert... (vandaar de naam)
Wat jij zoekt is een wireless bridge. Dat zorgt voor bedrade toegang tot een WiFi access point. Oftewel; Apparaat met LAN <--> WiFi AP/Router. Zo gebruik je het WLAN als brug voor het LAN en ook vandaar de naam.

[ Voor 3% gewijzigd door gertvdijk op 10-01-2010 17:18 ]

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-03 16:09
gertvdijk schreef op zondag 10 januari 2010 @ 17:17:
Een access point gaat je niet helpen. Je geeft zelf al aan dat je home cinema set geen WiFi heeft en het punt van een access point is juist dat je een draadloos toegangspunt creeert... (vandaar de naam)
Wat jij zoekt is een wireless bridge. Dat zorgt voor bedrade toegang tot een WiFi access point. Oftewel; Apparaat met LAN <--> WiFi AP/Router. Zo gebruik je het WLAN als brug voor het LAN en ook vandaar de naam.
Dat dus 8)7

Sommige Accespoints kunnen ook in bridge gezet worden.

Zoals al eerder genoemd kijk naar de game-bridge-apparaten

Alles is terug te redeneren naar 4

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:59
Steef1983 schreef op zondag 10 januari 2010 @ 17:26:
Sommige Accespoints kunnen ook in bridge gezet worden.
Klopt, maar die zijn schaars en vaak duurder. Met een custom firmware als DD-WRT voor een geschikte router kan je ook echt van alles doen en heb je natuurlijk geen support van de fabrikant op de werking hiervan.
Steef1983 schreef op zondag 10 januari 2010 @ 17:26:
Zoals al eerder genoemd kijk naar de game-bridge-apparaten
Dat is vaak waarvoor ze worden ingezet inderdaad; de gameconsoles zonder WiFi.

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Nu online
2 powerline adapters?
Pagina: 1