Ik heb de search al gebruikt maar vond het toch wat moeilijk om wijs te worden uit de verschillende termen en opties. Wellicht dat iemand hier mij van wat advies kan voorzien.
Mijn vriendin bleek een set Beovox S80 speakers nog te hebben staan. Aangezien ze niks stonden te doen vond ik het een mooi moment om deze maar eens te gaan gebruiken, naar het schijnt zijn het fijne speakers. Het gaat om de volgende specificaties:
Daarom de vraag; Wat zijn de minimale eisen waaraan een versterker waar ik deze speakers op aansluit moet voldoen? Wellicht ook een suggestie voor een goedkope oplossing?
Mijn vriendin bleek een set Beovox S80 speakers nog te hebben staan. Aangezien ze niks stonden te doen vond ik het een mooi moment om deze maar eens te gaan gebruiken, naar het schijnt zijn het fijne speakers. Het gaat om de volgende specificaties:
Nou is het alleen zaak om hier een versterker bij aan te schaffen; en laat ik nou geen enkel idee hebben waar ik op moet letten.Beovox S80 Passive Loudspeakers Product Specifications
Type: 6414 (1981 - 1982)
RMS power handling capacity 80 W
Music power handling capacity 110 W
Impedance: 8 ohms
Frequency response 4+ -8 dB 50 - 22,000 Hz
Frequency response +/- 4 dB 70 - 20,000 Hz
Sensitivity: 4 watts
Distortion 250 - 1000 Hz
<1.8%
Distortion > 1000 Hz <0.7%
Woofer: 21 cm, throw +/- 3 mm
Phase-link, mid-range: 7.5 cm dome
Tweeter: 2.5 cm dome
Net volume: 24 litre
Gross volume: 37 litre
Dimensions W x H x D: 26.5 x 53 x 27.5 cm
Weight 9 kg
Daarom de vraag; Wat zijn de minimale eisen waaraan een versterker waar ik deze speakers op aansluit moet voldoen? Wellicht ook een suggestie voor een goedkope oplossing?