1..2 Freddy's coming for you, 3..4 Knocking at ya door, 5..6 Grab your crusifix, 7..8 Better stay up late, 9..10 Never sleep again|| SPECS
Als je het toch aan het goed maken bent: kan je niet beter overstappen naar wpa?
(vermelden wat voor router is ook handig, klinkt als een router met een soort private en public keys: permanente voor eigen gebruik en tijdelijke voor bezoekers).
(vermelden wat voor router is ook handig, klinkt als een router met een soort private en public keys: permanente voor eigen gebruik en tijdelijke voor bezoekers).
Zet m is op WPA(2) met een pre-shared key ofzo? WEP is sowieso af te raden, en dan druk ik mezelf zacht uit.
Neehoor. Een WEP-passphrase genereert altijd vier sleutels. Als je wilt kun je die laten roteren, maar dat hoeft niet. Ik denk dat in dit geval in de access point de tweede key staat aangevinkt._H_G_ schreef op maandag 11 januari 2010 @ 09:36:
Als je het toch aan het goed maken bent: kan je niet beter overstappen naar wpa?
Je kunt dan 2 dingen doen:
- In je access point zorgen dat de eerste key gebruikt wordt bij je WEP instellingen
- WPA(v2) instellen in plaats van WEP. Dat is gelijk stukken veiliger, want een WEP encryptie kan een beetje hacker/scriptkiddie binnen 5 minuten kraken.
Vicariously I live while the whole world dies
Thnx voor jullie reacties...Het gaat om een linksys router type WRT54GL
De 2 key staat idd in het accespoint aangevinkt.
Het lompe is dus als we key 1 gebruiken het zootje niet wilt werken
Heb inmiddels ook gelezen dat wep oud en kraakgevoelig is ivm wpa, maar draaide tot het weekend al 3jr een onbeveiligd netwerk...:P
Waarom niet overstappen op wpa? Omdat ik nu een inet connectie werkende heb op mijn pc en straks doet helemaal niks meer het
Heb inmiddels ook gelezen dat wep oud en kraakgevoelig is ivm wpa, maar draaide tot het weekend al 3jr een onbeveiligd netwerk...:P
Waarom niet overstappen op wpa? Omdat ik nu een inet connectie werkende heb op mijn pc en straks doet helemaal niks meer het
1..2 Freddy's coming for you, 3..4 Knocking at ya door, 5..6 Grab your crusifix, 7..8 Better stay up late, 9..10 Never sleep again|| SPECS
Enige dat je hoeft te doen is opnieuw verbinden, en de door jou bedachte passphrase invoeren. Maar als je liever hebt dat anderen toegang hebben tot je netwerk...Canon23 schreef op maandag 11 januari 2010 @ 18:48:
Verwijderd
Misschien helpt dit, bij mij tenminste klaar, 5min.
http://www.igoy.in/connect-ps3-to-windows-7-through-wmp-12/
en anders PS3 gewoon aan de kabel.
M.V.G. Arno
http://www.igoy.in/connect-ps3-to-windows-7-through-wmp-12/
en anders PS3 gewoon aan de kabel.
M.V.G. Arno
Verwijderd
WEP is praktisch hetzelfde als geen beveiliging draaien. Daarnaast is WPA aanzetten ongeveer 2 klikken en kost configuratie van een PC ook echt 0 werk. Zorg btw wel dat je voor WPA(2) AES kiest en niet voor TKIP.Canon23 schreef op maandag 11 januari 2010 @ 18:48:
Verwijderd
ben ik helemaal met je eens, met backtrack en nlaptopje zit je binnen 5/10 min in zijn netwek.Verwijderd schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 03:54:
[...]
WEP is praktisch hetzelfde als geen beveiliging draaien. Daarnaast is WPA aanzetten ongeveer 2 klikken en kost configuratie van een PC ook echt 0 werk. Zorg btw wel dat je voor WPA(2) AES kiest en niet voor TKIP.
WPA2 AES word al heel veel lastigger, als dat al te kraken is tenminste.
mij is het nog niet gelukt:)
Verwijderd
AES is alleen nog maar met een dictionary attack te doen. TKIP blijkt wel steeds zwakker.
Dat of brute force natuurlijk Kost je wel een flinke supercomputer van een paar miljoen euro en een paar jaar berekeningstijd, maar dan kun je wel GRATIS INTERNETTEN!Verwijderd schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 15:10:
AES is alleen nog maar met een dictionary attack te doen.
Vicariously I live while the whole world dies
Naja toch maar die wpa2 aes geprobeerd en alles werkte binnen 1 min 
PS3 ook gekoppeld aan het netwerk ivm muziek en alles werkt...
Thnx y'all
Thnx y'all
Wijze keus!Canon23 schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 20:49:
Naja toch maar die wpa2 aes geprobeerd en alles werkte binnen 1 min
Thnx y'all
Verwijderd
dus kortom, loont dus zeker de moeite...lolVicarious schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 16:33:
[...]
Dat of brute force natuurlijk Kost je wel een flinke supercomputer van een paar miljoen euro en een paar jaar berekeningstijd, maar dan kun je wel GRATIS INTERNETTEN!
stakke opmerking, gevoel voor humor heb je zeker wel...
maar weet je toevallig dan ook na hoeveel jaar je er uiteindellijk winst op gaat draaien? lol
Pagina: 1