Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geomaris
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-07 21:38
Probleem:
Interne TV-kaart Hauppauge HVT-1110 geeft zowel met bijgeleverde WinTV7 als MCE slechte video kwaliteit (lees: grijstinten i.p.v. kleuren). EPG en teletekst zijn prima. Volgens Hauppauge (zie http://www.hauppauge.co.uk/board/showthread.php?t=18967 zou dit aan het video format te wijten zijn...

Vanaf dat punt kom ik echter niet verder. Opnieuw installeren drivers en WinTV7 e.d. biedt geen soelaas.
De TV-kaart werkt overigens op basis van software decoding...

Systeem:
I5 processor + 8GB RAM
Asus ATI 5770 graphics card
Win7 64, meest recente drivers e.d.
Analoge kabel (PAL).

Tips / suggesties worden op prijs gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:20
Met de bijgeleverde software zou het gewoon moeten werken, voor Media Center dien je inderdaad nog een aparte software encoder te installeren.
Win7 64, meest recente drivers e.d.
Welke driver-versie heb je precies, want het lijkt op v27042 volgens je post op 't Hauppauge forum, terwijl op de Duitse Hauppauge site al v27049 staat en op de Engelse zelfs v27274 (->Drivers only).

[ Voor 146% gewijzigd door Nielson op 20-01-2010 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geomaris
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-07 21:38
Na een ruime maand aan de lijn te hebben gehangen met de Engelse Hauppauge helpdesk (en ondanks veel werk van hun kant en zelfs online overnemen van m'n PC niets verder gekomen...), ben ik bij de Duitse tak van Hauppauge te rade gegaan.

En jawel: snel gefixt dat grijze/zwarte beeld probleem.
Voor de Hauppauge HVR-1110 i.c.m. Windows7-64 kunnen er twee problemen zijn: het bekende geheugen probleem (indien meer dan 4 GB RAM) of een installatie fout.

Mijn 8 GB RAM was geen probleem, bij mij was simpelweg de installatie fout. ;(
Oplossing: alles de-installeren en opnieuw installeren met alle firewalls en virus-zooi uit. Klinkt logisch, en had dat ook al twee keer gedaan, maar blijkbaar toch een stapje gemist. De procedure vlgs Hauppauge Duitsland:

Turn off the User Account Control (Start > Control panel > User accounts > Change User Account Conrol settings > put the fader all the way down) and restart the computer, after restart first uninstall with hcwclear.exe, which you'll find in C:\Hauppauge\WinTV xxxx\, then restart, cancel hardware wizard, turn off antivirus and firewall and install drivers and software again http://www.hauppauge.co.uk/site/support/downloadcounter.php.

If you are asked for a WinTV CD, just put the CD which was delivered with the product in the CD drive, click on browse and choose the correct drive on the bottom of the window.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Vanaf het moment dat ik 2 GB geheugen erbij geplaatst heb (nu totaal 4 GB) is er een merkwaardig probleem op mijn pc, een Asus 5PK-SE mobo, CPU E4500 @ 3 Ghz, Windows 7 x64. Na 5 tot 20 minuten gaat het proces NT Kernel & System steeds meer CPU power gebruiken tot de tv-software crasht, zowel bij Windows Media Center als bij WINTV. De laatste driver is ook al geprobeerd van Hauppage i.p.v. de Microsoft driver. Zodra er 2 GB wordt verwijderd is het probleem verholpen, ik heb ook al andere geheugenmodules geprobeerd uit een vergelijkbare pc. Een andere installatie op een SSD i.p.v. op de HDD in dezelfde pc geeft exact hetzelfde probleem. Soms is het probleem na 1 of 2 herstarts verdwenen en komt pas weer terug de volgende dag.