Toon posts:

Geforce 6600 GT installatieprobleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik probeer mijn (2e hands) aangeschafte Geforce 6600 GT AGP (256mb DDR3) videokaart te installeren.
(voeding is op kaart aangesloten met aparte kabel die over was van de hoofdvoeding) (zelfde stekker als HD).
Echter krijgt praktisch iedere keer geen beeld (blijft zwart).
Ik heb onder apparaatbeheer, de oude Geforce 200 MX drivers verwijderd en windows in safe-mode gestart, maar het lukte na vele malen opstarten pas 1 x om beeld te krijgen, alleen bij het in safe mode installeren van de laatste 6600 GT drivers, begonnen de kleuren in blokjes te veranderen om vervolgens helemaal te verdwijnen.
Sindsdien krijg ik geen beeld. ....
Ik heb ook het programma DriverSweeper gebruikt om alle oude drivers te verwijderen.
Ik ben uren bezig, maar helaas geen resultaat.
Dus ik de oude videokaart weer teruggeplaatst met zijn drivers.

Wat doe ik fout en hoe moet het dan? HELP !!

Windows XP Prof. (sp3)
NTFS OS.
AMD Atlon 64 4000
2 Gb geheugen
350 watt voeding

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07-05 20:09

ikt

Is de 6600GT beschadigd? Elke videokaart zou beeld moeten geven, zelfs als er geen drivers voor zijn.

• Allubz
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-04 12:39
Het klinkt alsof je videokaart beschadigd is.

Je kunt proberen de 200MX erin te hangen en te kijken of die wel beeld geeft. Zo wel, dan is er iets aan de hand met je 6600GT, want die zou het gewoon moeten doen (en dus niet met je AGP slot)

Het kan ook nog zijn dat je de GPU RAM Aperture Size in de BIOS hoger moet stellen, ik geloof op 128 of 256MB, mocht die lager staan.

Heb je een bevestiging van je verkoper dat de kaart functioneel was op het moment van aanschaf? Is deze persoon 'te vertrouwen'?

Interesse in een custom build workstation, voor gaming, wetenschappelijke toepassingen, of puur om de stijl? Contact @ https://vogd.design

Verwijderd

Topicstarter
Mijn oude Geforce 200 MX teruggezet en die gaf gelijk beeld, ook zonder de drivers (misschien dat die nog ergens actief staan...) de resolutie was wel een stuk lager (800 X 600 16 bits).
Ik zal proberen de GPU RAM Aperture Size in de BIOS hoger te zetten, als dat mogelijk is.
Verkoper zei wel dat de kaart goed is en komt vertrouwelijk over.
Zou mijn voeding te weinig spanning geven? (350 watt is toch voldoende voor een PC met weinig poespas?)
De videokaart heeft een molex aansluiting.
Of zijn er andere methodes om echt alle drivers te verwijderen ???

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben de BIOS in gegaan van het Gigabyte 939 Ultra mobo, maar heb daar niets gevonden wat op GPU RAM Aperture Size lijkt.
Wel kan ik de AGP per 0,1 volt verhogen, maar heb dat niet gedaan, want het trekt de spanning apart van de voeding en ik weet ook niet wat de conseqenties zijn. Er staat wel iete van AGP 66, wat ik kan verhogen naar max. 100 maar weet ook niet wat dat is.....

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:12
Verwijderd schreef op zondag 10 januari 2010 @ 19:41:
Ik ben de BIOS in gegaan van het Gigabyte 939 Ultra mobo, maar heb daar niets gevonden wat op GPU RAM Aperture Size lijkt.
Wel kan ik de AGP per 0,1 volt verhogen, maar heb dat niet gedaan, want het trekt de spanning apart van de voeding en ik weet ook niet wat de conseqenties zijn. Er staat wel iete van AGP 66, wat ik kan verhogen naar max. 100 maar weet ook niet wat dat is.....
Ik zou niets aan die instellingen veranderen, dat is alleen nodig voor al je de cpu overgeklokt hebt (heb je dat?).

Volgens mij kun je ook ergens AGP x 8 invullen, misschien staat hij op AGP x 1.

Ikzelf heb hier nog een computer staan met met een 6600GT 128MB en deze hangt ook aan een voeding van 350 Watt, dus als je voeding goed is ligt het daar niet aan.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik heb niets aan de instellingen veranderd.
Ik kan ook nergens AGP 8x instellen, maar dat hoeft ook niet denk ik, want m'n oude kaart had al AGP 8X.
In de BIOS staat wel AGP clock en die staat op 66 (kan tot 100 worden ingesteld, maar weet niet wat het is.)

Iemand nog ideeen???

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:12
Verwijderd schreef op zondag 10 januari 2010 @ 22:40:
Nee, ik heb niets aan de instellingen veranderd.
Ik kan ook nergens AGP 8x instellen, maar dat hoeft ook niet denk ik, want m'n oude kaart had al AGP 8X.
In de BIOS staat wel AGP clock en die staat op 66 (kan tot 100 worden ingesteld, maar weet niet wat het is.)

Iemand nog ideeen???
AGP clock is het aantal mhz waarop de AGP bus draait (waarin je je videokaart dus in prikt). Als je de processor overklokt dmv busspeed verhogen wordt je AGP bus ook verhoogd, daarom kun je met deze instelling gewoon de processor overklokken maar je AGP kaart op de standaard mhz laten draaien.
Pagina: 1