Ik ben bezig een nieuwe webserver te configureren opgetrokken uit consumentenhardware. Hierdoor valt ESX af als hyper visor. Om toch de 8gb ram goed te kunnen benutten wilde ik Win7 x64 als server OS gebruiken. Dan heb ik gelijk een goede aansturing van de onboard RAID controller. Ik kwam een tutorial tegen om een custom installatie van Apache/PHP/MySQL te doen zodat deze toch native x64 draaien. Ik had daarbij problemen verwacht bij Apache en PHP maar wat blijkt alleen MySQL geeft problemen. Deze wil de service niet starten ondanks dat het een Windows package betreft. Na lang proberen heb ik MySQL x64 op Win7 vaarwel gezegd maar ik wil nog geen afscheid nemen van een goed werkende Apache x64 en PHP x64 dus ben ik nu in Virtualbox Windows 2008 x64 aan het installeren in de verwachting dat MySQL x64 daarmee overweg kan en ik er wel uitkom wat betreft het opnemen van deze VM in mijn netwerk.
Ik zie als voordeel dat ik nu de database in een meer gecontroleerde omgeving kan draaien. Nadeel is dat ik moet uitzoeken hoe ik Virtualbox automatisch als service kan starten.
Maar voordat ik weer veel tijd verlies, heeft iemand hier ervaring mee? Of wellicht tips of ik op de goede weg ben wat betreft stabiele en efficiente utilisatie van mijn consumenten-web-db-server (phenom II x4 3,6GHz)?
Ik zie als voordeel dat ik nu de database in een meer gecontroleerde omgeving kan draaien. Nadeel is dat ik moet uitzoeken hoe ik Virtualbox automatisch als service kan starten.
Maar voordat ik weer veel tijd verlies, heeft iemand hier ervaring mee? Of wellicht tips of ik op de goede weg ben wat betreft stabiele en efficiente utilisatie van mijn consumenten-web-db-server (phenom II x4 3,6GHz)?
:twk