Upgrade Linksys WRT54GL

Pagina: 1
Acties:

• Jeroennl
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:55
Sinds enkele jaren maak ik naar tevredenheid gebruik van een linksys WRT54GL en 3 WUSB54GC adapters. Alleen is de signaalsterkte niet altijd even denderend, oftewel lage signaalsterkte internetten eigenlijk geen probleem.

Nu hebben wij ook een wii en xbox360 in huis en beide hebben moeilijkheden met internet xbox op eerste verdieping heeft verbinding en is speelbaar, wii op tweede verdieping krijgt zelfs geen verbinding of verliest deze vrijwel meteen weer.

Nu heb ik zitten te denken om toch mijn router eens te vervangen, mijn voorkeur gaat uit naar een Linksys vanwege het geringe aantal problemen wat ik hier mee heb.

Heeft een upgrade zin naar een WRT160NL om een betere ontvangst te krijgen op de wii en xbox? En merk ik hier bij de 3 WUSB54GC ook nog iets van?

Het gaat mij puur om een betere signaalsterkte de snelheid is voor mij meer dan voldoende.

Router staat nu in de meterkast op de beganegrond en blijft hier ook staan, wii staat op de tweede verdieping oftewel moet door twee vloeren van gewapend beton heen voor de xbox is dit er uiteraard maar een.

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 08:16

allure

Titaan fase 2/3

Jeroennl schreef op zondag 10 januari 2010 @ 14:56:
Sinds enkele jaren maak ik naar tevredenheid gebruik van een linksys WRT54GL en 3 WUSB54GC adapters. Alleen is de signaalsterkte niet altijd even denderend, oftewel lage signaalsterkte internetten eigenlijk geen probleem.

Nu hebben wij ook een wii en xbox360 in huis en beide hebben moeilijkheden met internet xbox op eerste verdieping heeft verbinding en is speelbaar, wii op tweede verdieping krijgt zelfs geen verbinding of verliest deze vrijwel meteen weer.

Nu heb ik zitten te denken om toch mijn router eens te vervangen, mijn voorkeur gaat uit naar een Linksys vanwege het geringe aantal problemen wat ik hier mee heb.

Heeft een upgrade zin naar een WRT160NL om een betere ontvangst te krijgen op de wii en xbox? En merk ik hier bij de 3 WUSB54GC ook nog iets van?

Het gaat mij puur om een betere signaalsterkte de snelheid is voor mij meer dan voldoende.

Router staat nu in de meterkast op de beganegrond en blijft hier ook staan, wii staat op de tweede verdieping oftewel moet door twee vloeren van gewapend beton heen voor de xbox is dit er uiteraard maar een.
Ik denk niet dat een upgrade het signaal beter maakt, je zou er een AP neer kunnen hangen met een iets sterker zendvermogen.
Je hebt ze tot 600mW
LET OP! je mag tot 100mW legaal voeren in nederland.

Bijv;
http://www.wlanshop.nl/pr...client-bridge-router.html

• Jeroennl
Dan toch maar eens naar een repeater kijken. In de link die jij aandraagt staat een buiten repeater ik neem aan dat deze dan http://www.wlan-shop.nl/n...oducten/TG185n/index.html ook zou volstaan?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-02 14:05
allure schreef op zondag 10 januari 2010 @ 16:01:
[...]

Ik denk niet dat een upgrade het signaal beter maakt, je zou er een AP neer kunnen hangen met een iets sterker zendvermogen.
Je hebt ze tot 600mW
LET OP! je mag tot 100mW legaal voeren in nederland.

Bijv;
http://www.wlanshop.nl/pr...client-bridge-router.html
Je mag best een 600mW zender in NL gebruiken. De 100mW grens is niet het zendvermogen, maar het uitgestraalde vermogen. Daarvan is de limiet 100mW EIRP (effective isotroped radiated power uit mn hoofd). Als je een 600mW zender hebt, en je verliest door je kabels en antennes enz maar voldoende om niet boven de 100mW output aan je antenne te komen is er niets aan het handje.

Daarnaast is harder zenden zinloos. Wifi is geen 1richtingsverkeer. Vergelijk het met morsesignalen. Als je aan beide kanten een zaklampje hebt, en je vervangt er maar 1 door een vuurtoren.. dan ziet partij 2 jouw (vuurtoren) wel beter, maar als ie met zn zaklampje blijft terugsturen schiet dat niet op..

Winst haal je met aan beide kanten je vermogen omhoog schroeven (binnen wat mag), en je antennes (die versterken ook je ontvangstgevoeligheid).

N-apparatuur geeft weinig tot geen winst als de ontvangertjes G blijven. (wel een klein beetje winst door de 3 antennes in de N-techniek)

Repeater is een optie, alleen verlies je daar wel doorvoersnelheid mee (net als WDS, 50% verlies per node)

[ Voor 3% gewijzigd door DJSmiley op 10-01-2010 17:46 ]

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik zou gewoon op een strategisch punt de 1e of 2e verdieping nog een accesspoint (of router in AP-mode) neerzetten. Die moet je dan wel met een snoertje aan je netwerk hangen, maar dat kan evt. ook met zo'n powerline-adapter.

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:59
Vergeet niet een aantal andere opties buiten het vervangen van je router:
  • Een extra AP bedraad aanleggen. Je configureert het AP precies hetzelfde als je WRT54GL nu (zelfde SSID, zelfde security), maar met een ander kanaalnummer en je apparaten zullen seamless kunnen roamen. Het sterktste signaal wordt automatisch gepakt, je hoeft niks in de setup van je apparaten te wijzigen en je hebt geen extra netwerk in de scan met netwerken (gelijknamige netwerken worden meestal als één weergegeven in programmatuur).
  • Nog een WRT54GL aanschaffen en met een custom firmware als universal repeater inzetten. Wat je doet is hem gebruiken als client en AP tegelijk. Dus eigenlijk hetzelfde als de optie hierboven, maar dan zonder kabel en gebruik je WiFi als brug. Minder eenvoudig te configureren en ook zeker een stuk langzamer.
  • Bovenstaand, maar dan met een andere brug, zoals een Powerline adapter. Sneller.
  • Een extra AP aanschaffen met WDS ondersteuning die compatibel is met je huidige WRT54GL. Dan is het echt een repeater met vergelijkbare lagere performance, maar een meer industrieel ontworpen oplossing dan de 'workaround' oplossing (tweede puntje), hoewel die ook goed kan werken.
  • Antenne(s) op je WRT54GL vervangen door een die past binnen je situatie (omni als je alles op 1 verdieping hebt bijv.), zodat je signaal sterker binnen je gebruiksgebied blijft. Dit gaat ook de andere kant op; de richt-/omniantennes ontvangen signalen ook met dezelfde karakteristiek.
  • Het zendvermogen van je WRT54GL omhoog gooien. Dit werkt maar één kant op, dus je moet je apparaten ook verhogen om het voordeel symmetrisch te laten zijn. Vaak is dat niet mogelijk.

[ Voor 9% gewijzigd door gertvdijk op 10-01-2010 17:59 ]

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• Jeroennl
Optie 1 valt sowieso al af draden trekken gaat helaas niet.
Indien 4 hetzelfde resultaat levert verkies ik deze persoonlijk boven 2 en 3.
Het vervangen van antenne's leverde bij helaas niet het gewenste resultaat, wat optie 6 betreft dit was me bekend vandaar dat ik dit ook gewoon standaard heb gelaten.

Is het werkelijk zo dat jij bij optie 4 50% verliest aan snelheid 54 wordt 27?
Pagina: 1