Toon posts:

trage/stilvallende downloads in alle browsers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi forum,

Ik zit met een bizar probleem. Als ik download via een browser gaan de downloads bijzonder traag. Bij downloaden via torrents heb ik echter geen enkel probleem, deze gaan snel.

Browserdownloads beginnen soms wel goed maar na enkele seconden al blijft hij hangen en zie je de downloadsnelheid langzaam zakken.

Ik heb dit voor zowel op Windows 7, XP as Mac OS X.
Zowel in Firefox, Internet Explorer als Safari.
Op 3 verschillende pc's.
1 pc hangt via UTP-kabel op een Linksys-router, de andere twee zijn laptops die draadloos connecteren.

Ik heb een Telenet Expressnet abonnement.
Ik heb geen firewall of virusscannersoftware aanstaan.

Heeft er iemand een idee wat dit kan veroorzaken?

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06:09

jeroenathome

Een regel tekst

De download snelheid is van meerdere factoren afhankelijk. Een daarvan is jouw eigen internet verbinding. Je geeft zelf aan dat torrent bestanden wel snel worden gedownload dus aan jouw verbinding ligt het niet.

Een andere oorzaak kan zijn dat de server waarvan je download op dat moment veel download verzoeken verwerkt. Hierdoor zakt de download snelheid van elke verbinding en lijkt het of dat je een trage verbinding hebt. Aan dit probleem kan je weinig doen. Een mogelijkheid die verbetering kan brengen is om te gaan dowloaden op een andere tijdstip. Op het moment dat de rest slaapt zijn de meeste verbindingen sneller als overdag.

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het op alle websites, op alle tijdstippen.
Surfen gaat vlot, geen problemen mee.