Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

PS3 server wordt draadloos wel, maar bedraad niet gevonden.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De PS3 server op mijn PC wordt met het draadloos netwerk ( D-link 855) gevonden en ik kan muziek en films vanaf de PC streamen.
Omdat er soms haperingen optreden heb ik ook een UTP kabel naar mijn PS3 getrokken. De router ziet de PS3 wel en ik kan er ook met de PS3 internetten, echter de PS3 server wordt niet gevonden.
De noodzakelijke poorten heb ik open gezet.
Heeft iemand een suggestie hoe dit is te verklaren?

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:32

scorpie

Supra Addict

In 1 van de vele tabjes (network configuration geloof ik), moet je even je bedrade netwerk enforcen om te gebruiken ipv de wireless versie.

edit: oh, je mocht het trouwens ook in dit topic vragen:
Playstation 3 als media center - deel 4

;)

[ Voor 31% gewijzigd door scorpie op 10-01-2010 13:37 ]

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-11 20:45

psychoclown

Back in black

Gezien het een probleem betreft even verplaatst naar de juiste sectie: Spielerij - Problemen & Vragen

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Verwijderd

Beste Scorpie

ikben een beetje blond... vandaar.. maar zou je me kunnen vertellen wat je onder enforcen van het bedrade netwerk verstaat?

• scorpie

scorpie

Supra Addict

PS3 Media Server Settings

In je PS3 Media Server heb je vast wel ergens opties staan in het file menu (zoals je ziet gebruik ik de mac versie, dus het kan ietwat verschillen). Maar zoals je ziet staat er in het midden van het scherm de optie om een network interface te enforcen, bij mij heb ik deze op en0 gezet. Als het goed is heb je dit ook, en als je het dropdown menutje uitklapt de keuze uit een aantal opties waaronder je bedrade en draadloze netwerkadapter. Als je daar je bedrade netwerkadapter kiest zou je probleem verholpen moeten zijn. Succes.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati

Verwijderd

Hoi SCorpie,

Bedankt voor je snelle antwoord, helaas zit ik met een hardnekkiger probleem. Op de laptops (wireless) wordt de ps3 gewoon gevonden dor de mediaserver ( zowel de ps3 mediaserver als de mediaplayer) als ik deze bedraad dan zien ze de ps3 niet ( en de ps3 ziet ook geen server) alle pc's in mijn netwerk kunnen naar elkaar pingen en bestanden delen etc... alleen ..... bedraad > geen PS3.... ben ruim een week bezig en krijg bijna suicidale neigingen....

Verwijderd

aanvulling

ik wil dus van een van de pc's gaan streamen,,,,(heb wel plaatje van mijn setup maar kan zo snel niet vinden hoe ik deze kan uploaden)

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Staat die instelling nou goed of niet? Als die ps3 media server alleen over z'n wireless netwerkadapter streamt, dan vind je niks als je hem bedraad aan hebt gesloten enzo... En pingen en bestanden delen hebben niks met streaming te maken, heb je een firewall, heb je die al uitgezet, etc etc. Meer info aub, en post ook in dat andere topic, daar zijn ook mensen die meelezen en dit topic misschien niet.

Verwijderd

Topicstarter
Supra Addict, bedankt voor je snelle antwoord. Ik heb nu mijn Belkin Gigabit kaart in het scherm Algemene Configuratie staan maar ...... helaas de PS3 server wordt niet gevonden.
Zou het er mee te maken hebben, dat het MAC adres van de Belkin netwerkkaart uit 12 nullen bestaat.
Misschien kijktt de PS3 server naar het MAC adres.

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Een mac adres kan niet uit nullen bestaan. Open eens een commandprompt (wintoets + r -> cmd -> [enter]) en type daarin eens "ipconfig /all" (zonder quotes). Daar zie je als het goed is dat je mac adres gewoon ingevuld is en niet uit alleen nullen bestaat. Nogmaals, heb je een firewall of iets dergelijks?

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:57
Gewoon je lankabel er in doen, dan ps3mediaserver opstarten en dan forcen op je lanpoort.

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Dat heb ik al 3x gezegd ;p

Verwijderd

Topicstarter
Een MAC adres met louter nullen bestaat in principe niet. Als je op Google zoekt is het toch een bekend gegeven.
De oplossing om het "ïngebakken adres" weer terug te krijgen is toch een lastig probleem.
Zelf denk ik, dat het niet het probleem is van het niet werken van de PS3 server.
De firewall die ik gebruik zit in mijn D-link 855 router en ik heb een aantal poorten open gezet, hier lijkt mij het probleem ook niet te zitten omdat draadloos alles wel goed werkt.
Ik heb nu al eental malen de LAN kabel aangesloten en de PS3 server herstart, echter geen resultaat.

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Zet het ipadres van je ps3 eens in de dmz van je router, wellicht dat dit een en ander verhelpt.

En ik zie nog steeds geen output van je "ipconfig /all"...

Verwijderd

Topicstarter
scorpie schreef op maandag 11 januari 2010 @ 17:50:
Zet het ipadres van je ps3 eens in de dmz van je router, wellicht dat dit een en ander verhelpt.

En ik zie nog steeds geen output van je "ipconfig /all"...
1) Ik zal dat morgen proberen, moet wel werken met dynamische IP adressen. ( UPC )

2) Met "Voeg een afbeelding toe" heb ik geprobeerd ipconfig/all toe te voegen, maar dat lukt mij niet.
Wat is hiervoor de beste methode om je dit te laten weten ?

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Met de rechtermuisknop in je commandprompt kun je "markeren" kiezen, vervolgens markeer alles (van linksboven naar rechtsonder slepen, of "markeer alles" kiezen (als dat een optie is dan, ik heb geen windows, geen idee meer..) en als laatste weer op je rechtermuisknop drukken, dan heb je nu heel die input op je clipboard staan en die kun je hier dan weer tussen [ code ] en [ / code ] haken (zonder spaties ertussen) met ctrl + v pasten.

Ik begrijp alleen je opmerking over dhcp icm upc niet. Wat heeft UPC met je interne netwerk te maken? Werken ze met één geregistreerd mac adres van je eigen pc (en niet van de router), zodat je het mac adres van je pc in je router moet clonen?

Je ipadres van je ps3 in de dmz van je router zetten, daar bedoel ik uiteraard het interne ip adres van de ps3 mee, en niet je externe (dynamische, door UPC aangewezen?) ip adres.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn externe IP adres verandert door het aan en uitzetten van de router en de interne adressen zijn afhankelijk van het moment van aanzetten van mijn PC's, de Sony Bravia TV met internetaansluiting en de PS3.
Ik kan 1 PC instellen die steeds het zelfde interne IP adres krijgt, op deze PC ( MD 8822 )heb ik de port forwarding ingesteld.
Nu heb ik ook PS3 in DMZ ingesteld maar de PS3 server ziet de PS3 nog steeds niet.

Mijn ipconfig/all zie er zo uit:
[
Microsoft Windows [versie 6.0.6002]
Copyright (c) 2006 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.

C:\Users\Rudolf>ipconfig/all

Windows IP-configuratie

Hostnaam . . . . . . . . . . . . : MD8822
Primair DNS-achtervoegsel . . . . :
Knooppunttype . . . . . . . . . . : hybride
IP-routering ingeschakeld . . . . : nee
WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee
DNS-achtervoegselzoeklijst. . . . : arnhem.chello.nl

Ethernet-adapter LAN-verbinding 2:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: arnhem.chello.nl
Beschrijving. . . . . . . . . . . : Belkin F5D5005 v2000 Gigabit Desktop PCI
Card
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00
DHCP ingeschakeld . . . . . . . . : ja
Autom. configuratie ingeschakeld : ja
Link-local IPv6-adres . . . . . . : fe80::10b2:80e7:b7a5:3fa2%13(voorkeur)
IPv4-adres. . . . . . . . . . . . : 192.168.0.195(voorkeur)
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Lease verkregen . . . . . . . . . : dinsdag 12 januari 2010 9:46:28
Lease verlopen. . . . . . . . . . : woensdag 13 januari 2010 9:46:28
Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.0.1
DHCP-server . . . . . . . . . . . : 192.168.0.1
DHCPv6 IAID . . . . . . . . . . . : 369104703
DHCPv6-client DUID. . . . . . . . : 00-01-00-01-0E-25-0E-F7-00-19-DB-71-76-EE

DNS-servers . . . . . . . . . . . : 192.168.0.1
NetBIOS via TCPIP . . . . . . . . : ingeschakeld

Adapter voor draadloos LAN Draadloze netwerkverbinding:

Mediumstatus. . . . . . . . . . . : medium ontkoppeld
Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Beschrijving. . . . . . . . . . . : RT73 USB Wireless LAN Card
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-1A-2A-28-B3-34
DHCP ingeschakeld . . . . . . . . : nee

Tunnel-adapter LAN-verbinding*:

Beschrijving. . . . . . . . . . . : Teredo Tunneling Pseudo-Interface
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 02-00-54-55-4E-01
IPv6-adres. . . . . . . . . . . . : 2001:0:d5c7:a2d6:cca:3f66:3f57:ff3c(voork
eur)
Link-local IPv6-adres . . . . . . : fe80::cca:3f66:3f57:ff3c%8(voorkeur)
Standaardgateway. . . . . . . . . : ::
NetBIOS via TCPIP . . . . . . . . : uitgeschakeld

Tunnel-adapter LAN-verbinding* 7:

Mediumstatus. . . . . . . . . . . : medium ontkoppeld
Beschrijving. . . . . . . . . . . : 6TO4 Adapter
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0

C:\Users\Rudolf>/]

Hopelijk kun je hier iets uit afleiden.

• Jack_Nick
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:26
ipv6 + ps3 ? weet niet of dat zo heel erg super werkt maar misschien dat je daar ook nog eens naar moeten gaan zoeken of ps3 media server daar mee overweg kan fzo?

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-11 20:32
Jack_Nick schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 21:26:
ipv6 + ps3 ? weet niet of dat zo heel erg super werkt maar misschien dat je daar ook nog eens naar moeten gaan zoeken of ps3 media server daar mee overweg kan fzo?
Hij heeft ook een ip4 adres, maar even snel tussendoor, heb je een firewall op de pc draaien ?

Veel antivirus pakketten hebben ook firewalls onboard. dan zou je die eens uit moeten zetten.

Verwijderd

Topicstarter
TRAXION schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 21:34:
[...]

Hij heeft ook een ip4 adres, maar even snel tussendoor, heb je een firewall op de pc draaien ?

Veel antivirus pakketten hebben ook firewalls onboard. dan zou je die eens uit moeten zetten.
Ik heb IP6 verwijderd en gebruik alleen de firewall in mijn router. Helaas geen contact met PS3 server.
Het blijft vreemd, dat het draadloos wel lukt en bedraad niet. Hier zou toch het probleem mee op te lossen moeten zijn, zou je denken.
Pagina: 1