Prijsverschil MW2 pricewatch en retail

Pagina: 1
Acties:

• Garma
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-01-2020
Hoi!

MW2 is hier in de buurt (dixons, FRS, etc) nergens te vinden voor minder dan 60 euro maar in de pricewatch staat hij voor 37 euro; kan iemand mij vertellen wat precies de 'catch' is hier? Dat is namelijk bijna de helft, dus daar draait zo'n shop toch dik verlies op dan?

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Garma schreef op zondag 10 januari 2010 @ 12:54:
Hoi!

MW2 is hier in de buurt (dixons, FRS, etc) nergens te vinden voor minder dan 60 euro maar in de pricewatch staat hij voor 37 euro; kan iemand mij vertellen wat precies de 'catch' is hier? Dat is namelijk bijna de helft, dus daar draait zo'n shop toch dik verlies op dan?
Webshops hebben vaker lagere onkosten (loon, huur, GWE, etc.) :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Garma
Tuurlijk, maar ik kan me niet voorstellen dat dat een prijsverschil van 40% verklaart :) Het lijkt me dat Activision en Inifinity Ward sowieso al iets van 50 euro in hun zakken steken toch?

[ Voor 8% gewijzigd door Garma op 10-01-2010 13:06 ]

• anandus
  • Niet online
Garma schreef op zondag 10 januari 2010 @ 13:05:
Tuurlijk, maar ik kan me niet voorstellen dat dat een prijsverschil van 40% verklaart :) Het lijkt me dat Activision en Inifinity Ward sowieso al iets van 50 euro in hun zakken steken toch?
Nee, dat is dus niet zo (anders zouden die webshops inderdaad verlies maken).
De webshops houden gewoon kleine concurrerende winstmarges aan. dat samen met lage kosten zorgt voor de lage prijs.

• aryan
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
niet perse. Ik heb een keer een presentatie gezien waarbij de kosten van een game 5 euro waren en door de distributiekanaal en allerlei marges de game uiteindelijk voor 30 euro bij de Blokker lag (het was een of ander digitaal bordspel).

• anandus
  • Niet online
aryan schreef op zondag 10 januari 2010 @ 13:08:
[...]

niet perse. Ik heb een keer een presentatie gezien waarbij de kosten van een game 5 euro waren en door de distributiekanaal en allerlei marges de game uiteindelijk voor 30 euro bij de Blokker lag (het was een of ander digitaal bordspel).
Wat dat betreft is het haast misselijkmakend hoeveel winst Steam binnenharkt.
Zij verkopen de digitale versie voor 60 euro, dus de kosten die ze niet maken voor een fysiek produkt (dvd, hoesje, boekje), het hebben van een winkel (huur) en waarschijnlijk relatief een stuk minder personeel (loon) is pure profit voor Steam.

Maar een game van 5 euro zou je in een webshop dan ook eerder voor 15 euro dan voor 30 euro vinden :)

[ Voor 7% gewijzigd door anandus op 10-01-2010 13:12 ]

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:30
Je moet maar zo denken, op elke game die ze verkopen maken ze winst, ongeacht de verkoopprijs.
Wat voor ons heel goedkoop lijkt kan altijd nog goedkoper dus de maker houdt er altijd wel wat aan over! :)

• daandegoeiste
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
De goedkope MW2's zijn geïmporteerd uit de UK.

• Remy669
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:54
anandus schreef op zondag 10 januari 2010 @ 13:10:
[...]
Zij verkopen de digitale versie voor 60 euro, dus de kosten die ze niet maken voor een fysiek produkt (dvd, hoesje, boekje), het hebben van een winkel (huur) en waarschijnlijk relatief een stuk minder personeel (loon) is pure profit voor Steam.

Maar een game van 5 euro zou je in een webshop dan ook eerder voor 15 euro dan voor 30 euro vinden :)
Maar Valve (Steam dus) moet ook nog servers onderhouden, dus daar komen al weer kosten voor bij. En Valve heeft ook personeel hoor.

• rdjnl
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:03
De Dixons, Freerecordshop en andere 'stenen winkels' vragen 60 euro voor relatief nieuwe games, omdat ze in elke winkel een voorraadje moeten aanhouden, terwijl de ruimte daar beperkt is. Wat oudere games gaan relatief snel in prijs omlaag omdat deze plaats moeten maken voor nieuwere games. De mensen die 60 euro neertellen voor een nieuwe game, betalen in feite mee voor de mensen die diezelfde game later afgeprijsd kopen. Een webwinkel kan een beperkte of geen voorraad aanhouden, ruimtegebrek is minder een issue. Nieuwe games kunnen daarom goedkoper worden aangeboden. De keerzijde hiervan is -naar mijn beleving- dat de prijs minder snel zakt. Ik zie geregeld budgetgames in de winkelstraat die je niet bij een Nederlandse webwinkel voor die prijs vindt.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Als IW er uiteindelijk 20,- van ziet mogen ze in hun handjes klappen

• Garma
ok, stel dat het klopt, waarom is er dan nog uberhaupt iemand die via een normale winkel zo'n game zou kopen? Je gaat toch niet 25 euro teveel betalen voor niks?

ik kan 2 redenen bedenken, beide nogal zwak

-het 'ik heb net mn zakgeld gehad en ik wil hem NU!! ipv morgen'
-het 'via internet kopen? Bestaat dat?'

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online

Grvy

Bot

Wat dacht je van; in de stad zijn en gewoon vanuit gemak een spel meenemen zonder dat je daarvoor echt naar de stad ging? Impulsaankopen etc.

Dit is een account.

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-12-2025
Een spelletje is een 'accessoire' waar een retail winkel winst opmaakt, die consoles draaien allemaal dikke min, maar alle accessoires / spelletjes erbij verkopen moeten die min wegwerken. en er zijn nog zat mensen die het veel veiliger vinden om bij een retail winkel te kopen, tsja, daar betaal je dan dus gewoon ook voor inderdaad. hoge onkosten ( personeel / winkel zelf ).

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:15
daandegoeiste schreef op zondag 10 januari 2010 @ 14:10:
De goedkope MW2's zijn geïmporteerd uit de UK.
Is het enige goede antwoord. Ik heb ook zo'n goedkope versie en die is dus in het Engels. Dus tenzij je 6 jaar bent, gewoon kopen.

Verwijderd

anandus schreef op zondag 10 januari 2010 @ 13:10:
[...]

Steam krijgt maar een deel van de aankoopprijs (zal rond de 15-20% liggen), net als een brick-and-mortar shop. Voor dat aandeel (omzet) moeten zij de infrastructuur (servers, software, internetverbinding) in de lucht houden, als die kosten ervan af zijn, heeft Steam ook natuurlijk winst. Maar ga er niet van uit dat Steam EUR 60 in zijn zak steekt.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Omdat dit over shopping gaat krijgt het een tikje naar Shopping Forum :)

Verwijderd

Viperke schreef op maandag 11 januari 2010 @ 00:45:

Is het enige goede antwoord. Ik heb ook zo'n goedkope versie en die is dus in het Engels. Dus tenzij je 6 jaar bent, gewoon kopen.
Dit acht ik ook het meest waarschijnlijke antwoord om het grote verschil te verklaren. Een fysieke winkel gaat zichzelf niet volledig uit de markt prijzen tenzij dat niet anders kan. De inkoopprijzen voor diverse producten verschillen onderling erg weinig. Grote winkels hebben veel marktkracht, maar kleine winkels hebben zich aangesloten bij inkooporganisaties om een vergelijkbare marktkracht te creeeren. Hierdoor zijn de verschillen in inkoopprijzen klein.

De enige manier voor een webwinkel om zich te onderscheiden is prijs. Om dat te realiseren dient een webwinkel alleen maar te zoeken naar de allergoedkoopste leverancier. In dat geval betekent dat vaak een groot kanaal van internationale leveranciers, waarbij het voor de shop geen bal uitmaakt in welke taak de tekst op het doosje staat.

Gewone winkels kunnen dit niet doen. Wanneer zij dit doen dan worden zij buitengesloten van andere deals die zij met de oorspronkelijke leverancier hadden. Daarnaast moeten zij voor korting bepaalde targets halen.

Ergo, verschil :)
Pagina: 1