ATI Radeon XFX HD4890 Videokaart problemen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Nu heb ik gister middag in alle vrolijkheid de radeon hd4890 gekocht.
Kaart erin gezet, meteen al verbaast dat dit me nou 2 slots kost.
1 netwerk kaart slot moest ik leeg maken voor de vidkaart.
Verdomd groot ding. Dat bevalt me helemaal niet.

Nou goed hij zat erin, dan zag ik 2 losse stekkertje in de doos.. die kan je blijkbaar aansluiten op de stekkertjes uit je voeding.. dezelfde de ook in je dvd-speler gaan enzo,, en in je harde schijf..

Het is een stekkertje met 4 gaatjes (uit mijn voeding dan hé) ik heb er stekkertjes bij met precies hetzlefde vormpje en dezelfde pinnetjes alleen zijn het maar 3 pinnetjes.. en de plek van de 4e is leeg.
Het leek alsof het klopte dus die heb ik er gewoon in gezet,, koste me 4 aansluitingen uit me voeding!!

En het zijn maar 2 stekkertjes.. nou goed de 2 stekkertjes zitten in me kaart alles leek goed te zitten bleedscherm aansluiten en aanzetten maar..

Alles ging goed,, ik wil mijn favoriete spel spelen (call of duty 2) ik start hem op spelen in veilige modus laatste sessie was anders blablabla optimale systeem settings instellen? ja, ja, ja doe allemaal maar...

Ik speel een paar minuten en dan springt mijn pc uit.. dit trouwens bij iedere game..
De kaart die voelt aardig warm..
De ventilator draait gewoon.
En alle driver updates zijn 100% up to date..

Wat is mijn probleem?
Moet ik deze kaart gewoon niet eens aansluiten op de voeding?
Waarom valt mijn pc steeds uit..
En hoort die kaart zoveel ruimte in te nemen?

Als iemand mij kan helpen?

Alvast bedankt.

Ps, ik heb geen balle verstand van computers ik speel alleen graag spelletjes in het weekend :P :9

dit is mijn kaart, op rechts dan boven in zie je die slots waar ik die draadjes met een tussenstuk uit mijn voeding kan aansluiten..
Afbeeldingslocatie: http://images.hardware.info/news/XFX_Radeon_HD489XZSFC_01.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2010 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khatarian
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:07

Khatarian

Omdat regen meestal valt...

Het zou handig zijn als je even alle specs van je computer hier neer zet, maar ik verdenk je voeding dat die te zwak is.

Het kan ook zijn dat de kaart te weinig airflow krijgt, maar om dat uit te leggen verwijs ik je door naar de Cooling FAQ

En ja tegenwoordig worden er veel dual-slot kaarten gemaakt zodat ze de warmte beter kwijt kunnen of beter kunnen worden gekoelt.

Laat tijdens het gamen GPU-Z meeloggen op de achtergrond als je een spel speelt, dan kan je zien of de kaart echt veel te heet is geworden zodat de PC afsluit.

[ Voor 36% gewijzigd door Khatarian op 10-01-2010 11:51 ]

Intel i9 9900K || Gigabyte Aorus z390 Ultra || MSI Aero RTX 2080 || 32 GB DDR4 || Samsung Evo 970 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
een screenshot van de eerste pagina bij dxdiag..
Zou anders ook niet weten hoe ik de specs van mijn pc vind :P

http://img37.imagefra.me/.../katuso/f_q2m_f130550.jpg

Hij staat momenteel op 59 graden en loopt meteen weer af naar 55 en 54 en stond zonder iets te doen op 51 graden..

hij zit redelijk dicht op mijn mini netwerk kaartje die erin zit.. die blokkeert net 1/5e deel van de ventilator de rest blaast allemaal vrij dus dat zou het niet zijn toch?

Geprobeert zonder dat kaartje, geen id wat eht is zelfs als ik handmatig de koeler op 100% zit en mijn temperatuur mooi ronde 45 graden blijft tijdens het gamen.. springt mijn pc gewoon in eens uit..

Ik weet het niet zeker maar zou het kunnen dat ik een 12,5 watts voeding heb en dat die te zwak is?
Zoja hoe kom ik aan een ander voeding.. dat ding zit in zo'n ijzeren kastje :P

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2010 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khatarian

Khatarian

Je zou lang een computer winkel kunnen gaan en daar een voeding van 550 Watt of hoger (620 als je nog ooit eens wilt upgeraden)kopen en er in laten zetten of als je een beetje handig bent er zelf inzetten.
In de Pricewatch staan ook een aantal voedingen die jouw systeem aan moeten kunnen

Intel i9 9900K || Gigabyte Aorus z390 Ultra || MSI Aero RTX 2080 || 32 GB DDR4 || Samsung Evo 970 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-09 13:42
Zeg er van wel even bij dat je een A merk voeding moet hebben ;) (denk aan; Zalman, Coolermaster E.D )
Zo'n HD4890 is een grote kaart, en heeft veel stroom nodig. Jouw voeding kan die stroom niet leveren waardoor de pc uit veiligheid ( dat denk ik iig ) uit gaat. In mijn ogen ligt het gewoon aan de voeding.

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khatarian

Khatarian

Je vergeet corsair... Maar dat was precies wat ik dacht toen ik het las, maar dat het aan de temperaturen lag kon natuurlijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Verwijderd schreef op zondag 10 januari 2010 @ 11:57:
een screenshot van de eerste pagina bij dxdiag..
Zou anders ook niet weten hoe ik de specs van mijn pc vind :P
Voor de voeding? Kijken wat erop staat ;) op een stickertje ofzo...
http://img37.imagefra.me/.../katuso/f_q2m_f130550.jpg

Hij staat momenteel op 59 graden en loopt meteen weer af naar 55 en 54 en stond zonder iets te doen op 51 graden..
Dat zijn hele nette temperaturen voor een high-end kaart, tot 90-100 graden kan zo'n kaart wel gaan zonder problemen.
Geprobeert zonder dat kaartje, geen id wat eht is zelfs als ik handmatig de koeler op 100% zit en mijn temperatuur mooi ronde 45 graden blijft tijdens het gamen.. springt mijn pc gewoon in eens uit..

Ik weet het niet zeker maar zou het kunnen dat ik een 12,5 watts voeding heb en dat die te zwak is?
Zoja hoe kom ik aan een ander voeding.. dat ding zit in zo'n ijzeren kastje :P
12,5W zal het niet zijn, daar draait een netbook nog niet op :P Voor de rest, het verschilt per kast, als je een ruime kast hebt moet het geen probleem zijn maar standaard dell/HP/PB-computers hebben vaak wat krappe kasten met voedingen die zo goedkoop mogelijk zijn (en dus niet geschikt zijn voor een upgrade). Of je die voeding eruit kunt krijgen kan ik niet zeggen, soms zitten ze goed vast dus kijk even goed of je hem los zou kunnen krijgen.

Een goede 400-450W voeding zou trouwens moeten voldoen (al weet ik de rest van je pc niet, maar zolang dat niet overdreven zwaar is zou het moeten lukken). Maar let wel op, een slechte 400W-voeding is geen goede 400W voeding :P en een slechte 400W-voeding kan te weinig zijn. Met 500-600W zal ook een slechte voeding het wel trekken (voor als je in de winkel iets aangesmeerd zou worden). Goedkope voedingen zijn meestal duurkoop.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-09 13:42
er staat e.d. achter wat inhoud dat er meer merken zijn die A-merk zijn ;). Anyway, de temperaturen lijken me echt niet absurd hoog, zo rond de 50 graden is niet hoog voor een video kaart. En als hij de koeler op 100% zet dan word hij Idle 40 graden, zonder dat te doen is de video kaart 50 graden Idle. Dat wil zeggen dat de video kaart 50 graden bij Idle koud genoeg vind, en in elk geval niet warm genoeg om de koeler op 100% te zetten. Dus het lijkt me eerder een voedings probleem :)

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik denk ook het dat het aan de voeding licht. De 4890 trekt best wat stroom, meer zelfs nog dan een HD4870.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mensen heel erg bedankt voor alle reacties..
Op normale werk dagen zit ik op de kazerne en kon niet reageren..
Ik heb een oude 300 watt voeding (K** kwaliteit) gepakt en die op mijn vid kaart gezet..
wou niet echt goed werken..
Mijn neef (filliaal manager van MyCom) zei ook dat het de voeding was en ik voor de zekerheid met kijk op de toekomst maar beter een 620 watts voeding kan halen..
erin en eruit halen kan ik wel ben niet totaal onbekend op computers, alleen met een voeding heb ik nog nooit hoeven werken..
Nu lees ik hier zowat in ieder bericht iets over een betere voeding dus we gaan dat maar eens proberen..

Hier mag een slotje op en kan weggegooid worden hartstikke bedankt allemaal !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FZJ220706
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-02-2021
Als je nog geen nieuwe voeding hebt, is je probleem nog niet verholpen. Het probleem ligt idd aan je voeding van 300W.
Pagina: 1