MSI P55 GD65 herstart 4 keer voordat hij gaat werken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik heb gisteren een nieuw systeem samengesteld met de volgende onderdelen:

Processor: Intel i7 860
Moederbord: MSI P55 GD65
Processorkoeling: Cooler Master Hyper TX3
Voeding: Corsair VX450W
Videokaart: Sapphire HD5770 1GB GDDR5 PCIE (New Edition)
Geheugen: GeIL GV34GB1333C7DC
Behuizing: Cooler Master Gladiator 600
Harde schijf: Samsung EcoGreen F2 EG HD154UI
Optische drive: Samsung SH-S223C
Geluidskaart: Creative Soundblaster Audigy 7.1

Alles paste in de kast en op het moederbord en het leek allemaal goed te gaan. Maar nadat we de samengestelde computer probeerden op te starten werkte de bovenste fan van de kast zelf niet, brandde Phase 4 LED niet, en bleef het systeem herstarten.

Na wat gezocht te hebben naar de oplossing van het probleem heb ik verschillende dingen geprobeerd. Ik heb geprobeerd op te starten met alleen het moederbord, grafische kaart en 1 geheugen stick. Het systeem startte op en het phase 4 ledje brandde nu ook. Maar na de bios ingesteld te hebben moest het moederbord 4 keer herstarten voordat hij het weer deed.

Ik heb nog allerlei andere combinaties geprobeert, opstarten met beiden geheugen sticks, zonder HDD ledjes, reset en power knoppen (ik zette de computer dan aan via het mobo). Ook een bios reset of een bios update bleek niet te helpen. Ook een opstart met alles aangesloten vereiste 4 keer herstarten voordat het systeem wilde werken.

Ik kon ook geen oplossingen vinden op het tweakers forum, vandaar dat ik ook deze vraag stel. Ik heb ook de forum van opstartproblemen nagelopen, en ook dit bleek niet te helpen. Heeft er iemand misschien een idee of oplossing zodat het systeem wel stable gaat draaien, in plaats van 4 keer herstarten voordat hij werkt?

Met vriendelijke groet,
Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinity_232
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-07 10:00
Heeft die de biosupdate wel gepakt dan omdat hij niet fatsoenlijk start?
Als ik het goed begrijp start hij nu wel op maar gaat eerst 4x aan/uit?
Heb je OCgenie uitgezet? Werkt het wel als je de powerknop op het mobo gebruikt?

Bij mij bleef die alleen herstarten omdat mn Oc niet goed was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Trinity_232 schreef op zondag 10 januari 2010 @ 11:33:
Heeft die de biosupdate wel gepakt dan omdat hij niet fatsoenlijk start?
Als ik het goed begrijp start hij nu wel op maar gaat eerst 4x aan/uit?
Heb je OCgenie uitgezet? Werkt het wel als je de powerknop op het mobo gebruikt?

Bij mij bleef die alleen herstarten omdat mn Oc niet goed was.
In de bios staat duidelijk een nieuwe versie als je daar gaat kijken.
Hij start nu wel op maar hij gaat eerst 3 keer aan en uit, de 4e keer werkt hij opeens wel.
OCgenie heb ik uitgezet.
Ik heb, sinds ik de onderdelen heb losgekoppeld en weer heb vastgekoppelt aan het moederbord elke keer de powerknop op het moederbord gebruikt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinity_232
Start hij niet op als je de powerknop op de pc gebruikt dan?
Haal de CPU er eens uit en doe hem er opnieuw in: http://forum-en.msi.com/index.php?topic=132545.0

Heb je je geheugen in de zwarte bankjes gedaan?
Het bord zet het geheugen automatisch op 1T/1N, heb je deze op 2T/2N gezet?

Je voeding zou het moeten trekken, maar kan ook brak zijn (geworden).
Zet quickboot 'ns uit.

Ow, en misschien is dit wat:
http://forum-en.msi.com/index.php?topic=133677.0

[ Voor 9% gewijzigd door Trinity_232 op 10-01-2010 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Na vandaag alles nog een keer nagelopen te hebben en alles los en weer vast te koppelen kwam ik erachter waarom het systeem niet wilde werken. Het geheugen zat niet goed in het dimm slot vast (de onderkant was niet vastgeklikt) en de resetknop van de kast stond niet goed recht. Dit betekende dat als ik de voorkant op de kast zette, de reset knop heel de tijd ingedrukt werd en de computer heel de tijd ging resetten. Nadat ik het geheugen goed had vastgeklikt en de reset knop had rechtgezet, werkte alles naar toebehoren. Bedankt voor al jullie suggesties! :D Dit topic kan gesloten worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinity_232
Duh!
Pagina: 1