Probleem met LG NAS N2R1

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goz3rr
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-05 21:18
Gister deze NAS opgehaald en geinstaleerd, eerste probleem is: Waar is de WiFi? Op alle reviews word gezegt dat er zowel WiFi als LAN inzit, LAN is er inderdaad, maar zodra we naar het menu gaan, Kan ik nergens instellingen over WiFi vinden?

Dan mijn 2e probleem:
Ik heb een DV-2020 Router van Tele2, Port 7944 opengezet en toegewezen aan de NAS.
Op de NAS ingesteld dat ie deze poort moet gebruiken, En van LG mag je een gratis domein aanmaken:
*.lgnas.com voor remote acces, Maak ik dus van meppel.lgnas.com
Dan is er een mogelijk om UPnP Port Forwarding in te schakelen, Zodra ik dat doe: Zegt de NAS dat het is ingeschakeld, maar als ik weer terugkom in het menu, staat het weer uit!

En zodra ik binnen ons thuisnetwerk naar meppel.lgnas.com ga kom ik gewoon uit bij de router van Tele2!
Wanneer buiten het netwerk, krijg je een 404

Weet iemand een oplossing?
Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donnervogel
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-01-2023
Is het niet zo dat hij slechts WiFi ondersteund en dat je er een usb-wifi adapter bij nodig hebt!
Kijk eens eerst goed je dokumentatie na hiervoor.
Er zijn hier een paar reviews te vinden o.a: productreview: LG N2R1D, van Ottovw
Nergens wordt hier gesproken over WiFi?

Edit: LG kondigde de nieuwe nas aan op de Cedia Expo 2009 in Atlanta. Bekend is dat de nas twee hotswappable-drivebays heeft en dat wifi-b/g wordt ondersteund. Helaas maakt het snellere wifi-n geen onderdeel uit van de features van het apparaat.

[ Voor 88% gewijzigd door donnervogel op 11-01-2010 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-05 17:49
Goz3rr schreef op zondag 10 januari 2010 @ 09:22:
Gister deze NAS opgehaald en geinstaleerd, eerste probleem is: Waar is de WiFi? Op alle reviews word gezegt dat er zowel WiFi als LAN inzit, LAN is er inderdaad, maar zodra we naar het menu gaan, Kan ik nergens instellingen over WiFi vinden?
Misschien omdat ie geen WiFi heeft? :?
Specs op de LG-website. Misschien is er een ander model mét WiFi, maar met het typenummer dat jij opgeeft kom ik niet uit op reviews of specs van een model met WiFi.
Dan mijn 2e probleem:
Ik heb een DV-2020 Router van Tele2, Port 7944 opengezet en toegewezen aan de NAS.
Op de NAS ingesteld dat ie deze poort moet gebruiken, En van LG mag je een gratis domein aanmaken:
*.lgnas.com voor remote acces, Maak ik dus van meppel.lgnas.com
Dan is er een mogelijk om UPnP Port Forwarding in te schakelen, Zodra ik dat doe: Zegt de NAS dat het is ingeschakeld, maar als ik weer terugkom in het menu, staat het weer uit!
Waarom static port en UPnP tegelijk? :? En welke poort probeer je te forwarden?
En zodra ik binnen ons thuisnetwerk naar meppel.lgnas.com ga kom ik gewoon uit bij de router van Tele2!
Ja, het subdomein op lgnas.com point gewoon naar jouw externe IP. Nogal logisch dat je uitkomt bij je modem als je gewoon verbindt op poort 80 (HTTP) op het externe IP. Alleen als je die poort forward naar een intern IP adres achter de NAT-firewall zal de NAS ook echt benaderbaar zijn met poort 80 vanaf het externe IP. Is dat wat je wil bereiken? Want het is me ook niet geheel duidelijk met welk protocol/wijze je de NAS van buitenaf wil bereiken.
$ host meppel.lgnas.com
meppel.lgnas.com has address 87.208.119.166
$ host 87.208.119.166
166.119.208.87.in-addr.arpa domain name pointer ip166-119-208-87.adsl2.static.versatel.nl.
Wanneer buiten het netwerk, krijg je een 404
Misschien omdat je modem van buitenaf (het evil internet) niet toegankelijk is om veiligheidsredenen?

[ Voor 14% gewijzigd door gertvdijk op 10-01-2010 16:52 ]

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-05 09:44
Ik zelf heb de N2R1 de kale versie gekocht al paar weken geleden. Mijn review en ondervingen kun je tevens vinden onder review hier. productreview: LG N2R1D review door Genestealer.

Wifi kan ik je vertellen dat dit niet standaard erop zit. Dit werd bij mij ook keurig vermeld in de specs van de apparaat en ook waar ik de apparaat in de winkel heb gekocht. Je zou inderdaad een externe wifi adapter eraan moeten sluiten.

DDNS heeft bij mij eerst niet gewerkt, dit omdat de servers uit de lucht was bij LG. Nu heb ik DDNS geactiveerd en UPNP ingeschakelt. Zonder UPNP werkte het bij mij niet, nu moet wel jouw router dit ondersteunen !

Zonder verder wat aan te passen werkte het bij mij binnen 10 min en ook extern zowel op mijn werk als bij iemand anders thuis kan ik mijn NAS benaderen.

Wat kan je dan ?

- Je kunt gewoon je NAS benaderen zoals je thuis ook je nas benaderd. Tevens kun je dan via een 'File Browser" wat een beetje lijkt op windows verkennen, je files bekijken en zelfs op afstand downloaden. Echt ideaal !

Als er vragen zijn, ik hoor het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAMI
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-05 15:16
ik ben van plan om deze ook aan te schaffen, heb enkele vraagjes misshien dat jij die kunt beantwoorden:
- Kun je mij vertellen of de DVD writer ook dual layer kan schrijven?
- Is de NAS ook als webserver te gebruiken (PHP/MYSQL)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gajescheren
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-05 23:21
BAMI schreef op maandag 11 januari 2010 @ 18:55:
ik ben van plan om deze ook aan te schaffen, heb enkele vraagjes misshien dat jij die kunt beantwoorden:
Dat kan hij. (zelf getest)
- Is de NAS ook als webserver te gebruiken (PHP/MYSQL)?
Standaard niet. Er is wel alternatieve firmware in omloop waarmee je SSH toegang krijgt om op die manier packages te installeren.

-edit-
Er is sinds vandaag nieuwe firmware beschikbaar voor het apparaat.
¢º Details for New Firmware :

1. File Viewer feature Improvement & Addition

- Addition:

(1). File Viewer Public link function
to create URL for a specific file and share
then, remote users can download the file via the URL.
ex) can share Public Link about a specific file with friends via e-mail or etc.
can setup the password to access the Public Link.
(2). to display the remaining time and transmission rate for file upload

-Improvement:

(1). Under Linux :
File Upload number limitation (6 ea -> 256 ea)
Change of the compression program(pclzip -> php ZipArchive)
(2). change of Server request method (to POST)
(3). zip performance for multiple file download

2. FAN Kick Start addition
- the specified Kick Start voltage at Spec. is permitted to FAN by a software at the time
to wake up from Hibernation.

3. Modify the problem not to see a CDROM Folder for iSCSI On/Off

4. Support SSC On function about Hitachi Jupiter HDD products.

5. Modify Raid0, JBOD configuration failure for 2TB HDD
[Cause] For RAID configuration, Insufficient memory
[Measure] For RAID configuration, to solve the problem by securing memory and configuring SWAP in case that the SWAP area size is zero.

Thanks.
Download: http://www.lge.com/uk/sup...=support-product-profile#

[ Voor 75% gewijzigd door Gajescheren op 13-01-2010 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goz3rr
  • Laatst online: 08-05 21:18
BAMI schreef op maandag 11 januari 2010 @ 18:55:
Volgens de specs wel, maarja, volgens de handleiding zit er ook WiFi op...
Overigens nog niet getest met dual layer, wel gewone dvd.
gertvdijk schreef op zondag 10 januari 2010 @ 16:47:
Waarom static port en UPnP tegelijk? :? En welke poort probeer je te forwarden?
Ik heb me nooit zo verdiept in portforwarden, wist niet dat er een verschil was!
Op de router staat port 7944 open, ip 192.168.1.10 (Wat de NAS dus is) en op de NAS is ingesteld dat UPnP deze moet gebruiken..
Het zou de bedoeling moeten zijn dat je vanaf buiten ons netwerk op de NAS kan..

EDIT:
Na wat verdere research, Blijkt dit de N2R1DD2, Wat dus betekend dat er een DVD drive inzit,
Waarschijnlijk is het de N2R1DB2 met blueray speler die wel WiFi heeft.

[ Voor 10% gewijzigd door Goz3rr op 12-01-2010 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAMI
Thx voor de antwoorden, ik heb de nas vandaag opgehaald en heb er nu 2x 1 tb samsung F3 spinpoint schijven inzitten in RAID1.

ben nu de nieuwe FW aan het downloaden, deze zal ik vandaag nog installeren, ik zal laten weten hoe dit verloopt.

iemand een tip waar ik die gemodificeerde FW kan vinden, met google kan ik niets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gajescheren
Hier de gemodificeerde firmware:
http://lg.threnor.de/

Deze is gebaseerd op de een na laatste firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whistler
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04 17:00
En ook ik zou hem graag kopen, en ook ik heb een vraag: In de specs wordt FTPs en HTTPs vermeld. Kan iemand bevestigen dat je het apparaat via een encrypted FTP/HTTP verbinding kunt benaderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gajescheren
whistler schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 23:27:
En ook ik zou hem graag kopen, en ook ik heb een vraag: In de specs wordt FTPs en HTTPs vermeld. Kan iemand bevestigen dat je het apparaat via een encrypted FTP/HTTP verbinding kunt benaderen?
FTP is ingebouwd, maar niet encrypted. Ook de HTTP toegang is unencrypted.

Even iets anders, ik probeerde net mijn RAID1 array te testen door een schijf te verwijderen, maar nu mis ik dus gedeeltelijk data. RAID1 werkt blijkbaar niet (bij mij in ieder geval).

-edit-
Ik zie nu pas dat je voor de status van je RAID array moet gaan naar -> status -> volume. daar staat bij mij "degraded". Dit heeft er mee te maken dat ik bij status -> disks zie dat een van mijn schijven "inactive" is. Ik ga vanavond kijken wat er met de schijf aan de hand is. Als hij al een tijdje inactive is, dan snap ik waarom ik gedeeltelijk data kwijt ben.

Dat is dus nog een verbeterpunt voor LG; als je RAID niet goed werkt, dan zie je dat niet meteen in je webinterface. Ook op het apparaat zelf zie je niets.

[ Voor 31% gewijzigd door Gajescheren op 14-01-2010 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WjdenHartog
  • Laatst online: 17-01-2010
Ik zit te denken om deze NAS aan te schaffen voor het opslaan van dvd-films.
Wie kan mij vertellen of je gekopieerde dvd's vanaf één van de disks af kan spelen op je tv ?
Ik bedoel dan de films die als VIDEO_TS zijn opgeslagen en niet de films die als ISO-bestanden zijn opgeslagen.

alvast bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
WjdenHartog schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 18:26:
Wie kan mij vertellen of je gekopieerde dvd's vanaf één van de disks af kan spelen op je tv ?
Ik bedoel dan de films die als VIDEO_TS zijn opgeslagen en niet de films die als ISO-bestanden zijn opgeslagen.
Dat heeft niks, maar dan ook niks met deze NAS te maken.

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-05 09:56
Indeed, dat heeft te maken met de hardware die de bestanden af moet spelen.
Als je tv iso's slikt.. dan werkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WjdenHartog
oké. Mijn collega vertelde mij namelijk dat hij vorig jaar een NAS heeft gekocht waarmee hij wel ISO-bestanden kan afspelen, maar geen zogenaamde VOB- of IFO bestanden.
Vandaar mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAMI
heb 2 opmerkingen, misschien dat iemand mij kan vertellen waarom:

- Ik kan via de webinterface geen ISO's branden, dit vindt ik toch echt jammer
- heb er een USB schijf aangehangen van 500 GB met 300GB aan data duurde 8 uur om deze te kopieren naar de NAS, beetje lang als je rechtstreeks aan de nas hangt mert USB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-05 09:56
usb 2.0 zou theoretisch 480Mbit/sec kunnen doen. Dat is dus de maximale snelheid die in de standaard besloten ligt, maar de werkelijke snelheid is totaal afhankelijk van de gebruikte controllers, je kan dus veel lager uitkomen.

Maar oke, 300 Gigabyte = 2400 Gigabit = 2400000 Megabit. Daar heb je 8 uur = 28800 seconden over gedaan = 83Mbit/sec. Dat valt opzich nog mee, in de zin van ik heb wel eens langzamere overdracht gezien. De vraag echter is, ligt dit aan de nas, of aan de schijf die je er aan hing.
WjdenHartog schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 18:56:
oké. Mijn collega vertelde mij namelijk dat hij vorig jaar een NAS heeft gekocht waarmee hij wel ISO-bestanden kan afspelen, maar geen zogenaamde VOB- of IFO bestanden.
Vandaar mijn vraag.
Dan heeft hij het niet over een nas, maar over en mediaplayer. En ja daar vaak ook een HD in.
Een nas speelt niets af, er zit geen videouitgang op. Het ding stelt zijn opslag beschikbaar via het netwerk.

[ Voor 48% gewijzigd door job op 16-01-2010 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WjdenHartog
bedankt Job. dat is info waar ik iets aan heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343364

Hoi,
Ik heb de LG N2R1 aangeschaft, wat een geweldig apparaat.
Toch zijn er nog een paar dingen die ik niet begrijp en ook niet voor elkaar krijg.
Het is voor mij de eerste keer dat ik een Nas Server heb en iets mee doe.

Vraag: ik heb nu gebruikers, groepen en mappen aangemaakt. Hoe kunnen deze gebruikers nu gebruik maken van mijn server? Alleen via ftp of ook via een ander manier?

Als ik de iTune service wil gebruiken: moet ik dan mijn muziek in de map iTune service zetten of alleen koppelen via DLNA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343512

Ik heb vandaag ook deze NAS aangeschaft en zit toch met een vraag.
Is het op 1 of andere manier ook mogelijk om NZB's te laten downloaden? Ik zie wel de functie voor torrents....

Of denkt iemand dat dat er wel komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-05 10:27

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Als je een beetje verstand van Linux heb, zou je sabNZB kunnen installeren...

Ik heb deze NAS ook, maar heb helaas geen verstand van Linux.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gajescheren
Met de gemodificeerde firmware die ik hierboven heb gepost krijg je SSH toegang op je NAS. daarna kun je er bijvoorbeeld SABNzbd op installeren.
Ik heb zelf ook even SABNzbd geïnstalleerd gehad, maar door de langzame processor van het apparaat kon ik niet op de volledige snelheid downloaden.

Het werkt dus wel, maar het is niet ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
nzbget is veel lichter in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343512

Gajescheren schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 11:54:
Met de gemodificeerde firmware die ik hierboven heb gepost krijg je SSH toegang op je NAS. daarna kun je er bijvoorbeeld SABNzbd op installeren.
Ik heb zelf ook even SABNzbd geïnstalleerd gehad, maar door de langzame processor van het apparaat kon ik niet op de volledige snelheid downloaden.

Het werkt dus wel, maar het is niet ideaal.
hmm.. zou je mij kunnen uitleggen of kunnen mailen hoe je met die mod firmware vervolgens SABNZB of iets anders kunt installeren? Heb nauwelijks tot geen verstand van het hele linux gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesBak
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-05 19:39
Ik heb de NAS aangeschaft afgelopen weekend, natuurlijk dagen zoeken om hem via de Copperjet van Alice aan de praa te krijgen via een tweede modem. Das voor elkaar. Dacht ik

Mijn router onderstend UPNP, perfect. Als ik het op de LG-NAS aanzet en ik op mijn werk inlog werkt dat prima....... gedurende een dag of zo. De volgende dag werkt het niet meer. Kijk ik dan op de NAS, via Remote Access, dan zie ik dat UPNP is uitgeschakeld. Schakel ik UPNP weer in dan werkt het weer perfect.

Weet iemand een oplossing om UPNP ingeschakeld te houden. Of is het toh beter handmatog de juiste poorten open te zetten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesBak
Weer een stukje verder:

1) Ik ben er achter dat als Hybernation on/off is geactiveerd en de unit komt uit slaapstand dan gaat het mis met UPNP. Voorlopig heb ik de poorten handmatig opengezet naar de NAS.

2) Ik krijg het niet voor elkaar access voor de meest gelimiteerde gebruiker te beperken tot alleen files. De DVD drive blijft in het menu staan. Heeft iemand daar al een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 344734

Anoniem: 343364 schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 09:44:
Als ik de iTune service wil gebruiken: moet ik dan mijn muziek in de map iTune service zetten of alleen koppelen via DLNA?
Weet iemand of dit kan, ik heb al mijn muziek dus niet in de service map staan, alles verplaatsen is wel weer een klus.

Groet,
Michel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
  • Laatst online: 06-05 09:44
Helaas moet het nu nog in de service map, vandaar dat ik zelf ook geen gebruik maak van de Itunes server op de NAS. Ik hoop met een software update in de toekomst dit word verholpen doormiddel dat je zelf een map kunt aanvinken.

Na mij weten is er nog niet echt een restricted service voor gebruikers gemaakt op dit apparaat, ik denk ook niet dat de doeleinde hiervoor bedoelt waren. hopelijk snappen ze dit wel bij lg en ook hier een software aanpassing voor maken, ik vind het zelf anders ook wel handiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gajescheren
Je kunt als je SSH toegang hebt de iTunes muziek locatie wijzigen in het bestand "/etc/mt-daapd.conf" en dan op de regel "mp3_dir"

Hier de standaard inhoud van mt-daapd.conf:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
#
# Default configuration file for the mt-daapd for NC1
#

web_root                /usr/share/mt-daapd/admin-root
port                    3689
admin_pw                admin
db_dir                  /var/cache/mt-daapd
mp3_dir         /mnt/disk/volume1/service/iTunes
servername              iTunes Server on LG-NAS
runas                   nobody
playlist                /etc/mt-daapd.playlist
#password               mp3

extensions              .mp3,.m4a,.m4p
#logfile                /var/log/mt-daapd.log
#art_filename           _folderOpenImage.jpg
rescan_interval         0
# always_scan           0
# process_m3u           0
# scan_type             0
# compress              0

Anoniem: 147008

Ik heb sinds een week ook deze NAS. Ideaal apparaat. Ik vraag me alleen af of het volgende anders kan:

Ik heb op de NAS meerdere folders benoemd: films, afbeeldingen, muziek. Deze folders heb ik via mijn laptop benaderbaar gemaakt als netwerkschijven L:, M: en O:. Echter als ik de laptop de eerste keer aanzet en de schijven wil benaderen moet ik het wachtwoord van de NAS opgeven. Kan dit ook anders? Dat de laptop gewoon automatisch herkend wordt en dus geen wachtwoord meer nodig heeft?

• gertvdijk
Anoniem: 147008 schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 19:35:
Dat de laptop gewoon automatisch herkend wordt en dus geen wachtwoord meer nodig heeft?
Wat heeft dat met de NAS te maken? Is toch gewoon een client instelling dat je een wachtwoord opslaat of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 301830

Ik heb de onderstaande stappen uitgevoerd maar toch kan ik via een ander netwerk niet in mijn nas komen.

Soms staat er als ik hem heb ingeschakeld: "DDNS werkt juist. Mijn OP is 195.241.9.138" en een andere keer stond er IP. Hoe kan dit en waarom kan ik mijn nas nog steeds niet benaderen vanaf een ander netwerk?

Zou iemand mij misschien zijn of haar stappen kunnen sturen waardoor het wel lukte?

Using DDNS and connecting the LG NAS externally by domain name is possible.
To record and connect the server IP address to the in the case of using a fixed IP
is possible, though the DDNS allows for a convenient connection in a dynamic IP
environment, where IP changes in time. Variation of IP address is monitored and
mapped to a domain name in real time. Therefore, there is no need to remember IP
address as there will be a fixed address. (e.g. myname.lgnas.com)

Afbeeldingslocatie: http://www.lgnas.com/ddns_setting.jpg

① Select "Enable" for DDNS.
② Input domain name to be used.
③ I nput password.
* This is necessarily needed when re-registering the domain name for system
initialization or LG NAS replacement or other reasons. Do not forget password.
④ Click on the "Apply" button.
* If "Disable" is selected after a domain name is registered, the previous domain will be
removed, thus the domain name cannot be registered in other LG NAS devices.
Caution must be taken when setting this.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 301830 op 12-02-2010 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patjeto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-06-2024
Heren,

Sinds vandaag de LG NAS N2R1 aangeschaft, werkt prima. Echter snap ik niet helemaal wat nu de juiste procedure is voor het aanmaken van mappen. Je kunt mappen handmatig aanmaken via de verkenner en je kunt mappen aanmaken via de web interface. Met de laatste methode kan je alleen mappen in de root aanmaken. Ik wil echter submappen gebruiken en deze beveiligen. Verder vraag ik me af of het mogelijk is om "windows" security toe te passen. Als ik de mappen nu via de verkenner benader en de security probeer aan te passen lukt dat niet omdat er geen toegang wordt verkregen. Is er een manier om dit op te lossen?

Kijk uit naar een reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik.s
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-02 19:31
Foutje in de Firmware?

Ik werk inmiddels tot volle tevredenheid een aantal dagen met deze NAS.
Waar ik alleen tegen aan gelopen ben is de werking van de slaapstand of Hibernation mode. Als ik via het Admin scherm instel dat hij om een bepaalde tijd uur in de slaapstand moet en om een andere tijd weer moet ontwaken, dan gaat hij dus alleen maar in de slaapstand als hij inmiddels niet in de Standby mode gegaan is. Heb je dus ingesteld dat de NAS na bijvoorbeeld een half uur ongebruikt zijn in de Standby mode moet gaan dan gaat hij dus als het ingestelde tijdstip buiten dit half uur ligt niet meer in de Standby mode. Wil je hem dan dus toch in de standby mode hebben (het laagste verbruik) dan moet je dit handmatig op het apparaat zelf instellen.
Het ontwaken gaat elke keer wel goed. Daarnaast is het ook gewoon altijd mogelijk om hem op afstand weer "in" te schakelen dmv het admin password.

Een ander lastig punt is de benaming van de twee door het systeem zelf aangemaakte drives, volume_1_public en volume_2_public. Ik heb een systeem met twee schijven er in en ingesteld op Raid1 met JBod waardoor hij dus een drive aangemaakt heeft met raid 1 en een tweede drive met de helft van het daarna nog vrije gedeelte. Ik heb echter nergens gezien dat ik de benaming van deze twee drives zelf op had kunnen geven.

Weet iemand of je de drives zelf namen kunt geven en zo ja, hoe je dat doet. Ook maakte het systeem zelf nog een extra drive aan met de naam "Service". Hiervan zou ik graag weten of deze handmatig te verkleinen is en zo ja, hoe.

En hier een link naar een Nederlands LG N2R1 forum: http://www.mobileforum.nl/viewforum.php?f=58

[ Voor 39% gewijzigd door erik.s op 27-02-2010 10:50 . Reden: aanpassing inhoud ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteleman
  • Laatst online: 18-10-2024
als iemand al eens met nzbget heeft gestoeid op deze LG, dan hoor ik dat graag. Moet ik dan een bepaalde versie van nzbget gebruiken zodra ik ssh toegang heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 301830

Kan iemand mij misschien stap voor stap uitleggen hou ik mijn nas kan benaderen vanaf een ander netwerk. bijvoorbeeld bij opa en oma om foto's te laten zien en hoe ik die instellingen moet zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donnervogel
Anoniem: 301830 schreef op maandag 15 februari 2010 @ 17:43:
Kan iemand mij misschien stap voor stap uitleggen hou ik mijn nas kan benaderen vanaf een ander netwerk. bijvoorbeeld bij opa en oma om foto's te laten zien en hoe ik die instellingen moet zetten.
Heb je wel gegoogled?
Als je googled op "nas benaderen van buitenaf", vind je genoeg. Hier een voorbeeld gevonden op google.
http://www.vistainfo.nl/v...erk_extern_benaderen.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 345586

Ik heb vandaag de LG NAS aangeschaft maar krijg de hele tijd de melding Booting_Fail! is iemand hier bekend mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donnervogel
Anoniem: 345586 schreef op maandag 15 februari 2010 @ 19:35:
Ik heb vandaag de LG NAS aangeschaft maar krijg de hele tijd de melding Booting_Fail! is iemand hier bekend mee?
Welkom op GoT. Het is wel de bedoeling dat je zelf eerst zoekt.
Als je in Google zoekt op "Booting_Fail!" of "lg nas booting_fail!" vind je dit:
http://www.google.nl/sear...official&client=firefox-a
Misschien vind je daar de oplossing van je probleem.

[ Voor 10% gewijzigd door donnervogel op 16-02-2010 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gajescheren
Anoniem: 345586 schreef op maandag 15 februari 2010 @ 19:35:
Zitten er wel schijven in de NAS? En zijn deze helemaal leeg? Dus ook geen oude partities en dergelijke?
Ik kreeg deze melding toen ik een schijf van 1TB er in had + een andere 1TB schijf die de verkeerde schijfruimte aangaf door oude partities die er nog opstonden.

[ Voor 30% gewijzigd door Gajescheren op 16-02-2010 15:06 ]

Anoniem: 347323

Hallo,

Ik wil deze Nas aanschaffen maar dan met 2* 2 terra byte schijven. Kunnen deze erin? de specs geven aan dat er tot 2 tera byte in kan?

Ze worden namelijk ook aangeboden met 4T geheugen

Ik hoor graag hier over

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 347323 op 26-02-2010 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelcee
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06:28
Anoniem: 347323 schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 21:08:
Hallo,

Ik wil deze Nas aanschaffen maar dan met 2* 2 terra byte schijven. Kunnen deze erin? de specs geven aan dat er tot 2 tera byte in kan?

Ze worden namelijk ook aangeboden met 4T geheugen

Ik hoor graag hier over
Geef je nu niet al zelf antwoord op je vraag? Bij mijn weten is het inderdaad mogelijk om 4TB te gebruiken (dit is wel het maximum).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulbk
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-06-2024
Goedendag,

Ik ben nu (bijna) een week in het bezit van de LG NAS N2R1.

Voordat ik deze definitief inricht, ben ik nog even aan het "spelen". Een NAS is voor mij nieuw terrein op ICT gebied en moet dus nog veel hierover lezen en leren.
Ik kwam er nu bijv. achter dat als ik op mijn laptop via mijn draadloze verbinding bestanden óp de NAS copieer van, bijvoorbeeld, map A naar map B (zelfs op hetzelfde volume) gaat dit met een snelheid van enkele Kb's.
Dit kán NIET waar zijn. 8)7
Dus ik doe vást wat verkeerd. :o

Het lijkt er mi.i. op dat de bestanden via de laptop gekopieerd worden i.p.v. map naar map.

[ Voor 8% gewijzigd door paulbk op 05-03-2010 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 346614

Beste Cees,

Ik zag dat jij de NAS wel aan de praat had gekregen via een ander netwerk.
Zou jij me kunnen en willen vertellen hoe je de router hebt ingesteld voor deze verbinding?

Groet Marco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaTLeR
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-03-2024
Kan er mij iemand zeggen welke poorten de N2R1 gebruikt om naar buiten te gaan ?
Als ik UPnP activeer op mn router & NAS dan werkt alles blijkbaar.
Nu zou ik liever manueel de nodige poorten forwarden, weet er iemand welke juist allemaal gebruikt worden (ik weet dat prt 80 gebruikt wordt voor de webinterface en port 20/21 voor ftp ), bv voor de webinterface ( filebrowser ) achter ddns.lgnas.com ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 355142

Ik heb de firmware gewijzigd naar firmware_2450t_1_0_0
Op de zelfde site ligt een handleiding om sabnzbd op de NAS te zetten

http://lg.threnor.de/mantisbt/view.php?id=6

Ik heb dit met putty geprobeerd maar loop tegen de beveiliging op: permission denied.
Probleem is dat google teveel hits geeft. Waar kan ik het beste beginnen?
En ook: hoe krijg ik er nzbget ipv sabnzbd er op als dat beter werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteleman
Ik zou inderdaad gaan voor nzbget, echter heb je daar wel wat linuxhandigheid voor nodig. Zie bv http://bugmonkeyblog.blog...all-on-ubuntu-server.html. Ik heb begrepen dat je dit echt handmatig moet gaan doen op de LG nas en er geen hand en klare module beschikbaar is. Ik wil dit ook nog eens een keer gaan proberen, maar ben er tot op heden niet aan toe gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor de link. zal eerst maar eens een oude PC met linux inrichten. De NAS de nek omdraaien door onkunde wil ik ook niet. Grote kans dat iemand anders het in tussen oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09-2023
Wat heeft het voor nut om SABnzbd te installeren wanneer het apparaat niet genoeg CPU power heeft om er daadwerkelijk mee om te gaan/te downloaden? Toegegeven het zou een super combinatie zijn, ik vrees echter dat hij hier niet geschikt voor is.

Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hangt van je prioriteit af.
Hij doet wat'ie moet doen.en met nzbget voor een iets lagere belasting,
4 draadjes van 250k naar mijn gratis newsserver (schiet toch al niet op.)
dan mag het van mij ook best langer s'nachts duren.
Mooie uitdaging weer eens met linux aan de gang te gaan, wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Escay
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-04 16:46
Ter informatie hier mijn nzbget installatie op de LG N2R1. Nzbget werkt naar behoren op de LG.
Mijn installatie is gebaseerd op http://bugmonkeyblog.blog...all-on-ubuntu-server.html.

Gebruikt: firmware Firmware 2450t Rev 1.0.0 van http://lg.threnor.de/
Gekozen voor: stabiele 0.6.0 Nzbget

SSH naar de LG NAS, met user: admin
LG-NAS:~$ sudo apt-get update
LG-NAS:~$ sudo apt-get install nano
LG-NAS:~$ sudo apt-get install g++ 

Hier gaat het mis met de libc6 installatie. Na lang wachten druk ik op Ctrl+C en zie:

Setting up libc6 (2.7-18lenny1) ...
BusyBox v1.12.4 (2009-01-02 13:15:21 KST) multi-call binary

Usage: init

Init is the parent of all processes

dpkg: error processing libc6 (--configure):
 subprocess post-installation script killed by signal (Interrupt)
Errors were encountered while processing:
 libc6
E: Sub-process /usr/bin/dpkg returned an error code (1)

De oplossing die ik heb gevonden is gebaseerd op http://forum.nas-portal.o...2b2dd8f2e9b97368f35beb254

LG-NAS:~$ sudo mv /sbin/init /sbin/init.mv
LG-NAS:~$ sudo touch /sbin/init
LG-NAS:~$ sudo chmod 755 /sbin/init
LG-NAS:~$ sudo /sbin/init
LG-NAS:~$ sudo dpkg --configure libc6
LG-NAS:~$ sudo rm /sbin/init
LG-NAS:~$ sudo mv /sbin/init.mv /sbin/init
LG-NAS:~$ sudo apt-get install g++

Dan weer verder met packages installeren
LG-NAS:~$ sudo apt-get install pkg-config
LG-NAS:~$ sudo apt-get install libxml2-dev
LG-NAS:~$ sudo apt-get install libncurses5-dev
LG-NAS:~$ sudo apt-get install libsigc++-2.0-dev
LG-NAS:~$ sudo apt-get install libpar2-0-dev
LG-NAS:~$ sudo apt-get install libgnutls-dev
LG-NAS:~$ sudo apt-get install make

Nzbget sources downloaden en compileren
LG-NAS:~$ mkdir nzbget
LG-NAS:~$ cd nzbget
LG-NAS:~$ wget http://downloads.sourceforge.net/project/nzbget/nzbget-stable/0.6.0/nzbget-0.6.0.tar.gz?use_mirror=surfnet
LG-NAS:~$ tar -xvf nzbget-0.6.0.tar.gz
LG-NAS:~$ cd nzbget-0.6.0
LG-NAS:~$ ./configure
LG-NAS:~$ sudo make install

Bij mij eindigde de install met een foutmelding met betrekking tot de installatie van de files naar de juiste lokatie, maar in de directory stond nu wel de nzbget binary die uit te voeren is met ./nzbget.

Ik heb de binary en de configuratie file met de hand gekopieerd:
LG-NAS:~$ sudo cp nzbget /usr/bin/nzbget
LG-NAS:~$ sudo cp nzbget.conf.example /etc/nzbget.conf

Wijzig de configuratie voor je nieuwsserver:
LG-NAS:~$ sudo nano /etc/nzbget.conf

Start nzbget, hierna kan je je ssh sessie sluiten terwijl nzbget als service blijft draaien
LG-NAS:~$ nzbget -s

Belangrijk:
Bij default configuratie komt er in de /home/admin/download ($MAINDIR) alles van nzbget, echter deze folder is onderdeel van het rootfs mountpoint welke niet zo groot is, in mijn geval laat ik alles opslaan onder /mnt/disk/volume1/nzbget ipv. de default ~/download om te voorkomen dat rootfs meteen vol loopt.
LG-NAS:~$ df -k
Filesystem           1K-blocks      Used Available Use% Mounted on
tmpfs                    63088         0     63088   0% /lib/init/rw
varrun                   63088       708     62380   2% /var/run
varlock                  63088         0     63088   0% /var/lock
udev                     10240        60     10180   1% /dev
rootfs                 9621752    849464   8283520  10% /
/dev/md2             951557820 117730380 833827440  13% /mnt/disk/volume1

Voor de webinterface heb ik nog geen moeite gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 356981

Als ik dit probeer krijg ik een foutmelding:

root@LG-NAS:/> sudo apt-get install nano
Reading package lists... Done
Building dependency tree... Done
E: Couldn't find package nano
root@LG-NAS:/> sudo apt-get install g++
Reading package lists... Done
Building dependency tree... Done
E: Couldn't find package g

Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is al gelukt, 2 dingen gedaan: firmware opnieuw geladen, en ingelogd als admin ipv root

Nu nog de webinterface aan de praat krijgen ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteleman
Escay. Super voor je uitleg van nzbget. Krijg nu echt wel de kribels. Moet er binnenkort dan ook maar ff voor gaan zitten. Hoe is de performance? Met welke speed kan je downloaden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb nu de webinterface ook aan de praat; gewoon http://sourceforge.net/pr...-stable/nzbgetweb-1.3.zip downloaden en in /var/www/nzbget zetten.

open nu in je browser http://lg-nas/nzbget.

je NAS wordt wel wat traag van het downloaden, het downloaden gaat bij mij met 1,5 megabyte per seconde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 357417

Mensen,

Leuk zo'n printerserver in de N2R1, het is echter geen multifuctionalserver. Het is mij nog niet gelukt om te scannen of zelfs om statusgegevens van de printer op te halen. Het lijkt erop dat de printerserver maar 1 weg op kan communiceren. Hebben hier meer mensen last van?

Multifunctional: Cannon Pixma MP550

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij mij hetzelfde, ik heb een pixma mp610. Scanner werkt dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Escay
Hier de LG 'knowledge base' voor de N2R1
http://lgknowledgebase.co...p?View=entry&EntryID=6416

Scannen gaat niet lukken:
http://lgknowledgebase.co...p?View=entry&EntryID=6098
Can I connect an All-In-One printer / scanner to the LG NAS?
Yes, but only printing is supported.

Wat betreft downloaden met nzbget: het downloaden gaat bij mij net zo snel als op mijn iCore5 laptop. Nzbget doet bij mij geen extra werk als par checks uitvoeren en unrarren. Ik heb nog geen hinder ondervonden met de performance. Het apparaat staat veel in standby en is vooral in gebruik als backup apparaat en soms om een film te streamen naar mijn popcorn hour kloon.

Tip voor de Firmware 2450t Rev 1.0.0 gebruikers van http://lg.threnor.de/ wijzig je root wachtwoord en disable shell voor de root user zodat je alleen nog met admin in kunt loggen (of bij voorkeur een minder makkelijke inlognaam..). Wijzig de /etc/passwd file: verander voor de root user /bin/bash naar /sbin/nologin.
Ik gebruikte alleen de admin user, dacht niet na, hing het apparaat met de SSH poort open aan het internet en een uur later was er een fanatiekeling ingelogd met "root root" een irc server aan het installeren en was ik mijn normale user accounts kwijt. 8)7 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de7geitjes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-05 23:49
Hier nog een gelukkige gebruiker van deze NAS. :)

Weet iemand een manier om alleen SSH erop te installeren?

"Hé Bob, drie bier!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-04 21:39
de7geitjes schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 14:43:
Hier nog een gelukkige gebruiker van deze NAS. :)

Weet iemand een manier om alleen SSH erop te installeren?
Goeie vraag, dat wil ik ook zodat ik alleen de itunes-dir kan aanpassen.
Weet iemand een tooltje ervoor? lees dat dat alleen kan als je SSH toegang hebt.

echt Linux user ben ik ook wel weer niet.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:21

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Nu heb ik sinds een paar uur ook een LG N2R1 dingetje staan.
De rest van de systemen is van Apple (MacMini, MacBookPro, TimeCapsule etc)

Ik krijg het hele iTunes server verhaal niet aan de gang. Waar moet ik de iTunes bestanden plaatsen? En hoe krijg ik ze in de iTunes van resp. de Mini en de MBP?
De LG N2R1 komt wel als shared bibliotheek in de iTunes van beide computers, maar er staat niks in. Voorheen gebruikte in de Mini als locatie waar alle muziekbestanden staan en dat werkt prima. Alleen als ik alles op de NAS wil verhuizen dan wordt alles onzichtbaar.... :(
Ow, en de functie iTunes Server in de NAS is enabled...

Iemand een idee wat ik verkeerd doe?

An Explanation of l33t Speak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnieuwkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-05 13:21
Welke HD's zijn geadviseerd om te gebruiken? Ik wil zelf graag deze NAS kopen en zelf een 2TB harde schijf inbouwen.

Yesterday is history, today is a gift, tomorrow is a mystery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 361353

Sinds kort in het bezit van de LG NAS N2R1. Prima ding. Is er iemand al achter hoe je snel kan zien wat de schijfcapaciteit, gebruikte- en beschikbare ruimte is op bv. usb1 of e-sata. Bij volumes is dit wel weergegeven, maar ik zie dit nergens voor de aangekoppelde schijven. Zelfs de iomega iconnect geeft deze statistieken weer. En om via de verkenner elke keer de totale grootte van de mappen op een usb-schijf te weten te komen is niet echt lekker werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-04 21:39
Buzz_Lightyear schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 22:12:
Nu heb ik sinds een paar uur ook een LG N2R1 dingetje staan.
De rest van de systemen is van Apple (MacMini, MacBookPro, TimeCapsule etc)

Ik krijg het hele iTunes server verhaal niet aan de gang. Waar moet ik de iTunes bestanden plaatsen? En hoe krijg ik ze in de iTunes van resp. de Mini en de MBP?
De LG N2R1 komt wel als shared bibliotheek in de iTunes van beide computers, maar er staat niks in. Voorheen gebruikte in de Mini als locatie waar alle muziekbestanden staan en dat werkt prima. Alleen als ik alles op de NAS wil verhuizen dan wordt alles onzichtbaar.... :(
Ow, en de functie iTunes Server in de NAS is enabled...

Iemand een idee wat ik verkeerd doe?
alles moet in de service/itunes dir staan dat zou werken. zie ook mijn post erboven. het schijnt dat me de normal firmware je de dir niet kan aanpassen.

andere vraag: hoe kan ik als itunes draait de cover via itunes aanpassen. na mijn mening heeft itunes alleen leesrechten op de nas en daardoor kan je dus nooit de mp3 map updaten? is dit correct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnows
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-05 15:45
Ik zit te twijfelen om ook 1 te halen, nu vraag ik mij af of je de NAS ook DC kan maken, weet iemand dit of heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmie83
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-01-2022
Sinds een week ben ik nu in bezit van de LG NAS N2R1 met 2x 1TB HDD erin. Alleen ik ben tegen 2 vreemde dingen aangelopen.

1. Ik heb een nieuwe gebruiker gemaakt en deze alleen rechten gegeven tot één bepaalde map. (lees en schrijf rechten) De andere mappen niks. Het rare is dat wanneer ik inlog onder deze gebruikersnaam dat ik beide schijven kan lezen en schrijven. Het is de bedoeling dat deze gebruiker alleen in zijn eigen map komt en daar dingen kan plaatsen en verwijderen en dat ie daarnaast helemaal geen mappen ziet/in kan.

2. Hoe kan ik gebruik maken van de Torrent-functie. Bij Services->Torrent staat de functie aan. Maar wanneer ik op de grote Torrent knop druk boven in beeld gebeurd er helemaal niks.

Kan iemand mij hiermee helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 369020

Hallo,

Zie hier in dit topic een hele uitleg hoe je NZBget op je LG N2 nas kan krijgen.
Voor mij is dit alleen nogal een abracadabra, al te beginnen met SSH.... kortom ik snap echt niets van dat hele verhaal.
Daarbij komt nog dat ik het op een LG N1 nas wil hebben.
Online snap ik uit de verhalen dat het allemaal mogelijk moet zijn maar hoe? is mij een raadsel

Zou iemand me het aub in gewone (ik ben niet zo handig met de pc) taal uitleggen stap voor stap? Incl. welke software ik er dan voor moet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• usgaap
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-05 18:37
Hoi,

Via Threnor kun je de laatste firmware downloaden van een Duitse mede-tweaker die custom firmware maakt.

In de laatste Firmware, versie 1.0.4.2450t zit een standaard installatie programma, PackageManager geheten.

Die kan NZB automatisch downloaden en installeren.

NB Custom Firmware doet het bij mij prima maar dat is geen garantie.
Anoniem: 369020 schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 14:42:
Hallo,

Zie hier in dit topic een hele uitleg hoe je NZBget op je LG N2 nas kan krijgen.
Voor mij is dit alleen nogal een abracadabra, al te beginnen met SSH.... kortom ik snap echt niets van dat hele verhaal.
Daarbij komt nog dat ik het op een LG N1 nas wil hebben.
Online snap ik uit de verhalen dat het allemaal mogelijk moet zijn maar hoe? is mij een raadsel

Zou iemand me het aub in gewone (ik ben niet zo handig met de pc) taal uitleggen stap voor stap? Incl. welke software ik er dan voor moet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hephie
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-03-2022
Ik heb mij deze NAS vandaag aangeschaft (N2R1).
Onmiddellijk geupgrade naar de laatste nieuwe firmware = ver 2504 (gedownload van LG website, linkje http://www.lg.com/be_ne/s...=support-product-profile#

Ik heb 2 schijven van 1,5TB, 7200RPM erin gestoken, en deze in een RAID 0 configuratie gezet.
Dit alles hangt op een (ook recent gekocht) Linksys/cisco gigabit switch (Model No = EG005W).
Alles werkt prima, ik heb echter 1 probleem.

Bij het kopieren naar de NAS, over gigabit!!!, haal ik een maximum transfer snelheid van +- 25MB/s.
Dat vind ik persoonlijk wat aan de lage kant.
Aan switch, kabels of pc ligt het ZEKER NIET! Aangezien er een 2de desktop is aangesloten op diezellfde gigabit switch, en naar (of van) die pc kopieer ik tegen gemiddeld 70-75MB/s.

Iemand enig idee waarom de snelheid tussen NAS en PC/PC's maximum +- 25MB/s is ? Is er toevallig nog iemand met dit "probleem"?

Alvast bedankt!

Greetz,
Thomas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 373682

Webmenu onbereikbaar

Werk met versie 1.0.0_2504

Heb de webserver geactiveerd en sindsdien is het login webmenu onbereikbaar geworden.
Na activatie van de webserver is een Map 'myweb' aangemaakt op de LG NAS en als je nu het webmenu
probeert te openen komt een webpagina naar voren met de melding: "User Web Service started"

Weet iemand hoe je de webserver weer kunt deactiveren (zonder dat je gebruik kan maken van Webmenu) of hoe je het Webmenu weer kan benaderen?

Dank,

Peterzzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 374016

Ik heb sinds kort ook de LG NAS, maar ik kom er toch niet achter hoe ik het volgende handig kan doen:

Ik heb diverse externe harde schrijven en daar wil ik snel dingen vanaf kunnen kopieren en op de NAS zetten, en ook weer bepaalde data (niet alles) weer terug op losse schijven kunnen zetten.

Als ik dit via de verkenner van windows doe gaat het echt super traag. In de webbased verkenner van de LG NAS kan je niet vanaf of naar een aangesloten schijf kopieren.

Hoe doe ik dit handig?

• CeesBak
De nas moet een vast ip adres krijgen
Handmatig portforward instellen moet gedaan worden voor de volgende poorten:

TCP 20-21
TCP 80
TCP 8000
TCP 443
TCP 9090-9091
TCP 55536-55664

Hoe dit werkelijk gaat hangt van je router af.

Ik heb ervaring met een Netgear WNDR3700 achter een coperjet. Das geen feest als je het moet uitzoeken. Ik heb alle poorten op de Copperjet doorgezet naar een vast ip adres op mijn Netgear router. Daar heb je dan geen omkijken meer naar.

Een andere vraag is de nieuwe firmware die beschikbaar is versie 2557. Ik draai daar momenteel mee. Gaat prima. Ik heb gezien dat de software nu is ingericht is om een website te kunnen draaien, web ik dat goed gezien? Lijkt me leuk.

Verder tref ik vele attacks aan op mijn kleine nasje. Hebben anderen daar ook last van?

[ Voor 17% gewijzigd door CeesBak op 22-09-2010 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddie0101
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-02-2024
op dit moment draait bij mij ook de lg nas alleen het rare is dat ik een extra account heb gemaakt met alleen leesrechten op 1 map en dat nu met mijn admin account geen bestanden meer kan plaatsen op de NAS.
moet dus eerst met mijn admin account inloggen op de NAS dan de andere account op lees en schrijf rechten zetten dan afloggen uit de NAS en dan met het gemaakte account kan ik weer bestanden erop zetten.
ik denk dat ik ergens een foutje maak maar kom er op dit moment niet achter :( :(
ook een keer dat rare webmenu gehad zodat ik niet meer kon inloggen mijn oplossing was gewoon de hele NAS resetten is niet de mooiste oplossing maar opdat moment mijn enige 8)7 8)7
voor de rest nieuwste firmware erop gezet de NAS draait en staat als een huis ;) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilverdael80
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-05 09:35
Escay schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 22:41:
[...]
Wat betreft downloaden met nzbget: het downloaden gaat bij mij net zo snel als op mijn iCore5 laptop. Nzbget doet bij mij geen extra werk als par checks uitvoeren en unrarren. Ik heb nog geen hinder ondervonden met de performance. Het apparaat staat veel in standby en is vooral in gebruik als backup apparaat en soms om een film te streamen naar mijn popcorn hour kloon.
Ik wil dus wel unrarren ...

Echter lijkt dit niet te kunnen bij de R2N1?
Ik heb unrar geinstalleerd, echter lijkt deze dan weer geen multipart rar bestanden te ondersteunen.

Welk programma / tool doet dit WEL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eppo666
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 12:12
CeesBak schreef op woensdag 22 september 2010 @ 21:15:

Verder tref ik vele attacks aan op mijn kleine nasje. Hebben anderen daar ook last van?
attack's had ik ook toen mijn ftp aan stond (beveiligd/gelukkig niet met standaard user/ww) toen ik hem net had en aan het proberen was. (is jammer dat je ftp server niet op passief kan zetten)
1 of andere idioot was gewoon de hele namenlijst en ww lijst aan het doornemen om maar binnen te komen.
lukt toch niet non standaart user en non standaart ww.

draai nu de laatste firmware van de lg site .2557 en draait prima.

heb er btw 2x samsung ecogreen 1,5 tb 5400 toeren hdd's inzitten voor degen die het weten willen.

enigste rare is dat er bij mobiele apparaten wel usb staat maar geen e-sata optie.
bij de status is ie wel zichtbaar maar verder nergens.
de nas ziet het wel dat je hem aansluit op de e-sata maar je kan hem nergens benaderen.
dat is momenteel mijn enigste vraagteken nog.
werkt verder prima en doet wat ie moet doen,is niet de snelste (zeker met 5400 toeren hdd's) wel lekker stil en stabiel en gebruikt ook niet te veel stroom.

zie dat er weer een nieuwe firmware is versie .2569
http://www.lg.com/nl/supp...=support-product-profile#

ga hem zo flashen en zal laten weten of het goed werkt.

.2569 geflashed en geen probs.

¢º Details for New Firmware :

* Feature update:

1. NAS explorer (AjaXplorer) performance Improvement
-> Loading speed is improved

* Modification:

1. Mail Notification
-> Fixed the issue HDD status report is sent in the disabled status.

dus verder geen bijzondere dingen.

[ Voor 43% gewijzigd door eppo666 op 17-12-2010 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Escay
Voor de geinteresseerden: handleiding Squeezebox server installeren.

Gebruikt: firmware Firmware 2569t Rev 1.0.0 van http://lg.threnor.de/
Gebaseerd op post: http://forum.nas-portal.o...llieren&highlight=squeeze
Uitleg is in het Engels.
... betekend tekst weggelaten om de boel in te korten.

Ik heb dit getest om te kijken of squeezebox iets voor mij is en om uiteindelijk een Squeezebox Radio aan te schaffen. Met een beetje linux kennis zijn de stappen niet al te moeilijk ondanks dat het er erg veel lijken.
== Enable MySQL database, MySQL is required for Squeezeboxserver ==
In the LG ADMIN WEBINTERFACE you select Service -> Web service click edit.
Enable Mysql, select a password or leave it as root select apply.
Admin interface becomes a bit unresponsive, after 30 seconds you can reload the webpage. Mysql is now running.

To test:
LG-NAS:~$ sudo /etc/init.d/mysql start
[sudo] password for admin: <HERE YOU ENTER YOUR SSL ADMIN PASSWORD>
 * Starting MySQL database server: mysqld already running.
LG-NAS:~$

To see the MySQL version:
LG-NAS:~$ mysqladmin -u root -p version
Enter password: <HERE YOU ENTER THE MYSQL ROOT USER PASSWORD AS CONFIGURED IN THE LG ADMIN WEBINTERFACE, DEFAULT WAS: root>
mysqladmin  Ver 8.41 Distrib 5.0.51a, for debian-linux-gnu on arm
Copyright (C) 2000-2006 MySQL AB
...
Server version          5.0.51a-24+lenny2+spu1

== Install required packages ==
SSH naar de LG NAS, met user: admin
LG-NAS:~$ sudo apt-get update
LG-NAS:~$ sudo apt-get install nano
LG-NAS:~$ sudo apt-get install gcc make perl libperl-dev mysql-server libdbd-mysql-perl libexpat1-dev
...
The following packages will be upgraded:
 libc6 libexpat1 perl-base
3 upgraded, 30 newly installed, 0 to remove and 35 not upgraded.
Need to get 47.9MB/63.6MB of archives.
After this operation, 175MB of additional disk space will be used.
Do you want to continue [Y/n]? Y

Mysql password question popups: I entered the same password as in the previous step.
The libc6 installation fails. After a long wait I press CTRL+C and see:
BusyBox v1.12.4 (2009-01-02 13:15:21 KST) multi-call binary
Usage: init
Init is the parent of all processes
dpkg: error processing libc6 (--configure):
 subprocess post-installation script killed by signal (Interrupt)
Errors were encountered while processing:
 libc6
E: Sub-process /usr/bin/dpkg returned an error code (1)

The solution based on:
http://forum.nas-portal.o...2b2dd8f2e9b97368f35beb254
LG-NAS:~$ sudo mv /sbin/init /sbin/init.mv
LG-NAS:~$ sudo touch /sbin/init
LG-NAS:~$ sudo chmod 755 /sbin/init
LG-NAS:~$ sudo /sbin/init
LG-NAS:~$ sudo dpkg --configure libc6
LG-NAS:~$ sudo rm /sbin/init
LG-NAS:~$ sudo mv /sbin/init.mv /sbin/init

Now you can continue the installation
LG-NAS:~$ sudo apt-get install perl
LG-NAS:~$ sudo apt-get install gcc
LG-NAS:~$ sudo apt-get install make
LG-NAS:~$ sudo apt-get install libperl-dev mysql-server
...
Setting up mysql-server-5.0 (5.0.51a-24+lenny4) ...
Configuration file `/etc/logrotate.d/mysql-server'
 ==> File on system created by you or by a script.
 ==> File also in package provided by package maintainer.
  What would you like to do about it ?  Your options are:
   Y or I  : install the package maintainer's version
   N or O  : keep your currently-installed version
     D     : show the differences between the versions
     Z     : background this process to examine the situation
 The default action is to keep your current version.
*** mysql-server (Y/I/N/O/D/Z) [default=N] ? N
 * Stopping MySQL database server: mysqld.
 * Starting MySQL database server: mysqld.
...

Everything is now installed, although probably the mysql step was not required because it was already installed and running..
== Add new squeezeboxserver user ==
LG-NAS:~$ sudo adduser squeezeboxserver
Adding user `squeezeboxserver' ...
Adding new group `squeezeboxserver' (1001) ...
Adding new user `squeezeboxserver' (1002) with group `squeezeboxserver' ...
Creating home directory `/home/squeezeboxserver' ...

Copying files from `/etc/skel' ...
Enter new UNIX password:
Retype new UNIX password:
passwd: password updated successfully
Changing the user information for squeezeboxserver
Enter the new value, or press ENTER for the default
       Full Name []:
       Room Number []:
       Work Phone []:
       Home Phone []:
       Other []:
Is the information correct? [Y/n] Y

Change user:group of a directory and all subdirectories to squeezeboxserver:users
LG-NAS:~$ sudo chown -R squeezeboxserver:users /home/squeezeboxserver

== Download and install squeezeboxserver ==
Software can be found at: http://downloads.slimdevices.com/
You will download the code for arm: http://downloads.slimdevi...erver-7.5.2-arm-linux.tgz
Why arm? Because the LG runs on a ARM processor.
LG-NAS:~$ cat /proc/cpuinfo
Processor       : ARM926EJ-S rev 1 (v5l)
...

Login as squeezeboxserver:
$ ssh squeezeboxserver@192.168.1.10
squeezeboxserver@LG-NAS:~$ wget http://downloads.slimdevices.com/SqueezeboxServer_v7.5.2/squeezeboxserver-7.5.2-arm-linux.tgz
squeezeboxserver@LG-NAS:~$ tar -xvf squeezeboxserver-7.5.2-arm-linux.tgz
squeezeboxserver@LG-NAS:~$ cd squeezeboxserver-7.5.2-31632-arm-linux/

== Create squeezebox database in MySQL ==
See: http://wiki.slimdevices.c...mServer_Database_and_User
squeezeboxserver@LG-NAS:~$ mysql -u root -p
Enter password: <MYSQL ROOT PASSWORD AS CONFIGURED IN LG ADMIN WEBPAGE>
mysql> create database slimserver;
Query OK, 1 row affected (0.03 sec)
mysql> grant all on slimserver.* to slimserver identified by
'slimserver_password';
Query OK, 0 rows affected (0.63 sec)
mysql> flush privileges;
Query OK, 0 rows affected (0.00 sec)
mysql> quit
Bye

== Run squeezeboxserver (it will fail) ==
squeezeboxserver@LG-NAS:~/squeezeboxserver-7.5.3-31741-arm-linux$./slimserver.pl
Your locale was detected as C, you may have problems with non-Latin filenames.  Consider changing your LANG variable to the correct locale, i.e. en_US.utf8
NOTE: Class::XSAccessor 1.05+ not found, install it for better performance
[11-01-15 20:15:47.3312] main::init (323) Starting Squeezebox Server (v7.5.3, r31741, Sat Jan 15 03:10:50 MST 2011) perl 5.010000
110115 20:15:54 [ERROR] Error message file '/home/squeezeboxserver/squeezeboxserver-7.5.3-31741-arm-linux/MySQL/errmsg.sys' had only 463 error messages, but it should contain at least 475 error messages.
Check that the above file is the right version for this program!
110115 20:15:54 [ERROR] Aborting

press CTRL+C to stop it
~/squeezeboxserver-7.5.2-31632-arm-linux/prefs/server.conf is now generated, change it:
squeezeboxserver@LG-NAS:~/squeezeboxserver-7.5.2-31632-arm-linux$ nano ./prefs/server.prefs

Change the following lines, "slimserver_password" depends on what you entered in the mysql table setup in a previous step:
dbpassword: slimserver_password
dbsource: dbi:mysql:hostname=127.0.0.1;port=3306;database=%s
dbusername: slimserver

== Start squeezebox server ==
This should now succeed:
squeezeboxserver@LG-NAS:~/squeezeboxserver-7.5.2-31632-arm-linux$
./slimserver.pl
Your locale was detected as C, you may have problems with non-Latin filenames.  Consider changing your LANG variable to the correct locale, i.e. en_US.utf8
NOTE: Class::XSAccessor 1.05+ not found, install it for better performance
[11-01-14 14:09:38.5915] main::init (323) Starting Squeezebox Server (v7.5.2, r31632, Mon Dec 13 14:08:58 MST 2010) perl 5.010000
[11-01-14 14:09:46.2654] Slim::Plugin::CLI::Plugin::cli_socket_open (166) Can't setup the listening port 9090: Address already in use
[11-01-14 14:09:46.2715] Slim::Utils::PluginManager::load (330) Warning: Couldn't call Slim::Plugin::CLI::Plugin->initPlugin: Can't setup the listening port 9090: Address already in use at /home/squeezeboxserver/squeezeboxserver-7.5.2-31632-arm-linux/lib/Log/Log4perl/Logger.pmline 900

== Test squeezebox server ==
Create a mysqueezebox account:
http://www.mysqueezebox.com

Open url to your nas:
http://192.168.1.10:9000/

Enter the new user email address and password as entered on
mysqueezebox.com. Click next button.

Time to configure your music collection.
Tip: add it on /mnt/disk/volume1/service/<new folder>
because of hard disk sizes.
== Create directory for squeezebox ==
As admin create a folder on the large file share
LG-NAS:~$ cd /mnt/disk/volume1/service/
LG-NAS:service$ sudo mkdir squeezebox
[sudo] password for admin:
LG-NAS:service$ sudo chown -R squeezeboxserver:users ./squeezebox/
LG-NAS:service$ cd squeezebox
LG-NAS:service$ sudo chmod 777 .

The last step I did to ease adding files via a windows share, this should be more restricted.

In Squeezecenter:
Set music folder
Set playlist folder
Finished. Squeezecenter now analyzes all your tracks.
For the non squeezebox users: the play buttons on the server do not
start a player in the browser, they are meant to control your
squeezebox clients.

== Test client ==
I installes Squeezeplay on a Windows machine: http://downloads.slimdevices.com/nightly/?ver=7.5 Or buy a squeezebox ;)
After installation Squeezeplay directly finds my LG nas. I can browse songs. browsing is not very quick, but usable. Sound is streaming ok from the NAS (tested 320kbps CBR songs, play fine from the NAS over wifi)
Nice thing now is I can control the Squeezeplay from the squeezebox software on my nas.

== TODO ==
Change squeezeboxserver command line interface (CLI) port number. The default is 9090 but it seems to be in use by the LG already. This prohibits me from controlling the server from my Android phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 394379

Hey mede-liefhebbers,

heb vandaag de laatste custom firmware op mijn n2r1 geïnstalleerd, alles werk zoals ik het wil hebben. Echter, uit NZBget ga ik niet komen na flink stoeien. Volgens mij zijn de rechten van de app niet zoals het zou moeten zijn, ik krijg namelijk altijd de melding:

Check the path and the permissions for the upload directory (option NzbDir)

Ik heb al wel geprobeerd om via de webinterface te verwijzen naar andere paden, maar dat lijkt weinig uit te maken. Als ik via Windows de nzbget folders onder /services benader dan zie ik wel dat ik daar ook geen rechten op heb.

Heeft iemand een idee hoe ik dit recht kan breien? Ik zit niet zo diep in de SSH maar ik kan me wel voorstellen dat hierin de oplossing ligt...........

Dank!

Groet,

Bert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah2k4
  • Laatst online: 29-10-2021
Ik heb mijn LG NAS aangesloten maar hij geeft telkens Boot_fail! aan. Ik doe hierna de handeling om hem in enclosure mode te krijgen maar dit doet hij gewoon weg niet.

Het is wel al een gebruikte HDD maar dit mocht geen problemen geven stond ik in de handleiding, alleen dat ik alle bestanden kwijt ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah2k4
  • Laatst online: 29-10-2021
Die bootfail heb ik uiteindelijk opgelost.

Nu zit ik met het volgende probleem.

Hij maakt geen verbinding met remote acces. Ik kan wel login invoeren maar daarna lijkt het wel alsof de NAS een time out krijgt en valt de verbinding weg. Soms krijg ik wel acces en zie ik puur alleen Volume_1 public staan en niet de folders die ik aangemaak heb en een user toegang tot gegeven heb.

Iemand een oplossing hiervoor? Ik kan er niks over vinden in de manual en LG zelf weet ook niks. Heb 2 medewerkers aan de lijn gehad. Beide konden het apparaat niet eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 401200

Het is me niet duidelijk hoe jullie nu in de core van de NAS zijn gekomen.

Welke software hebben jullie hiervoor gebruikt?

Wat ik met de nas wil bereiken (indien mogelijk):

- wijzigen van php.ini;
- wijzigen van conf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2211

LG heeft zojuist nieuwe firmware vrijgegeven voor de N2L1 NAS ;) :

Firmware Version 2642

http://136.166.4.200/cont...LG_N2R1_firmware_2642.zip

Download the zip file and install the bin file from the Web menu on the NAS.
•Released April 2011
New/Changed

•Mobile App' support.
•DLNA media server network name is now "Media Server".
Fixed

•Security related updates to the OS.
•An error related with the selective mirror function.
•Web UI error when changing system Standby Mode setting.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 2211 op 20-04-2011 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker013
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-05 23:22
Ik heb onlangs een Nas aangeschaft Naar wat rotzooien heb ik hem redelijk aan de praat gekregen zodat hij van buitenaf benaderbaar is.

Ik heb een aantal problemen:

1. Als ik intern bestanden vanaf mijn htpc/pc of laptop wil overzetten naar de nas haalt hij max 5Mb per seconde. Dit lijkt me relatief laag ik hoor mensen praten over max 25Mb per seconde.

2. Als ik bijvoorbeeld mijn nas van buitenaf benader (bijv. vanaf mijn ouderlijk huis) dan haalt hij een film van 1,5 gb binnen met 500kbps.

Ik zal even aangeven wat de opstelling is:

De lg nas is via een netwerkkabel aangesloten op een gigabit router. Ik heb een htpc en een pc draadloos verbonden met de gigabit router. En ik maak ook gebruik van een laptop die draadloos verbonden is met de router. Als ik via mijn ****lgnas met mijn htpc/pc en laptop inlog en via ajaxexplorer een bestandje wil downloaden om het te testen dan haal ik max 4 a 5Mb

P.s ben niet te lui om te zoeken op het net dit heb ik al een tijdje gedaan zonder geluk helaas. :-(

Ik zag ook dat mensen het hier hadden over het attacken op de nas hoe kun je dit zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Escay
Voor wat het waard is:

Via wifi kan ik van mijn laptop naar de nas 2,2 MB/s halen over 54MBit netwerk. De NAS draait samba en ik kopieer dan via de verkenner -> netwerk -> LGNAS er bestanden heen.
Vermoed dat de bottleneck bij mij het wifi gebeuren is.

De nas is niet via usb aan te sluiten. Alleen via eSata, maar die
kabel heb ik niet.

Sluit ik mijn laptop aan met een utp kabel aan de router dan haal ik 9,5 MB/s.

Sluit ik een externe usb2.0 schijf aan, log ik in op de nas en kopieer ik direct van de externe disk naar de nas dan haal ik 8 MB/s.

Log ik in op de nas via ssh en download ik direct een file van internet dan haal ik 2,5 MB/s (dat ligt denk ik aan mijn internet abbonnement, ik heb Alles-in-1-Plus is 22MBit, dus max 2,75MB/s).

Mijn nas haalt volgens andere reviews maximaal 19,38 MB/s schrijfsnelheden. Ik vermoed dat dat via de eSata aansluiting is. Ik heb er wel een WD green disk in van 1TB, die moet altijd even op gang komen. Geen raid oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-05 12:45
Anoniem: 2211 schreef op woensdag 20 april 2011 @ 13:53:
LG heeft zojuist nieuwe firmware vrijgegeven voor de N2L1 NAS ;) :
Firmware Version 2642

http://136.166.4.200/cont...LG_N2R1_firmware_2642.zip
Download the zip file and install the bin file from the Web menu on the NAS.
•Released April 2011
New/Changed

NEW •Mobile App' support.
How to use the LG MyData and File Manager Smartphone apps with an LG NAS
http://lgknowledgebase.co...p?View=entry&EntryID=6511

Afbeeldingslocatie: http://lgknowledgebase.com/kb_upload/image/NAS_MyData/MyData_01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://lgknowledgebase.com/kb_upload/image/NAS_MyData/MyData_02.jpg

Leuk bedacht door LG maar beide apps geven een foutmelding op mijn Desire HD (Android 2.3.3), heeft iemand ze wel werkend?

[ Voor 20% gewijzigd door RonaldM op 17-05-2011 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-03 07:45
Voor wat het waard is heb ik nu de opties hiervan bekeken om toch alles op 1 centrale plek te hebben. Ik heb nog 2 oude pc's die ik nog moet back- uppen.

Heeft iemand hem toevallig ergens gezien met één of 2 schijven reeds? Kon ze namelijk niet vinden???

Iphone 5 -- eerste Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesBak
Beste Medegebruikers,

Ook ik heb een LG NAS N2R1 sinds februari 2010. Altijd goed gewerkt tot afgelopen mei 2011.

De NAS stopt enkele dagen na booten om verschillende redenen. Soms is het booting fail, soms staat hij uit, soms is alles normaal maar ken ik de NAS niet benaderen via netwerk of http.

6weken geleden heb ik een nieuwe schijf gekocht omdat ik dacht dat wellicht deze kapot was of haperde. Het heeft geen verschil gemaakt. Ik draai met de laatste firmware 2657.

Wat kan ik doen?

Groeten,
Cees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim_verwaters
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 29-02-2024
Ook ik heb dit beestje staan, werkt prima maar sinds de uitbreiding met een tweede schijf wil ik Raid gaan gebruiken.
Hiervoor wil ik echter eerst een backup maken naar een externe USB disk,
echter alles wat ik vind is om een backup van de usb disk naar de LG te schrijven en helaas niet andersom!!
Is er iemand die hier ervaring mee heeft en het wel gelukt is om op een simpele wijze de data over te zetten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddie0101
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-02-2024
kan nu gewoon van newsservers downloaden met mijn lg nas met de \Thenor software maar kan niks meer verwijderen van de hd krijg de melding dat ik niet genoeg rechten heb.
Terwijl ik wel als admin ben ingelogt 8)7 8)7
iemand een tip voor mij ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 428872

freddie0101 schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 14:57:
kan nu gewoon van newsservers downloaden met mijn lg nas met de \Thenor software maar kan niks meer verwijderen van de hd krijg de melding dat ik niet genoeg rechten heb.
Terwijl ik wel als admin ben ingelogt 8)7 8)7
iemand een tip voor mij ??
Hoe heb jij dit dan werkend gekregen??via de threnor software kan ik alleen nzbget laten installeren via de package manager maar hoe heb jij de webinterface werkend gekregen?zodat je de nzb kan uploaden zodat deze beginnen met downloaden?

Groet,

Dolmy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 428872

Anoniem: 356981 schreef op maandag 26 april 2010 @ 14:24:
Ik heb nu de webinterface ook aan de praat; gewoon http://sourceforge.net/pr...-stable/nzbgetweb-1.3.zip downloaden en in /var/www/nzbget zetten.

open nu in je browser http://lg-nas/nzbget.

je NAS wordt wel wat traag van het downloaden, het downloaden gaat bij mij met 1,5 megabyte per seconde.
Hoi.

Ik heb de nzbget via de modded threnor versie kunnen installeren via de optie packagemaneger waar nzbget te downloaden is en te installeren daarna heb ik deze via yourservice geactiveerd maar nu wil ik de nzb files ook daadwerkelijk uploaden zodat deze worden gedownload via bijvoorbeeld de webinterface..Maar hoe kom ik bij de var/www/nzbget folder zodat ik de nzbgetweb files daarop kan uploaden en gebruik kan maken van de webinterface

Groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:21

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Wanneer schoppen? Als er iets te melden is wat de moeite waard is....

...eindelijk OSX Lion support voor de LG NAS N2R1!
En zo snel ook :/

http://www.lg.com/nl/supp...rchEngineModelCode=N2R1D#

[ Common changes ]
- Improved : MAC OS X 10.7 (Lion) compatibility
- Improved : DLNA thumbnail function

Nu bezig met een volledige factory default reset, hopelijk werkt (vooral) TimeMachine weer naar behoren

An Explanation of l33t Speak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous Copra
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-05 16:33
Hallo iedereen,

Ik heb de LG NAS N2R1 een tijdje in mn bezit en het grootste probleem op dit moment is dat ik geen rechten heb in de map Torrents ik kan in de map Torrents zelf wel dingen verwijderen en schrijven maar in de map van één van de gedownloade torrents niet. Kan iemand mij helpen.

Dankjulliewel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-05 15:00
powah2k4 schreef op maandag 31 januari 2011 @ 20:42:
Ik heb mijn LG NAS aangesloten maar hij geeft telkens Boot_fail! aan. Ik doe hierna de handeling om hem in enclosure mode te krijgen maar dit doet hij gewoon weg niet.

Het is wel al een gebruikte HDD maar dit mocht geen problemen geven stond ik in de handleiding, alleen dat ik alle bestanden kwijt ben.
Hoe heb je dit uiteindelijk opgelost? Ik heb (denk ik) een vergelijkbaar probleem en lees er ook allerlei meldingen over op diverse sites, maar ik lees nergens een oplossing. :/

Mijn situatie is kortgezegd dat ik, na het overplaatsen van de originele harde schijven, nu met een nieuwe harde schijf het apparaat probeer te herinstalleren. Dat zou moeten kunnen door op te starten volgens de methode "twee pijltjestoetsen vasthouden en dan op de startknop drukken". Dan gaat ie van status "NAS is booting" naar status "NAS is netboot". Vervolgens kan ik het ding ook zien in de LG NAS Installation Wizzard en in de NAS Detector. In beide gevallen kan ik ook zien dat ie in de Enclosure mode staat en kan ik de ip-adressen aanpassen. Echter ik kan niet in de admin pagina komen en bij het op de reguliere manier (re)booten krijg ik ook de melding "Boot_fail!". Iemand een idee wat de oplossing voor dit probleem is?

edit: de oude schijven waren trouwens Samsung HD204UI's en de nieuwe zijn Western Digital WD20EZRX-en. Als test heb ik de oude (inmiddels gewiste) schijven nog eens teruggezet maar dat had geen effect: ik kreeg hetzelfde gedrag.

[ Voor 7% gewijzigd door beantherio op 27-09-2013 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickvandermey
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17-03 20:44
Vandaag is er een 2TB schijf mee gestopt helaas. Wil gelijk van de mogelijkheid gebruik maken om een 4TB schijf erin te stoppen. Alleen geen idee of dit ondersteunt wordt. Iemand ervaring mee?
Pagina: 1