De topictitel klinkt simpel, maar eigenlijk kom ik er totaal niet uit! Het vervangen van een string in een field van een tabel doe ik normaliter natuurlijk met:
Maar nu wil het zo zijn dat ik een stukje HTML moet vervangen:
Dus heb ik dit geprobeerd:
Maar dan geeft mySQL aan dat er geen rijen veranderd zijn terwijl ik zeker weet dat deze code voor komt in een veld.
Hoe komt het nou dat SQL dit niet snapt? Voor zover ik weet zijn "<" en ">" geen characters die ik moet escapen? Bovendien heb ik dat al geprobeerd, maar zonder resultaat. Wat doe ik verkeerd hier? Ik ben al meer dan een uur hiermee bezig!
code:
1
| update *tabel* set *field_name* = replace (*field_name*, 'zoek_dit', 'vervangen_met_dit') |
Maar nu wil het zo zijn dat ik een stukje HTML moet vervangen:
code:
1
| a> <a href |
Dus heb ik dit geprobeerd:
code:
1
| update cms_props set content = replace (content, 'a> <a href', 'a> deze <a href') |
Maar dan geeft mySQL aan dat er geen rijen veranderd zijn terwijl ik zeker weet dat deze code voor komt in een veld.
Hoe komt het nou dat SQL dit niet snapt? Voor zover ik weet zijn "<" en ">" geen characters die ik moet escapen? Bovendien heb ik dat al geprobeerd, maar zonder resultaat. Wat doe ik verkeerd hier? Ik ben al meer dan een uur hiermee bezig!

[ Voor 18% gewijzigd door Josh op 10-01-2010 03:32 ]