[Windows 7] .NET foutmelding mscorwks.dll

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red-Front
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-09 14:36
Tweakers!

Bij het opstarten van vele programma's / spellen die gebruik maken van bepaalde .NET Framework bestanden krijg ik een foutmelding die als volgt luid:

"C:\Windows\Microsoft.NET\Framework\v2.0.50727\mscorwks.dll could not be loaded".

Als ik op OK klik start het programma of spel niet, wat mij natuurlijk niet bevalt want dan had ik het net zo goed niet kunnen aanschaffen.

Ik heb mijn beste vriend eens aardig aangekeken, hij kwam er mee dat ik of .NET moest installeren of het via de software lijst moest doen. Als ik het verwijder (als Windows onderdeel) en het probeer te installeren vanuit een .exe van Microsoft dan krijg ik het verzoek om het via Windows onderdelen te installeren. Doe ik dit (.NET Framework weer installeren via 'Turn Windows features on or off'), dan krijg ik een onbekende foutmelding.

Zit nu dus een beetje klem, overnieuw installeren is voor mij geen gemakkelijke optie.

Alvast bedankt voor het lezen!

Setup: PII 940 | Gigabyte GA-MA790GP-DS4H | Windows 7 Ultimate Engels | 2 x 160 GB Western Digital RAID 0 | 1 x 500 GB Seagate Data | | Antec 650 Watt PSU | OCZ XTC Platinum DDR2 1066 MHz | ATi 4830 1 GB | Linksys WRT54G | The rest doesn't matter

Edit: Titel vergeten.. als iemand dit wilt aanpassen.. iets in de trend van .NET foutmelding mscorwks.dll

[ Voor 4% gewijzigd door Red-Front op 10-01-2010 01:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je hebt een summiere topictitel :)
Verder is het niet helemaal duidelijk wat je verder nog gezocht hebt?
Red-Front schreef op zondag 10 januari 2010 @ 01:38:
dan krijg ik een onbekende foutmelding.
En wat is die onbekende foutmelding? :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red-Front
Onbekend, dat is de foutmelding :( (An unknown error incurred, in die trand)

Heb nu mscorwks.dll bijvoorbeeld van Google gehaald en even vervangen (voorheen 5.? MB nu 2.4 MB), nu geven de applicaties geen foutmelding meer maar opstarten doen ze ook niet, even een zandloper maar dan verdwijnt dit weer. Er blijft geen proces over in taakbeheer.

Wat ik gezocht heb.. in feite gewoon op die foutmelding.. in de tekst na "mijn beste vriend" staat wat ik met Google heb gevonden en dus heb uitgevoerd / geprobeerd.

[ Voor 4% gewijzigd door Red-Front op 10-01-2010 01:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 12:57
Kun je niet gewoon de volledige .Net 2.0 opnieuw downloaden van de Microsoft site en deze herinstalleren?

http://www.microsoft.com/...B15C5E04F5&displaylang=en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red-Front
Belangrijk detail wellicht maar ik kan zelf de links natuurlijk ook opzoeken, ik heb een 64-bits installatie (valt ook te zien aan de 4 GB die op het moederbord geprikt is).

Zoals vermeld in de topicstart geeft hij dan de melding dat ik dit via 'Turn Windows features on or off' moet doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Red-Front schreef op zondag 10 januari 2010 @ 01:47:
Onbekend, dat is de foutmelding :( (An unknown error incurred, in die trand)

Heb nu mscorwks.dll bijvoorbeeld van Google gehaald en even vervangen (voorheen 5.? MB nu 2.4 MB), nu geven de applicaties geen foutmelding meer maar opstarten doen ze ook niet,
:X
Lijkt me ook echt een heel goede manier om je probleem nog groter te maken, gewoon random binaries van één of andere vage internet site aftrekken zonder dat je weet of
1) de versie uberhaupt wel correct is
2) er geen backdoor in zit (rootkit).

Als je zoiets als binaries overkopieren wil doen, neeem dan in ieder geval de moeite om dat vanaf een werkend systeem te doen en niet een random internet site.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red-Front
alt-92 schreef op zondag 10 januari 2010 @ 15:42:
[...]

:X
Lijkt me ook echt een heel goede manier om je probleem nog groter te maken, gewoon random binaries van één of andere vage internet site aftrekken zonder dat je weet of
1) de versie uberhaupt wel correct is
2) er geen backdoor in zit (rootkit).

Als je zoiets als binaries overkopieren wil doen, neeem dan in ieder geval de moeite om dat vanaf een werkend systeem te doen en niet een random internet site.
Ik haal ze altijd van dezelfde site, maar die bereik ik altijd via Google. Ik ga echt niet van één of andere site uit het oostblok DLLetjes trekken. Snap je reden tot spacen maar ik weet wel waar ik het vandaan heb, maak je geen zorgen.

Wat lief dat je om me geeft O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

:* Dat jij het lijkt te weten is dan wel leuk, maar iemand met minder qlue volgt je voorbeeld ook maar brengt zichzelf daarmee wel in de problemen.

Maar goed, nu even ontopic weer: je zal sowieso naar de variant (Framework64 of niet) en versioning (buildnummer achter de komma) moeten kijken.
Met name na het installeren van je updates gaan je versienummers ook omhoog qua build..
Heb je ook http://blogs.msdn.com/astebner/ al eens bekeken?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:57

Umbrah

The Incredible MapMan

Volgens mij heb je wel wat meer corruptie in je bestanden, overweeg sfc /verivyonly eens, (of /scannow) in een elevated commandprompt of powershell (start, type c in het zoek venster, anders co, dan staat hij er), en start de prompt als administrator.

Verder: ontstond het probleem na een Windows Update actie? Misschien is er toen iets mis gegaan, overweeg systeemherstel eens naar die datum (voordat je fout ontstond).
Pagina: 1