• Kiwitje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-02-2025
Ik heb sinds deze week 4 nieuwe fans van Nexus, erg tevreden, goed stil en goede cooling.
Maar ik zie er maar 3 (CPU fan, en 2 casefans) in mijn AMD Overdrive. Waarvan 1 controller 2 casefans aanstuurt, de CPU FAN controller gewoon de CPU fan aanstuurt (CPU fan zit los op een Scyth Mugen II) en die andere doet naar mijn inziens niks. Ik heb een Asus Crosshair Formula III, alle fans aangesloten op de daarvoor bestemde 3 pins aansluitingen (CPU FAN, CHA FAN 1/2/3). Kan AMD er maar maximaal 3 aansturen? En zijn er andere programma's die deze wel apart kunnen aansturen of moet ik daar echt een fancontroller voor hebben?

[ Voor 7% gewijzigd door Kiwitje op 10-01-2010 00:55 ]

Specs

• altaria1993
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-01 11:46
Lijkt me eerder een probleem met je moederbord/fans, ik heb namelijk een flinke tijd met 6 fans gedraaid op een AMD systeem, zonder fancontroller. Kijk anders of de fans het wel op andere aansluitengen doen, en probeer wat andere fans op dezelfde aansluitingen als de fans die het nu niet doen.

• Kiwitje
altaria1993 schreef op zondag 10 januari 2010 @ 03:11:
Lijkt me eerder een probleem met je moederbord/fans, ik heb namelijk een flinke tijd met 6 fans gedraaid op een AMD systeem, zonder fancontroller. Kijk anders of de fans het wel op andere aansluitengen doen, en probeer wat andere fans op dezelfde aansluitingen als de fans die het nu niet doen.
Ik ben er achter gekomen dat ze wel allemaal werken, maar niet stuk voor stuk aangestuurd kunnen worden. Kan AMD Overdrive er maar maximaal 3 (CPU en 2 casefans) aansturen? Of combineert hij ze dan gewoon?

Specs

• altaria1993
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-01 11:46
Vreemd, zijn alle fans wel op het moederbord aangesloten? want als ze op een molex lijntje zitten kan je ze niet softwarematig aansturen.

• Kiwitje
altaria1993 schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 20:28:
Vreemd, zijn alle fans wel op het moederbord aangesloten? want als ze op een molex lijntje zitten kan je ze niet softwarematig aansturen.
Ja zeker, alle fan aansluitingen van het moederbord zijn nu ook in gebruik..

Specs

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:05

HaTe

haat niet

Misschien ondersteund je moederbord het alleen voor je eerste 3 fans. Dit heeft mijn mobo ook.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

• NaoPb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-01 20:24

NaoPb

Hurr durr i are fix pc

Ik ga mee met wat HaTe zegt.

Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!

• Kiwitje
Dan laat ik me er bij, en moet ik er misschien maar eens over denken een fan controller te kopen ;)

Thanks!

Specs

Pagina: 1