Toon posts:

nieuwe game PC van €2200 gekocht (spec) moet ik overclocken?

Pagina: 1
Acties:
  • 423 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eergisteren allemaal losse computer onderdelen gekocht om een nieuwe game PC samen te stellen. Hierbij mijn specs:

OCZ Platinum Edition DDR3 3x 2GB 1866Mhz Low Voltage Triple Channel | OCZ3P1600LV6GK
Gigabyte MB Gigabyte / Intel S1366 / X58 / 6xDDR3 / GA-EX58-UD5
Intel Core™ i7 920
Samsung SHS223B 22x S/Bulk zwart
Intel X25-M Postville SSD 160GB, SATA, MLC, Retail
CoolerMaster Silent Pro M850 Modular, 850Watt
Prolimatech Megahalems CPU Cooler S775/S1366
Noctua NF-S12B FLX 120mm Fan, 1200/900/600rpm
2 x HD5870
Lian-Li Pc-A71f

Sommige mensen zeggen dat ik mijn processor moet overclocken naar 4.7 Ghz (maximum). Maar het lijkt me dat de onderdelen dan sneller verslijten. Als ik Cryses 1 en later 2 wil spelen, heb ik hier dan een goede computer voor? Wat raden jullie voor configuratie aan? En is het nog verstandig om bepaalde onderdelen (die misschien een bottleneck kunnen worden) up te graden later?

In totaal heeft het me nu 2200 euro gekost. Dat is alleen maar de kast, monitor en andere apparaten zijn niet mee gerekend. Ben benieuwd naar jullie mening :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:40
Je moet niks. Als jij het sneller wilt laten draaien, dan moet je dat helemaal zelf weten.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mute schreef op zondag 10 januari 2010 @ 00:42:
Je moet niks. Als jij het sneller wilt laten draaien, dan moet je dat helemaal zelf weten.
Dat weet ik maar ik wil graag het spel op volle details en resolutie kunnen spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:40
Als dat nu niet kan dan kan je gaan overclocken, als dat nu al wel kan dan is dat niet nodig. Het is op deze manier een beetje een non-vraag (om niet te zeggen een verkapt pats-topic).

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-08 13:07
Ik zou zeggen: Doen. Met die 2 videokaarten is je cpu een bottleneck lijkt me. Maar hoe kunnen wij nu weten of je Crysis 2(whenever die ook komt) zult kunnen draaien op max specs met die pc? De huidige crysis kun je perfect uittesten...

http://specs.tweak.to/16567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt de onderdelen al gekocht en je wilt nu AL ( :P ) weten of het goed is?

Klinkt alsof je ff een winkel bent binnengestapt en van alles hebt gekocht wat een mooi kleurtje had :+

Waarom zouden wij moeten uitzoeken of jou systeem ergens goed voor is? Doe eerst zelf onderzoek en als je er dan niet uitkomt kan je het altijd nog vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-10 14:53

E-Vix

Nu met sneeuw!

Je geeft eerst € 2200,- uit aan nieuwe hardware, en daarna kom je vragen of je configuratie wel goed is? Mis ik iets?
Als je de spellen met deze config niet op max settings kunt spelen, dan zou je kunnen overwegen om te gaan overclocken, maar ik denk niet dat daar sprake van zal zijn. Lekker standaard laten draaien dus.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
*LET OP* - Wat moet ik kopen is natuurlijk geen vrijbrief om in Spielerij dit soort topics te starten. En dat geldt ook voor of je je systeem 'moet' overklokken.

Zoek wat Crysis 1 en Crysis 2 benchmarks op, en je weet wel ongeveer wat je nodig hebt om die spellen max te kunnen spelen. Dan weet je ook of je dat met dit systeem gaat redden zonder te overklokken ;)

Hoe duur je onderdelen waren en wat je allemaal hebt gekocht... Wow! :9~ (want volgens mij is dat wat je wilde horen, toch?)

[ Voor 5% gewijzigd door TheZeroorez op 10-01-2010 11:14 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.