Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marqram
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-08 23:57
Beste tweakers!

Een recente door mij gemaakte website levert een probleem op. Bepaalde afbeeldingen worden in IE niet getoond, hier krijg ik een rood kruis. Dezelfde afbeelding met dezelfde html wordt in FF, Chrome, etc. wel gewoon getoond. Ik heb op internet enkele tips gevonden over instellingen in IE en hoe IE deze zou kunnen blokkeren. Alle instellingen op afbeeldingen tonen gezet, beveiligingsinstellingen voor de desbetreffende website op minimaal gezet. Echter het probleem bleef. De afbeelding gedownload, lokaal opgeslagen en geopend in IE, zelfde probleem. Geprobeerd de rechten naar 777 te zetten, geen effect. Tot slot geopend in photoshop, opnieuw opgeslagen, geen effect. Daarna geopend in paint, opnieuw opgeslagen, en voila. Het werkt, afbeelding is zichtbaar.

Echter kan ik uiteraard niet bij mijn klanten aankomen met de mededeling dat ze alle afbeeldingen die weigeren maar in paint moeten openen en opnieuw moeten opslaan, en ben ik dus op zoek naar de oorzaak hiervan. Waar kan dit aan liggen? Alle afbeeldingen komen van dezelfde leverancier, worden op dezelfde manier geupload.

Voorbeeld:
<image verwijdert door TS>
Hebben jullie enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Mark

[ Voor 3% gewijzigd door marqram op 10-01-2010 14:46 . Reden: afbeelding weggehaald ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
marqram schreef op zondag 10 januari 2010 @ 00:18:

Voorbeeld:
[afbeelding]

Hebben jullie enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?
:Y
CMYK Jpeg i.p.v. RGB Jpeg ;)

edit:
En inderdaad; ik heb je plaatje even in Photoshop gegooid en naar de color mode gekeken: CMYK. Don't ask why, maar IE kan daar niet mee overweg dus.

Ik hoop overigens dat dit plaatje niet representatief is; je weet dat je beter Gif/Png kunt gebruiken voor dit soort afbeeldingen?

[ Voor 32% gewijzigd door RobIII op 10-01-2010 00:22 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan is het vast een JPEG met CMYK kleuren in plaats van RGB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-07 23:56
yep, grote kans dat de maker Illustrator heeft gebruikt want die doet vrijwel alles standaard in CMYK indien anders opgegeven...

eventjes in een batch duwen met Photoshop :)

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marqram
Aargh, dat het aan zoiets licht. Ok, hartelijk bedankt voor de snelle respons! Even kijken of ik dit ook automatisch in PHP kan laten doen bij het uploaden.

edit: Doet php dit niet al automatisch(rgb)? Want de thumbnails die door php van deze afbeelding gemaakt worden doen het wel!

[ Voor 29% gewijzigd door marqram op 10-01-2010 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marqram
RobIII schreef op zondag 10 januari 2010 @ 00:21:
[...]
Ik hoop overigens dat dit plaatje niet representatief is; je weet dat je beter Gif/Png kunt gebruiken voor dit soort afbeeldingen?
Niet representatief nee, in praktijk gaat het om full-color afbeeldingen van mensen in carnavalspakken die op groot formaat getoond moeten kunnen worden. En dan is jpg beter op zijn plaats ;)

Wil je even opletten en je laatste reply editten als het de laatste post is en je binnen 24 uur weer iets wilt toevoegen? Dank u :)

[ Voor 13% gewijzigd door BtM909 op 11-01-2010 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makster
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:06
Php doet dat niet automatisch, vermoedelijk wordt bij het maken van de thumbnails de conversie naar RGB ook gedaan. Je kan kijken hoe die thumbnails worden aangemaakt en analoog hieraan het originele plaatje ook omzetten (maar dan met behoud van de oorspronkelijke afmetingen).
Kan bv. via Imagemagick m.b.v. een convert.
Pagina: 1